קודמה ההצעה לקיצור הבירוקרטיה בוועדות המקומיות: "תחסוך עד חצי שנה"

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעתו של ח"כ אלי דלל, לפיה רק שני חברי ועדה מקומית לתכנון ובנייה - במקום חבר אחד כיום - יוכלו לדרוש דיון במליאת הוועדה המקומית אם ברצונם דיון נוסף, וזאת בתוך 7 ימים מיום קבלת ההחלטה לידיהם

שיתוף הכתבה
יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר וח"כ אלי דלל (שלומי אמסלם, יח"צ)יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר וח"כ אלי דלל (שלומי אמסלם, יח"צ)

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה היום (ד') לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ אלי דלל - תיקון לחוק התכנון והבנייה - שמטרתה לקצר את הבירוקרטיה בוועדות המקומיות לתכנון ובנייה. הצעת החוק קובעת כי רק שני חברי ועדה מקומית יוכלו לדרוש דיון במליאת הוועדה המקומית, אם ברצונם דיון נוסף על הדיון שהתקיים בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, וזאת - בתוך 7 ימים מיום קבלת ההחלטה לידיהם.

כיום מספיקה דרישה של חבר ועדה מקומית אחד על מנת לקיים דיון במליאת הוועדה המקומית, והצעת החוק אמורה להפחית את "החשש משימוש לרעה בהסדר". בהצעת החוק נכתב כי "הסדר זה מוביל לעיתים לעיכוב בעבודת הוועדה המקומית ולעיתים הדרישות האמורות אף נעשות מטעמים שאינם ענייניים אלא כדי לעכב את יישום ההחלטה". 

הצעת החוק מתירה על כנה את ההסדר המתיר לנציג בעל דעה מייעצת - שהוא חיצוני לוועדה - לפנות בדרישה הזו. עוד מוצע, להחיל את התיקון לחוק גם על ועדה מרחבית שאחד מחבריה הוא נציג יחיד של רשות מקומית, ולקבוע כי הוא יוכל לדרוש לקיים במליאת הוועדה המרחבית דיון חוזר בהחלטת ועדת משנה.

לדברי ח"כ דלל, קיימת כיום תופעה שבה חברי ועדת משנה, מעבירים משיקולים זרים חלק מהסעיפים שכבר אושרו בוועדת המשנה לדיון נוסף בוועדה המקומית, ובכך מסרבלים ומעכבים תהליכים של תכנון ובנייה. "ההצעה תחסוך זמן של בין חודשיים לחצי שנה, וכבר קיבלנו תגובות חיוביות מאוד".

יו"ר הוועדה, ח"כ אשר, בירך על אישור הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית ואמר כי ועדת הפנים מחכה לעוד הצעות חוק טובות של בוגרי השלטון המקומי. הוא הוסיף כי הוא ממתין לתיקון כל חוק התכנון והבנייה שחוקק "בימי אנו באנו", לדבריו. "יחד עם הייעוץ המשפטי של הוועדה ובשיתוף נציגי ציבור ושלטון מקומי, נעמוד באתגר וננגיש את החוק באופן שיסייע לרשויות המקומיות, ליזמים ולכל מי שנדרש אליו", אמר ח"כ אשר. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חוק התכנון והבנייההוועדה המקומית לתכנון ובנייהועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסתיעקב אשראלי דלל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...