חברת רום כנרת מסתבכת: עובדים ורוכשים הגישו בקשות לפתיחת הליכים, הבעלים בחו"ל

לטענת עובדי החברה שהגישו הבוקר בקשה לביהמ"ש המחוזי, החברה לא שילמה את משכורות יולי, וזה מכבר אינה מעבירה הפרשות לפנסיה. נציגות קבוצת רכישה למגדל בבת ים טוענת כי כספי הפרויקט משמשים לכיסוי גרעונות החברה. כל זאת כאשר בעלי החברה אילן ששון שוהה בדובאי

שיתוף הכתבה
בית המשפט בתל אביב (שאטרסטוק) בית המשפט בתל אביב (שאטרסטוק)

מה קורה בחברת הנדל"ן רום כנרת? הבוקר (א') הגישו כמה מעובדי החברה לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה למתן צו לפירוק החברה, שלטענתם נמצאת במצב של חדלות פרעון דה פקטו, חדלה לשלם משכורות לעובדיה, וכן חייבת בתשלומים רבים נוספים בגין הפרשות פנסיה וזכויות סוציאליות. במקביל הגישה נציגות רוכשים של אחד ממגדלי המגורים של החברה, בקשה לאיסור העברת כספים מחשבון הפרויקט לחשבון החברה. כל זה קורה כאשר בעל השליטה בחברה, עו"ד אילן ששון, שוהה כעת בדובאי ולא ברור מתי יחזור. 

"ענייננו בחברה העוסקת ביזמות נדל"ן וארגון קבוצות רכישה, אשר הנה חדלת פרעון ולא שילמה לעובדיה משכורות חודש יולי, לא תשלם להם את משכורות חודש אוגוסט, וכן היא חייבת לכלל עובדיה, לרבות אלו שאינם מיוצגים בבקשה זו, הפרשות לגמל ולפיצויים בסכומי עתק". כך נכתב בבקשה שהגישו הבוקר עורכי הדין גיא סרוסי ואוריאל זעירא, בשמם של כמה מעובדי החברה.

עוד כתב כי "החברה מצויה בסחרור כלכלי, נכסיה משועבדים לגורמים רבים, היא מצויה בהרת הסכמים מתמדת מול לקוחותיה ואיננה יכולה לנהל את עסקיה. כמו כן נקנסה החברה בידי הממונה על חוק המכר במאות אלפי שקלים בגין הפרת הוראות חוק המכר. בנסיבות אלו בית המשפט יתבקש ליטול את מושכות הניהול ולהפקידם בידי נאמן מנוסה". עוד נכתב כי "החברה הינה בעלת זכויות בפרויקטים יזמיים ובפרויקטים מסוג תמ"א 38 , והיא עשויה להבריח את נכסיה ולבצע עסקאות בזק, ואף להסב את זכויותיה בעסקאות שונות אם לא יינתן הצו המבוקש".

"בשנתיים האחרונות לא הועברו הפרשות לפנסיה באופן סדיר" 

מהבקשה עולה כי החברה עוסקת בארגון קבוצות רכישה בהיקפים גדולים במרכז הארץ. "אופן עיסוקה הנו מכירת יחידות קטנות של הקרקע למאות רוכשים אשר נרשמים בטאבו כבעלי חלקים בקרקע... אגב מכירת הקרקע לרוכשים, גובה החברה מאות אלפי שקלים מכל רוכש כדמי ארגון וניהול". 

בין הפרויקטים המתוארים בבקשה - פרויקט "סי-טאואר" בשכונת פארק הים בבת ים, המיועד לבניית חמישה מגדלי מגורים בני 20 קומות כל אחד. שני המגדלים הראשונים החלו להיבנות, ומצויים בשלב בניית השלד, מגדל שלישי נמצא לקראת סוף בניית החניונים, עבור המגדל הרביעי נחפר הבור, ועבור המגדל החמישי כלל לא התקבל היתר בנייה. זאת על אף ש-60% מכלל התשלומים עבור הדירות כבר שולמו על ידי רוכשי הדירות במגדל.

 עו"ד גיא סרוסי (אילן אסייג) עו"ד גיא סרוסי (אילן אסייג)

פרויקט נוסף הוא B Tower ברחוב יוספטל בבת ים - מגדל בעירוב שימושים הכולל מגורים, דירות להשכרה, משרדים ומסחר. עוד מקדמת החברה מספר מיזמי תמ"א 38 , בהם פרויקט ברחוב המעורר 7 בגבעתיים המצוי בשלבי ביצוע.

לטענת העובדים שהגישו את הבקשה, משכורת חודש יולי לא שולמה להם, ובמהלך השנתיים האחרונות לא העבירה החברה הפרשות לפנסיה באופן סדיר, כאשר מאז חודש ינואר 2023 לא העבירה החברה הפרשות לפנסיה כלל. זאת על אף שלטענתם נוכו כספי הפנסיה משכרם.

"פעולות בהולות להעברת כספים לחברה מחשבון עם כספי רוכשי הדירות" 

במקביל, הגישו עורכי הדין סרוסי וזעירא בקשה בהולה למתן צו איסור דיספוזיציה, בשמה של נציגות של 73 בעלי הזכויות במגדל החמישי של פרויקט "סי טאואר" בבת ים, למניעת העברת כספים מחשבון הנאמנות של הפרויקט לחשבון החברה. על פי הבקשה כבר הפקיד כל אחד מחברי הקבוצה סכום שנע בין מיליון לשני מיליון שקלים בקופת הפרויקט.

"למרות עזיבתו של בעל השליטה בחברה את ישראל, והודאת עובדי החברה כי החברה משותקת ומיופי הכח שלה אינם בנמצא יותר, מבצעת החברה בימים האחרונים פעולות בהולות שמטרתם הזרמת כספים לחברה מחשבון הנאמנות בו מופקדים כספי רוכשי הדירות".

תגובת חברת רום כנרת והבעלים אילן ששון תובא כשתתקבל.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רום כנרתחדלות פירעוןצו פירוקאילן ששון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...