המו"מ עם גינדי נכשל: חנן מור מוכר לעמרם אברהם את הקרקע ברמת גן ב-165 מיליון שקל

הקבוצה בבעלות חנן מור מנהלת מו"מ מתקדם על מזכר הבנות עם עמרם אברהם, למכירת הקרקע בתל השומר בסמוך לרמת אפעל המיועדת ל-כ-160 דירות, 66 מהן במחיר מוזל, ו-684 מ"ר למסחר. 16 מיליון שקל ישולמו במועד חתימת הסכם המכר, והיתר עד 30 ימים ממועד החתימה

שיתוף הכתבה
חנן מור (אייל טואג) חנן מור (אייל טואג)

לאחר שהמשא ומתן עם קבוצת גינדי נכשל, קבוצת מור, בבעלות חנן מור, מנהלת מו"מ מתקדם על מזכר הבנות עם עמרם אברהם , למכירת הקרקע של מור לפרויקט מגורים ומסחר ברמת גן. כך עולה מוהדעתה אמש (א') לבורסה של עמרם אברהם. 

מדובר בקרקע בתל השומר בסמוך לרמת אפעל המיועדת ל-66 יחידות דיור מוזלות לזכאי משרד השיכון ועוד 92 יחידות דיור המיועדות לשיווק במחירי השוק החופשי. התמורה שעמרם אברהם מציעה היא 165.5 מיליון שקל לפני מע"מ. הצדדים הסכימו כי יחתמו על ההסכם עד ל-10 באוקטובר.

16,550,000 ש"ח בתוספת מע"מ ישולמו על ידי עמרם אברהם במועד חתימת הסכם המכר; יתרת התמורה בסך של 148.95 מיליון שקל בתוספת מע"מ תשולם לא יאוחר מ-30 ימים ממועד החתימה על הסכם המכר, כנגד רישום השעבודים לטובת הגורם המממן. 

בנוסף לתמורה תשיב החברה לעמרם אברהם את ההוצאות שהוצאו על ידיה ושולמו בפועל ליועצים ומתכננים חיצוניים בגין התכנון עד לסך של 1 מיליון שקל בתוספת מע"מ כדין. מלוא התמורה תשמש לפירעון ההלוואה שנטלה קבוצת מור (הלוואה לרכישת קרעות שדה דב, שמועדה הוא סוף 2024). בנוסף לתשלום התמורה, קבוצת מור תעמיד במועד הסגירה ערבויות בנקאיות חלופיות בהתאם להוראות בסך של 1,256,080 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה, כפי שהעמידה לרמ"י, ובסך של 753,000 ₪ בתוספת הפרשי הצמדה, כפי שהעמידה לעיריית רמת גן באותם תנאים, באופן שיאפשר את השבת הערבויות שהעמידה מור. סכום הפיצוי המוסכם עליו הסכימו הצדדים הינו 10% מסך התמורה.

כזכור, ביום חמישי דווח כי גינדי במו"מ על רכישת הקרקע בקמת גן, הכוללת 684 מ"ר למסחר. קבוצת מור זכתה בקרקע במכרז של רשות מקרקעי ישראל בפברואר 21, אז רכשה את זכויות הפיתוח בתמורה לתשלום כולל של 171 מיליון שקל עבור הקרקע, לצד הוצאות פיתוח של כ-17.5 מיליון שקל והוצאות מיסים המוערכות בכ-10.3 מיליון שקל, כשבסך הכל הגיע סך ההוצאות לכ-200 מיליון שקל. כלומר, ככל שתצא העסקה לפועל, תהיה זו עסקה הפסדית מבחינתו של מור.

כאמור מדובר בשלב נוסף בשרשרת המימושים של מור, נוסף לדיווחי שופרסל אתמול על חתימת מזכר הבנות לפיו תרכוש שופרסל מרכז מסחרי ממור בחריש תמורת 185 מיליון שקל. שרשת המימושים נובעת מהיקפי חוב גבוהים שבהם מחזיקה החברה, העומדים כיום על כ-1.3 מיליארד שקל, שמקורם בהלוואות שלקח מור ב-2021 למימון רכישת הקרקע בשדה דב, לפני שהריבית החלה לטפס. לאחרונה החל מור לשווק אחד מתוך ארבעת המגרשים שבהם הוא מחזיק בשדה דב במתכונת של קבוצת רכישה , במחיר של כ-50 אלף שקל למ"ר ומתכוון למכור לשתי קבוצות רכישה נוספות מגרשים ל-300 יחידות דיור. 

כדי לצמצם את החוב, החברה הודיעה בחודש מרץ על כוונתה לממש נכסים. עד כה מכרה בנוסף נכסים מסחריים באור עקיבא, ראשון לציון ומודיעין בתמורה ל־176 מיליון שקל. בסוף יולי התקשרה בהסכם למכירת קרקע בנס ציונה בתמורה ל־46 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמרם אברהםחנן מורגינדירמת גן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...