עיריית ת"א חזרה בה והורתה על הפסקת פעילות אתרי הבנייה עד להודעה חדשה

בעקבות הערכת מצב מחודשת שערכה, הודיעה העירייה הבוקר (ג') כי לא תתאפשר הפעלת אתרי בנייה פרטיים כלל, וזאת בניגוד למתווה שסוכם אתמול. ככל הידוע, עיריית בני ברק היא היחידה שמאפשרת כעת את המשך עבודות הבנייה

שיתוף הכתבה
בנייה בתל אביב (שאטרסטוק)בנייה בתל אביב (שאטרסטוק)

עיריית תל אביב-יפו הודיעה הבוקר (ג') על הפסקה מוחלטת של פעילות אתרי הבנייה הפרטיים בעיר. זאת בניגוד לסיכום שאליו הגיעה אתמול העירייה עם התאחדות הקבלנים, לפיו ניתן יהיה להפעיל אתרי בנייה תחת אבטחה. בכך, מיישרת העירייה קו עם רוב רשויות מרכז הארץ, שאוסרות גם הן על הפעלת אתרי בנייה בתחומן. עם זאת למרכז הנדל"ן נודע כי לפחות עיר אחת – בני ברק, מאפשרת את המשך פעילות הבנייה בתחומה.

בהודעה שהוציאה הבוקר נכתב כי "עיריית תל אביב-יפו הנחתה את הקבלנים המועסקים באתרים הפרטיים בעיר על הפסקת הפעילות באתרי הבנייה בשטחים פרטיים בעיר וזאת עד להודעה חדשה. צוותי הפיקוח העירוניים יעברו באתרים השונים ויוודאו את סגירתם". עוד נכתב כי "במידה ונתקלתם באתר בנייה פעיל אנא עדכנו את מוקד 106 שיפעל להבאת פקחים שיסגרו את האתר".

רק אתמול (ב') עיריית תל אביב-יפו והתאחדות הקבלנים בוני הארץ הגיעו לסיכום שאמור היה לאפשר את המשך פעילות הבנייה בתל אביב, תחת שורה של הגבלות שהציבה העירייה. על פי הסיכום שהושג, ניתן יהיה להפעיל החל מהיום אתרי בנייה וזאת תחת אישור ספציפי של מחלקת פיקוח הבנייה העירונית לכל אתר ואתר. על מנת שאישור שכזה יינתן, על הקבלן המבצע לדאוג להצבת מאבטח חמוש בכל אחד מהאתרים, ועל מאבטח זה לדעת לזהות את כלל הפועלים הנוכחים באתר, ולאפשר אך ורק את כניסתם לתחומי האתר. במקרה של נוכחות פועלים אחרים, על השומר לדווח על כך לכוחות השיטור העירוניים.

יש לציין כי הנחיות פיקוד העורף מאפשרות את המשך פעילות אתרי הבניה, באזורים שאינם מצויים במוקד הלחימה. למרות זאת, הודיעה אתמול שורה של רשויות מרכזיות במרכז הארץ על הפסקה מיידית של פעילות הבניה בתחומן, ביניהן ראשון לציון, רמת גן, בית שמש וכפר סבא.

לדברי גורם מענף הבניה: "באינסטינקט הראשוני כל העיריות הודיעו מייד שכל אתרי הבניה יהיו סגורים, למרות שפיקוד העורף מאפשר לבנות. הסיבה לכך היא לא רק החשש משב"חים, אלא בעיקר תחושת הביטחון של התושבים, שבימים אלו חוששים מנוכחות פועלים. היה לנו חשוב להגיע לסיכום עם עיריית תל אביב לגבי המשך הבנייה, כי מדובר בעירייה דומיננטית ובדרך כלל מה שעיריית תל אביב עושה, שאר הרשויות גם עושות". אלא שכאמור, סיכום זה כרגע לא יוצא לפועל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית בני ברקעיריית תל אביב-יפוהתאחדות הקבלניםחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...