פרשת רום כנרת: בית המשפט הורה על פתיחת הליכי חדלות פרעון

השופטת נענתה בכך לבקשה לצו פתיחת הליכים שהגישו הנאמנים הזמניים שמונו לחברה בשבוע שעבר בהוראת בית המשפט. בשבוע שעבר הגישו כמה מעובדי החברה בקשה למתן צו לפירוקה, מאחר שלטענתם חדלה לשלם להם משכורת וחייבת בתשלומים רבים נוספים

שיתוף הכתבה
בית המשפט המחוזי בתל אביב (שאטרסטוק) בית המשפט המחוזי בתל אביב (שאטרסטוק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה אתמול (א') על פתיחת הליכי חדלות פירעון לחברת רום כנרת. השופטת נועה גרוסמן נענתה בכך לבקשה לצו פתיחת הליכים שהגישו הנאמנים הזמניים שמונו לחברה בשבוע שעבר, עו"ד אהוד גינדס ועו"ד שי מילוא, ובאישורו של עו"ד אילון בריל, בא כוח הממונה על חדלות פירעון במחוז תל אביב במשרד המשפטים.

ביום ראשון בשבוע שעבר הגישו כמה מעובדי החברה, שעוסקת בארגון קבוצות רכישה בהיקפים גדולים במרכז הארץ, בקשה למתן צו לפירוק החברה, מאחר ולטענתם היא נמצאת במצב של חדלות פירעון, חדלה לשלם משכורות, וחייבת בתשלומים רבים נוספים בגין הפרשות פנסיה וזכויות סוציאליות. במקביל הגישה נציגות רוכשים בפרויקט "סי-טאואר" של החברה בשכונת פארק הים בבת ים, בקשה לאיסור העברת כספים מחשבון הפרויקט לחשבון החברה. 

ביום רביעי בשבוע שעבר החליט ביהמ"ש כי יש עילה לפתוח בהליכים מחמת חדלות פירעון נגד החברה שבבעלות אילן ששון, ולפיכך יש למנות נאמן לחברה באופן זמני, וכי הנאמנים יגישו עד ל-18 בספטמבר דוח ראשוני על מצב החברה והמלצותיהם, ודיון בבקשה למתן צו לפתיחת הליכים בעניינה של החברה יתקיים ב-19 בספטמבר בבוקר. 

השופטת גרוסמן כתבה בהחלטתה אתמול כי "על פי הבקשה שהוגשה לבית משפט זה, לאחר שהוכח להנחת דעת כי החברה חדלת פירעון, ולאחר שלא הוגשה כל התנגדות לבקשה - אני מורה בזאת על פתיחת הליכי חדלות פירעון בכל הנוגע לחברה לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי". 

עו''ד אוריאל זעירא וגיא סרוסי (עמיחי זעירא, אילן אסייג)עו''ד אוריאל זעירא וגיא סרוסי (עמיחי זעירא, אילן אסייג)

בין נימוקי הבקשה שאושרה אתמול, נכתב כי "על מנת שעובדי החברה יוכלו לממש, ללא דיחוי, את זכויותיהם אל מול הביטוח הלאומי, מתבקש בית המשפט לתת צו פתיחת הליכים בעניין החברה ללא צורך בדיון נוסף בעניינה". עוד נטען כי החברה עצמה הסכימה לפתיחת ההליכים נגדה, אך הביעה את רצונה להמשיך לנהל את החברה באמצעות הנהלתה הנוכחית, אך לדיון בבקשתה זו הגיעה החברה כשבעל השליטה בה כלל לא נמצא בארץ. 

עורכי הדין גיא סרוסי ואוריאל זעירא אמרו אתמול כי "אנו מברכים על החלטתה של השופטת, ועל ברכת הדרך שנתנו לכך הנאמנים הזמניים ובא כוחו של הממונה על הליכי חדלות פירעון במחוז תל אביב במשרד המשפטים. דאגתנו העיקרית כעת, היא לאתר להיכן הוזרמו למעלה מ-100 מיליון שקלים שנעלמו מקרן הנאמנות של מגדל 5 בפרויקט סי-טאואר, ולהחזיר את מלוא הכספים לחברי הקבוצה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רום כנרתרום כנרת נכסים והשקעותחדלות פרעון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...