חוכרי טלביה יפגינו היום: "הממשלה לא יכולה לאפשר לכל ברון קרקעות לעשות כרצונו"

בעקבות דבריו של יזם הנדל"ן היהודי-אמריקאי גארי ברנט, שחשף לראשונה את הצעתו לקרוב לאלף מחוכרי הדירות הבנויות, הגיב מטה המאבק של חוכרי קרקעות הכנסייה בירושלים: "זה ספין, ברנט מנסה לנטרל את הפגנת הדיירים. אף תושב לא קיבל הצעה ואף אחד לא יודע את תנאיה"

שיתוף הכתבה
שכונת טלביה בירושלים (חגי אגמון-שניר) שכונת טלביה בירושלים (חגי אגמון-שניר)

מטה המאבק של חוכרי קרקעות הכנסייה בירושלים מגיב אתמול (ב') לדבריו של בעלי חברת אקסטל, איש העסקים גארי ברנט, בשיחה עם עיתונאים אמש, ובמרכזם – הצעתו לחוכרים לרכוש בעלות בדירות שבהם הם מתגוררים תמורת סכום של 5,000 שקלים למ"ר, וקורא לממשלה להתערב בנעשה בשטח. מחר בשעות הצהריים צפויים התושבים להפגין בסמוך למלון ענבל, שגם הוא שוכן על קרקעות הכנסייה.

בהתייחס להצעה עצמה, אמר מטה המאבק כי "זה ספין, ברנט למד על הפגנת התושבים ומנסה לנטרל אותה. אף תושב לא קיבל הצעה, ואף אחד לא יודע מה הם תנאיה". עוד נטען כי "ברנט כרגע בכלל לא הבעלים: עד כמה שאנחנו יודעים הוא לא מצליח לגייס כסף להשלים את הרכישה, כי כולם מבינים שהרצון שלו לעשות סיבוב על גב התושבים לא יעבור בשקט".

לבסוף קרא המטה לממשלה להתערב. "הממשלה לא יכולה לאפשר לכל ברון קרקעות לעשות כרצונו, בלי להגן על התושבים. צריך פתרון חקיקתי הוגן כפי שקיים בחו״ל וכפי שהוצע בחוק חכירה הוגנת. שיווצר פתרון אחיד לכל השכונות בירושלים ובערים אחרות מחוצה לה".

ברנט: "חוכרי הנכסים בטלביה לא יקבלו את הקרקע בחינם, לחלקם קשה לקבל את זה"

ארבעה חודשים לאחר שביצע עסקת ענק שהדהימה את עולם הנדל"ן הישראלי, ורכש את קרקעות הכנסייה היוונית-אורתודוכסית במרכז ירושלים, איש העסקים ויזם הנדל"ן היהודי-אמריקאי גארי ברנט, בעליה של חברת הנדל"ן אקסטל, חשף כאמור אמש לראשונה את הצעתו לקרוב לאלף מחוכרי הדירות הבנויות בשטח. זאת, במסגרת שיחה פתוחה שקיים עם עיתונאים.

איש העסקים גארי ברנט (אקסטל)איש העסקים גארי ברנט (אקסטל)

לדבריו, במהלך שיחות שהחלו אנשיו לקיים עם קבוצות של חוכרי דירות הבנויות על קרקעות הכנסייה לשעבר, "הנחנו הצעה על השולחן, לפיה כל אחד מחוכרי הדירות יוכל לרכוש את הבעלות המלאה בנכס, תמורת תשלום של 5,000 שקלים למטר בנוי, וזאת במקום 45 אלף שקל למ"ר שהוא שווי השוק הנוכחי בנכסים מסוג זה. מדובר בהצעה נדיבה".

בשיחה הזכיר ברנט את ירידת השווי החדה שעמה מתמודדים כיום חוכרי הדירות בקרקע, על רקע התקרבות מועד סיומם של הסכמי החכירה של קק"ל מול הכנסייה, בשנים 2051-2052, וחוסר הוודאות לגבי עתיד השטח. "ערכי הנכסים ירדו בצורה דרמטית, הם כבר היום 40%-45% פחות מנכסים דומים שאינם בחכירה, וככל שהשנים נוקפות, שווי הדירות הולך ויורד. בעוד ששווי השוק של דירות באזור נקבע לפי מפתח של 45 אלף שקך למ"ר, העסקאות האחרונות שנעשו במתחם מלמדות על שווי של 25 אלף שקל למ"ר. כשיישארו פחות מ-25 שנים כבר נגיע לירידת שווי של 60%".

חברת הנדל"ן האמריקאית אקסטל שבבעלות ברנט רכשה בחודש ינואר האחרון את אדמת הפטריארכיה היוונית-אורתודוקסית במרכז ירושלים מחברת ניות קוממיות השקעות - שבבעלות קבוצת משקיעים בהובלת משפחת בן דוד - בסכום של 750 מיליון שקל. על הקרקע בנויים כיום כ-1,000 יחידות דיור וכן בתי מלון, מבני ציבור ומוסדות, שטחים פתוחים, ולמעלה מתריסר מגרשים לפיתוח. הקרקע מוחכרת לקרן קיימת לישראל עד 2051, עם אופציה להארכה בתנאי השכרה מחודשת על בסיס שווי השוק.

מיקום קרקעות הכנסיה שבבעלות ניות, הן בשכונות מרכז העיר המבוקשות בהן טלביה וניות. במקום נחתם לפני עשרות שנים הסכם חכירה בין קק"ל לכנסייה, אך זה מסתיים בשנת 2051, ואז ייאלצו אלפי התושבים לנהל מו"מ מול הבעלים על חידוש חוזי החכירה. כבר היום ישנו קושי רב לרכוש דירות באזור, והדירות שנמכרות סופגות ירידת ערך משמעותית בשל חוסר הוודאות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ירושליםאקסטלגארי ברנטטלביהמלון ענבלהכנסייה היוונית-אורתודוכסית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...