15 שנה אחרי האישור העקרוני: צמח המרמן ואזורים השיגו את הרוב הדרוש במתחם דפנה בת"א

האם אחד הפרויקטים הגדולים בת"א ייצא סוף סוף לדרך? שתי החברות הודיעו כי החתימו 80% מבעלי הדירות בפרויקט הפינוי בינוי במתחם במרכז העיר סמוך לאיכילוב. במקום 66 יח"ד בבניני רכבת ישנים שייהרסו, מתוכנן מגדל יוקרתי בן 25 קומות עם 201 יח"ד, וכן מבנה נוסף צמוד למסחר, מבני ציבור וחניון תת-קרקעי

שיתוף הכתבה
חיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן ורון אבידן, מנכ"ל אזורים על רקע הבניין בדפנה (יח"צ, תמר מצפי, אנדו סטודיו) חיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן ורון אבידן, מנכ"ל אזורים על רקע הבניין בדפנה (יח"צ, תמר מצפי, אנדו סטודיו)

15 שנה לאחר שהוועדה המקומית של תל אביב-יפו נתנה אישור עקרוני לקידום תוכנית להתחדשות עירונית במתחם דפנה בעיר, מודיעות היום (ה') צמח המרמן ואזורים כי הגיעו לרוב הדרוש בפרויקט הפינוי בינוי במתחם, בתקווה כי כעת יוכל סוף סוף לצאת לדרך אחד הפרויקטים הגדולים שהיו בעיר, וגם זה שניטשו עליו קרבות רבים ומרים. במתחם הכולל קיימות היום 471 יחידות דיור ב-21 בנייני רכבת ישנים ומוזנחים מאוד משנות ה-50.

המתחם של צמח המרמן ואזורים ממוקם ברחוב דפנה 24-26-28 במרכז העיר תל אביב, בין הרחובות ארלוזורוב, שאול המלך, מנחם בגין וויצמן. הפרויקט נמצא בצמוד לתחנת ארלוזורוב של הרכבת הקלה, סמוך מאוד לבית החולים איכילוב, בתי המשפט וגם קרוב יחסית לאזורי הבילוי, הפנאי והמסחר המרכזיים של העיר. התב"ע לפרויקט כבר אושרה על ידי העירייה.

שתי החברות נבחרו לבצע את הפרויקט על ידי בעלי הדירות ברוב קולות בחודש יולי בשנה שעברה, וכעת החברות החתימו 80% מבעלי הדירות במתחם המהווים את הרוב הדרוש בחוק לקידום הפרויקט, וייבנו 201 יחידות דיור חדשות במגדל מגורים יוקרתי בן 25 קומות, אליו יהיה צמוד מבנה מרקמי בן 6 קומות מעל קומת מסחר, מבנה ציבור וחניון תת קרקעי. אלה ייבנו במקום 66 דירות קיימות ב-3 בניינים ישנים בני 4 קומות שיפונו וייהרסו. על התכנון אחראי משרד האדריכלים קיקה ברא"ז , ועל עיצוב הפנים אחראי משרד האדריכלים דנה אוברזון. 

ההדמיה של הפרויקט ברחוב דפנה (אנדו סטודיו) ההדמיה של הפרויקט ברחוב דפנה (אנדו סטודיו)

במגדל המגורים החדש יהיו עד 5 דירות בקומה, בשטח של 145-172 מ"ר. כל המרפסות יפנו לכיוון מערב וייהנו מנוף פתוח בקומות הגבוהות. הדירות הקטנות יותר ימוקמו בחלק התחתון והמרקמי של המגדל. על גג המבנה המרקמי תיבנה בריכת שחייה ומתחתיה מתחם ספא פרטי שיכלול גם חדר כושר. כמו כן, ייבנה לובי מפואר שיכלול פינות ישיבה ועבודה. 

אישור עקרוני כבר ב-2008, ושורת התנגדויות: הפרויקט שנגרר שנים 

באזור יש פרויקטים נוספים של פינוי ובינוי שאינם מקודמים בשלב זה. לאחר שב-2008 התקבל האישור העקרוני לקידום התוכנית, פורסם ב-2009 כי חברת נוה מקבוצת אי.די.בי חתמה על הסכמים עם 240 בעלי דירות. 

בשנת 2012 החליטה הוועדה המקומית בתל אביב-יפו להמליץ על הפקדת התוכנית שכללה 1,234 יחידות דיור, שייבנו לאורך הרחובות נמיר, דפנה וארלוזורוב. שנה לאחר מכן אישרה ועדת התכנון המחוזית-תל אביב את התוכנית להפקדה, ולפיה במקום 470 יחידות דיור שיפונו ייבנו 1,434 דירות במגדלים של 25-30 קומות, כולל 200 יח"ד להשכרה. 

אבל בשנת 2014 הוגשה שורה ארוכה של התנגדויות לפרויקט, בהן של תושבי שיכון הקצינים הסמוך בהם בכירים במשק, וגם של תושבים נוספים. מאז הפרויקט היה תקוע והשנים עברו. ב-2015 נתנה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב תוקף לתוכנית ולתב"ע חדשה וחילקה את הדירות לשישה מתחמים. וב-2016 דחה ביהמ"ש את עתירת תושבי שיכון הקצינים נגד הפרויקט. 

בשנת 2017 הודיעה חברת אאורה שזכתה בפרויקט. חלק מהדיירים חתמו עם אקרו נדל״ן, רוגובין וחצור-וינלס בהובלת תדהר וחברת נווה, אך מלבד אאורה שהשיגה 75% חתימות ותבנה במתחם 208 יח״ד, במקום 69 הקיימות היום, שאר החברות כבר לא פועלות במתחם. באאורה אישרו מאז תוכנית עיצוב ואיחוד וחלוקה והם בדרך להיתר בניה.

 בשנת 2022 החברות נכסים ובניין , באמצעות חברת הבת נוה גד, ותדהר הרימו ידיים והחליטו לוותר על שני מתחמים בפרויקט, לאחר שלא הצליחו להשיג את שיעור ההחתמות הדרוש. בינואר 2023 החתימו החברות צמח המרמן ואזורים מעל שליש מבעלי הדירות, לאחר שנבחרו לבצע את הפרויקט כמה חודשים לפני. 

חיים פייגלין, מנכ"ל ומבעלי השליטה בצמח המרמן, אמר כי הוא "מודה לבעלי הדירות על האמון שנתנו בנו, ופועלים כעת לקידום התכנון המפורט לקראת בקשת היתרי בנייה מעיריית תל אביב". לדברי רון אבידן, מנכ"ל חברת אזורים, "פרויקט זה מהווה בשורה משמעותית במימוש אסטרטגיית החברה להרחיב את פעילות ההתחדשות העירונית בעיר תל אביב והאזור". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתאזוריםצמח המרמןתל אביבמתחם דפנה-ארלוזורוב בתל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...