עוד מיליון מ"ר למסחר ותעשייה, ללא מגורים: הופקדה התוכנית לאזור התעשייה סגולה

הוועדה המחוזית מרכז החליטה, בניגוד לתוכנית שהגישה עיריית פתח תקווה, להפקיד את התוכנית ללא שילוב מגורים. במרכז המתחם תתאפשר בנייה של עד 7 קומות, במתחם הצמוד לתחנת הרכבת עד 25 קומות ובחלק הדרומי עד 15 קומות. ברחוב בן ציון גליס יתווספו שטחי מסחר

שיתוף הכתבה
הכניסה למתחם העסקים ירקון - סגולה לשעבר (דוברות העירייה)הכניסה למתחם העסקים ירקון - סגולה לשעבר (דוברות העירייה)

 

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה להפקיד אתמול (ב') תוכנית להתחדשות אזור התעשייה הוותיק סגולה בפתח תקווה, הכוללת תוספת של מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה, תעשייה ומסחר, אך בניגוד לתוכנית שהוגשה על ידי העירייה, החליטה הוועדה להפקיד את התוכנית ללא שילוב מגורים.

התוכנית, שיזמה עיריית פתח תקוה, כוללת גם תוספת של 86,000 מ"ר עבור מבני ציבור שישמשו בין השאר עבור מבני תרבות, משרדי עירייה ומוסדות קהילתיים, ומציעה חלוקה חדשה של אזור התעשייה למספר מתחמי תעסוקה, בעלי אופי שונה. התוכנית המקורית ביקשה לאפשר גם את הקמתם של בנייני מגורים בדרום המתחם, ובהם 800 יח"ד.

באזור התעשייה, המוכר היום בעיקר בשם מרכז העסקים ירקון, יש כיום כ-900 עסקים, והוא ממוקם בין כביש 40 במזרח, נחל שילה בצפון, פארק הירקון מצפון וממערב בית העלמין סגולה, רחוב רבניצקי ורחוב הרב חפוטא מדרום, ובסמיכות לתחנת הרכבת סגולה ולמטרו 2M שמתוכנן לעבור במזרח. 

מרכז המתחם ימשיך לשמש כאזור תעשייה ומלאכה כפי שהיה עד היום, ויתאפשר בו בינוי של עד 7 קומות. המתחם הצמוד לתחנת הרכבת "סגולה" והמטרו, ישמש עבור מסחר ותעסוקה ויתאפשר בו בינוי של עד 25 קומות. המתחם בחלק הדרומי ישמש עבור תעשייה ומשרדים ויתאפשר בו בינוי של עד 15 קומות. ולאורך רחוב בן ציון גליס, שהוא גם הרחוב הראשי החוצה את סגולה, מתוכננת תוספת של שטחי מסחר, והוא עתיד להוות המשך של ציר אם המושבות. 

יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, עו"ד מיכה גדרון אמר כי "מדובר בפרויקט לחידוש אזור התעשייה סגולה, אשר יותאם לעקרונות תכנון עדכניים והתאמתו לשינויים במרחב סביבו, בהם מתחם סגולה ותחנת המטרו הסמוכה ממזרח. הפרויקט קובע אפיון של אזורים בעלי אופי תפקודי שונה ונותן דגש לשמירה על שימושי התעשייה המסורתיים. בנוסף, התוכנית מציעה צירי תנועה חדשים לשיפור התנועה במרחב, כולל שיפור הגישה לכיוון תחנת המטרו ומגוון טיפוסי בניה בגבהים שונים". התוכנית נערכה על ידי בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית פתח תקווהפתח תקווההוועדה המחוזית מרכזהתחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...