אחרי אישור התוכנית לחידוש מרכז העיר, פ"ת מקדמת את חידוש אזור התעשייה סגולה: יותר הייטק פחות תעשייה מזהמת

התוכנית תופקד בוועדה המחוזית לתכנון בנייה מרכז. רק לאחרונה אישרה הוועדה המחוזית תוכנית לשיפור מרכז העיר שמטרתה בין היתר הפחתת שימושים מזהמים

שיתוף הכתבה
הכניסה למתחם העסקים ירקון - סגולה לשעבר (דוברות העירייה)הכניסה למתחם העסקים ירקון - סגולה לשעבר (דוברות העירייה)

הועדה המקומית לתכנון ובנייה פ"ת אישרה היום (ה') להפקדה בוועדה המחוזית את התב"ע החדשה למרכז העסקים ירקון (אזור התעשייה סגולה לשעבר). התוכנית יוצרת מנגנון לעידוד יציאת מפעלים מזהמים ע"י תוספת זכויות לבעלי הקרקעות לצורך בניית בנייני משרדים וכיוצא בזה. התוכנית מבהירה אילו שימושים מותרים באזור ומגבילה שימושים מזהמים.

רק לאחרונה אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז תוכנית לשיפור פני מרכז העיר, כמו תוכנית זו, גם התוכנית במרכז העיר נועדה כדי לשמור על אזורי סחר נקיים תוך הפחתת הזיהום הסביבתי: "הקמת עסקי צלייה וטיגון תותר בתנאים הללו: עמידה בתנאי האגף לאיכות הסביבה למניעת מטרדי ריח, זיהום אוויר, מי תהום ופתרונות סינון ואיוורור; אם ישנם מגורים צמודים מעל המסחר, ללא קומה מפולשת מפרידה, או במצב שבו אין יכולת לבנות ארובה ואין פיר פנימי בבניין, יש לקבל אישור עקרוני ראשוני מהאגף לאיכות הסביבה לפתיחת עסק מסוג זה בבניין, טרם הגשת בקשה להיתר".

מטרת התוכנית חידוש מרכז העסקים ירקון כאזור מעורב שימושי תעסוקה, תעשייה ומסחר, משגשג ותחרותי בהתאם למיקומו. אזור התכנון תחום בין כביש 40 במזרח, נחל שילה בצפון, פארק הירקון מצפון וממערב בית העלמין סגולה, רחוב רבניצקי ורחוב הרב חפוטא מדרום, בסמיכות לתחנת הרכבת סגולה ולמטרו 2M שמתוכנן לעבור במזרח.  

הרחוב הראשי – בן ציון גליס, עתיד להוות המשך של ציר אם המושבות ולהפוך לרחוב בבינוי גבוה למשרדים ותעסוקה מעל קומות מסחריות פעילות ושטחי ציבור. בצידו המערבי של כביש 40 ומדרום לתחנת הרכבת, מתוכננת רצועה אורכית המחברת את שכונות העיר מדרום למרכז התחבורתי ולפארק הירקון מצפון, שתהיה מרכז תעסוקתי. 

לאורך רחוב הירקונים מתוכנן עירוב שימושים הכולל מגורים, שטחי ציבור, מסחר ותעסוקה. תכנון רחוב הרכבת הינו המשך ציר המייסדים עד לב פארק הירקון וכולל מסחר, שביל אופניים וציר הליכה. נקודת המוצא של ציר זה היא מכיכר המייסדים שבמרכז העיר – לאורך רחוב פינסקר, ממשיך לרח' מבצע יפתח ומשם לפארק הירקון דרך רחוב הרכבת. התוכנית של פארק הירקון נערכת במקביל ובתיאום מלא עם התוכנית של אזור העסקים ירקון. 

התוכנית מציעה פיתוח סביבתי משמעותי באזור וכן שיפור חזותו ותפקודו של נחל שילה – שיפור הגישה אליו ומתן אפשרות גישה לגדה הצפונית של הנחל באמצעות גשרים להולכי רגל, לעבר פארק הירקון. בנוסף, התוכנית מציעה תכנון רשת דרכים המבוססת על מערכת הדרכים הקיימת, הרחבת רצועת הדרך, הוספת חיבור צפונה ועוד. כמו כן, התוכנית מציעה רשת צירי הליכה ושבילי אופניים המחברים לשימושי התחב"צ.

ראש העיר רמי גרינברג "אנחנו פועלים בכל היבט שנדרש כדי להתאים את העיר למציאות המשתנה ובמסגרת זו גם להוציא את המפעלים העוסקים בחומרים מסוכנים ממרכז העסקים ירקון. במקביל, התוכנית שאושרה היום, תאפשר לפתח את האזור ולהנגיש את הפארק המטרופוליני המתוכנן למרכז העיר ולכל המרחב. מדובר בתוכנית עומק משמעותית מאוד שתהווה נדבך חשוב ומרכזי בהתחדשות העיר".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכזרמי גרינברגאזור התעשייה סגולהמרכז עסקים ירקון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...