בעקבות הלחימה: רשויות מקומיות עוצרות את הבנייה וסורקות אחר שב"חים באתרים

שורה של עיריות הודיעו על הפסקת כלל עבודות הבנייה בעיר, בין היתר בשל חשש מכניסת פועלים פלסטינים לתחומן. רה"ע כפר סבא: "לא נאפשר את כניסתם ושהייתם של גורמים או אנשים העלולים לסכן את ביטחון תושבינו"

שיתוף הכתבה
בנייה בתל אביב (שאטרסטוק)בנייה בתל אביב (שאטרסטוק)

בעקבות המצב הביטחוני ומבצע חרבות ברזל שנפתח שלשום עקב מתקפת החמאס בדרום הארץ שהביאה למאות נרצחים, הודיעו שורה של רשויות מקומיות על עצירת או הגבלת הבנייה בתחומן.

עיריית רמת גן השביתה החל מאתמול (א') את כל אתרי הבנייה בעיר, ובהודעה ששלח ראש העירייה כרמל שאמה הכהן לתושבים, ציין כי מאות אתרי הבנייה בעיר מכבדים את הנחיות העירייה והבודדים שלא - מטופלים על ידי מהנדסת העיר ועל ידיו. מעריית רמת גן נמסר:  "בעקבות המצב הביטחוני והנחיות פיקוד העורף, עיריית רמת גן החליטה על סגירת כלל אתרי הבנייה הפועלים ברחבי העיר, עד להודעה חדשה".

עיריית בית שמש הודיעה אתמול כי על פי הנחיות ראש העיר והמנכ"ל, כלל הקבלנים הפועלים בעיר הונחו שלא להגיע לעבודתם עד להודעה חדשה. עיריית בני ברק הודיעה אתמול בערב שתאכוף "באופן חריף וחסר פשרות שהות של שוהים בלתי חוקיים ולינה של עובדי בניין גם ברישיון, באתרי עבודה ברחבי העיר".

גם בכפר סבא בהתאם לדרישת ראש העיר  רפי סער, כל קבלני הבנייה בעיר הונחו אתמול לעצור את פעילות אתרי הבנייה, תוך שגורמי הפיקוח מוודאים כי איש אינו שוהה בהם. "לנוכח המצב הביטחוני, אנו מנחים אתכם לא להפעיל את אתרי הבנייה אשר באחריותכם בתחום העיר כפר סבא", נכתב במכתב שיצא אתמול לקבלני הבנייה.

"בנוסף, עליכם לוודא שאין פועלים השוהים באתרי הבנייה. נציגי מינהל ההנדסה והעירייה יבצעו סריקות ובדיקות שוטפות במהלך הימים הקרובים באתרי הבניה ברחבי העיר, כדי לוודא כי הנחיות אלו נשמרות. הנחיה זו הינה עד להודעה חדשה".

לדברי ראש העיר, רפי סער: "אנו נמצאים בעיצומה של מלחמה על מדינת ישראל ועל הבית שלנו. לא נאפשר את כניסתם ושהייתם של גורמים או אנשים העלולים לסכן את ביטחון תושבינו, ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להבטיח זאת. צפויים לנו עוד ימים רבים לא פשוטים, מהולים בהרבה עצב, דאגה וכאב, אך נמשיך לעמוד כחומה בצורה מול איומי האויב והטרור, ויחד ננצח".

גם מעיריית ראשון לציון נמסר כי היא הורתה להפסיק את כל העבודות באתרי הבנייה. "בעת הזו, של מלחמה כוללת במדינת ישראל, נעשה כל מה שניתן כדי להתגונן וכדי להשרות תחושת ביטחון על תושבי העיר. בעתות חירום כבר הוכח, כי הרשויות המקומיות לוקחות את ההחלטות הטובות והמדוייקות ביותר עבור התושבים, ללא קשר להנחיות פיקוד העורף בהכרח וכך נעשה. לא ניקח אפילו סיכון קטן שיסתובבו שב"חים ליד אזורי מגורים או שעובדים יעבדו במבנים לא ממוגנים, בזמן שהעיר סופגת מתחים רבים ולכן -  כרגע כל עוד המצב מתוח, קשה ומדמם, לא נאפשר בנייה באתרים". גם מעיריית פ"ת נמסר כי האתרים סגורים עד להודעה חדשה.

 גם עיריית רעננה יצאה בהודעת פייסבוק אתמול בבוקר ולפיה ראש העיר חיים ברוידא הנחה את גורמי ההנדסה בעיר, הפיקוח והשיטור העירוני שלא לאפשר ביצוע עבודות בינוי פרטיות או ציבוריות ברחבי העיר ולא לאפשר נוכחות פועלים. בנוסף דיווחה העיריייה על סקירה למציאת שוהים בלתי חוקיים באתרי הבנייה. בנוסף נערכת ברחבי ארץ פעילות משותפת של משטרת ישראל והשיטור העירוני בכמה ערים למציאת שוהים בלתי חוקיים באתרי הבנייה. גם הערים הרצליה, רמת השרון, תל אביב, בת ים, גבעתיים וקריית גת הכריזו על שביתת אתרי הבנייה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אתר בנייהראשון לציוןכפר סבאבית שמשמלחמהעיריותלחימהחומת ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...