יו"ר הוועדה המחוזית צפון חתם למתן תוקף על תוכנית בוימל בנהריה

התוכנית כוללת, בין היתר, 562 יחידות דיור, 1,500 מ"ר לתעסוקה, 5,500 מ"ר למסחר ויותר מ-20 מ"ר שטחי ציבור. התוכנית הרחיקה את קו הבינוי מהחוף, הנמיכה ודירגה את הבינוי והגדילה משמעותית את השטחים הציבוריים הפתוחים בשכונה שבצפון העיר

שיתוף הכתבה
הדמיה של השכונה בהנריה (יוני פינק אדריכלים)הדמיה של השכונה בהנריה (יוני פינק אדריכלים)

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון, ערן ניצן, חתם למתן תוקף על תוכנית שכונת בוימל בנהריה, המוכרת גם כשכונת אכזיב. תוכנית זו החליפה תוכנית ישנה (ג/4870) מ-1994, שאושרה לפני חקיקת חוק שמירת הסביבה החופית, תשס"ד-2004, והמירה שטחי תעשייה בקרבת חוף הים לשכונת מגורים ומלונאות.

לפי הוראות התוכנית, נעשה איזון בין הפיתוח ושמירת האופי הרגיש והנדיר של המקום בקרבת שמורת הטבע וגן הלאומי אכזיב, בצפון העיר, לטובת כלל הציבור. זאת בשיתוף הפעולה של כלל הגורמים: לשכת התכנון המחוזית, עיריית נהריה, היזמים והתושבים. התוכנית כוללת בסך הכל הקמת 562 יחידות דיור, 1,500 מ"ר שטחי תעסוקה, 5,500 מ"ר שטחי מסחר, 20,835 מ"ר שטחי ציבור וכ-200 חדרי מלון.

התוכנית המעודכנת הרחיקה את הבינוי מקו החוף, כך שעיקר הבינוי יהיה מעבר לתחום של 200 מטר מקו הסביבה החופית. היא גם הנמיכה ודירגה את הבינוי, כך שבאזור הקרוב לחוף הבניינים יהיו בני שתיים-שלוש קומות. ככל שמתרחקים מהחוף, גובה הבינוי עולה - מתחמי תיירות ומבני ציבור (שש קומות) ומגורים המשולבים עם מסחר ותעסוקה בדירוג ממערב (עשר קומות) למזרח (15 קומות). עוד מציעה התוכנית הגדלה משמעותית של השטחים הציבוריים הפתוחים – מכ-12 אלף ל-29.6 אלף מ"ר.

בתוכנית החדשה שונה ייעודם של מגרשים בייעוד של מלונאות ונופש ומלונאות ונופש מיוחד, שבהם היו מותרים בתי מלון, או מלוניות, או מלון דירות או דירות נופש לתיירות ומסחר. בתמורה מציעה התוכנית שני תאי שטח בייעוד תיירות בחלק הצפוני ביותר, ויחד עם השטח הציבורי הפתוח הם יוצרים מתחם נופש. מגישי התוכנית הם סער השקעות, שבתאי השקעות ואיתי השקעות. היזמת היא שחף נהריה. עורכת התוכנית היא אדר' פנינה רוזנברג. בתחילת החודש רכשו גם אלקטרה מגורים וצמח המרמן משחף זכויות להקמת 267 יחידות דיור בשכונה.

לדברי ניצן: "הוועדה המחוזית פועלת עם עיריית נהריה להעצמת העיר ולהגדלת היצע של אלפי יחידות דיור בעיר הצפונית בישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכונת בוימלנהריההוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפוןערן ניצןשחף נהריה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...