חנן מור במגעים למכירת קרקע ברמת גן לגינדי החזקות עבור כ-170 מיליון שקל

זאת כחלק מגל המימושים שמבצעת החברה, הסובלת מעלויות מימון כבדות בשל היקף הלוואות של 1.3 מיליארדי שקלים. בקרקע זכויות לבניית כ-160 דירות, כשליש מהן במחיר מופחת, וכ-700 מ"ר של שטחי מסחר. את הקרקע רכשה החברה לפני כשנתיים עבור כ-200 מיליון שקלים

שיתוף הכתבה
חנן מור, יו"ר קבוצת "חנן מור" (אייל טואג)חנן מור, יו"ר קבוצת "חנן מור" (אייל טואג)

חנן מור נמצא במשא ומתן מתקדם למכירת קרקע בייעוד מגורים ומסחר בשני מגרשים בדרום תל השומר ברמת גן, בשטח כולל של 7.7 דונם לחברת גינדי החזקות .  כך עולה מהודעתה של קבוצת מור היום (ה') לבורסה שבאה בעקבות פרסום של "כלכליסט" בנושא. על פי הפרסום, סכום העסקה המתגבשת עומד על כ-170 מיליון שקל. את העסקה מוביל עו"ד אמיר חן ממשרד פישר-בכר.

מדובר במגרשים המיועדים לפרויקט "דירה בהנחה" לבניית כ-160 יחידות דיור. 66 מתוכן יחידות דיור מוזלות לזכאי משרד השיכון, והיתר מיועדות לשיווק במחירי השוק ו-684 מ"ר מסחר.

החברה זכתה בקרקע במכרז של רשות מקרקעי ישראל בפברואר 21, אז רכשה את זכויות הפיתוח בתמורה לתשלום כולל של 171 מיליון שקל עבור הקרקע, לצד הוצאות פיתוח של כ-17.5 מיליון שקל והוצאות מיסים המוערכות בכ-10.3 מיליון שקל, כשבסך הכל הגיע סך ההוצאות לכ-200 מיליון שקל. כלומר, ככל שתצא העסקה לפועל, תהיה זו עסקה הפסדית מבחינתו של מור.

מדובר בשלב נוסף בשרשרת המימושים של מור, הנובעת מהיקפי חוב גבוהים בהם מחזיקה החברה, העומדים כיום על כ-1.3 מיליארד שקל, שמקורם בהלוואות שלקח מור ב-2021 למימון רכישת הקרקע בשדה דב, לפני שהריבית החלה לטפס. לאחרונה החל מור לשווק אחד מתוך ארבעת המגרשים שבהם הוא מחזיק בשדה דב במתכונת של קבוצת רכישה , במחיר של כ-50 אלף שקל למ"ר 8226 ומתכוון למכור לשתי קבוצות רכישה נוספות מגרשים ל-300 יחידות דיור. 

כדי לצמצם את החוב, החברה הודיעה בחודש מרץ על כוונתה לממש נכסים. עד כה מכרה נכסים מסחריים באור עקיבא, ראשון לציון ומודיעין בתמורה ל־176 מיליון שקל. בסוף יולי התקשרה בהסכם למכירת קרקע בנס ציונה בתמורה ל־46 מיליון שקל. נדגיש כי מדובר במשא ומתן בלבד וטרם נחתמה העסקה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גינדי החזקותחנן מוררמת גן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...