באזור האצטדיון של סטיאווה: חג'ג' אירופה רכשה קרקע בבוקרשט ב-32 מיליון שקל

החברה שבשליטת יצחק חג'ג' רכשה יחד עם שותף קרקע למגורים ומסחר בדרום מערב הבירה הרומנית, במטרה להקים פרויקט מגורים ומסחר שיכלול 80 דירות ו-113 חנויות

שיתוף הכתבה
צחי חג'ג', בעלי חג'ג' אירופה (טל צ'יקורל)צחי חג'ג', בעלי חג'ג' אירופה (טל צ'יקורל)

חג'ג' אירופה דיוולופמנט, בשליטת יצחק חג'ג', רכשה קרקע למגורים ומסחר בדרום מערב בוקרשט, רומניה, צפונית לאצטדיון של קבוצת הכדורגל סטיאווה בוקרשט, תמורת 8 מיליון אירו (32.24 מיליון שקל). כך עולה מהודעתה היום (א') לבורסה. בנוסף חתמה החברה על הסכם שותפות דרך חברה בת קפריסאית, שבסופו תחזיק חג'ג' בשיעור 51% מהמהקרקעין.

מדובר בקרקע בשטח של 3.19 דונם שרכשה החהרה ביום חמישי האחרון. בכוונת חגג' והשותף להקים בקרקע  פרויקט מגורים ומסחר בשטח בנוי של כ-12,800 מ"ר בשני בניינים, 11 קומות ו-8 קומות הכוללים כ-80 דירות, בהיקף שטחים לשיווק של כ-9,500 מ"ר, כ-850 מ"ר שטחי מסחר וכ-113 חניות. 

על פי הסכמות הצדדים, החברה תקדם תוכנית עיצוב לפרויקט בתוך ארבעה חודשים ממועד הסכם רכישת הקרקע, והשותף יהיה אחראי להוצאת היתר בנייה להקמת הפרויקט בהתאם לתוכנית בתוך 13 חודשים מהחתימה על הסכם רכישת הקרקע.

הקרקע נקייה משעבוד, משכנתא וזכויות צד שלישי. תשלום ראשון בסך 2.8 מיליון אירו שולם במועד החתימה כנגד רישום על הקרקע; 2 מיליון יורו ישולמו עד 60 יום מהסכם רכישת הקרקע לאחר בדיקת נאותות; 35.5 מיליון אירו ישולמו עד 3 שנים לאחר קבלת היתר הבנייה. התשלום הראשון והתשלום השני ישולמו על ידי השתפות, בדרך של העמדת הלוואת בעלים על יד חג'ג' אירופה, אשר תישא ריבית שנתית בשיעור של 12.5%.

נוסף על ההסכם על הקרקע, חברת אחזקות קפריסאית בבעלות חג'ג' חתמה על מכירת 49% מחברת הפרויקט, שרכשה את הקרקע, בתמורה לערכן הנקוב של מניות חברת הפרויקט ובכפוף להלוואת בעלים על ידי השותף בסך 4.5 מיליון אירו. הלוואת הבעלים תשמש להון עצמי לקידום פיתוח הפרויקט ותועמד על ידי השותף לחברת הפרויקט. 

עם השלמת מכירת המניות הנמכרות, תחזיק כאמור החברה ב-51% מזכויות הבעלות בחברת הפרויקט ובקרקע, בהתאמה. למרות האמור לעיל, לעניין הזכאות לחלוקת רווחים, החברה והשותף יהיו שותפים בחלקים שווים 50%-50%, ובכלל זה יהיו שותפים מלאים בהכנסות ובהוצאות חברת הפרויקט. חג'ג' אירפה תממן את הלוואת הבעלים של החברה ממימון חיצוני או בדרך של הכנסת שותף לחברת האחזקות או קבלת הלוואה שתועמד לחברה.

חג'ג מציינית כי הגיעה להסכמות בעל פה עם שותף פרטי, שהוא צד ג' שאינו קשור לחברה או לבעלי השליטה בה, כי יעמיד מימון בהיקף של 90% מהסכומים שהחברה תידרש להעמיד לטובת הפרויקט, והחברה תעמיד את יתרת הסכומים בהיקף של 10% כנגד קבלת 50% מרווחי החברה בפרויקט. חלופה נוספת היא מימון לא בנקאי בסך של כ-3.5 מיליון אירו כנגד שעבוד מניות בעלת השליטה בחברת הפרויקט. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יצחק חג'ג'חג'ג' אירופהרומניהחג'גבוקרשט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...