צמח המרמן ואלקטרה מגורים ירכשו משחף נהריה זכויות להקמת 276 דירות בפרויקט אכזיב

הפרויקט נבנה כחלק משכונת אכזיב החדשה שבצפון נהריה, ובמסגרתו ייבנו 1,044 יחידות דיור. הרכישה נעשתה בשתי עסקות, ועם השותפה של צמח המרמן בפרויקט (50%),אלקטרה מגורים. היקף המכירות שהחברה צופה מהדירות שנכללות בעסקות, ללא החלק של המוכרים, הוא 448 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
מנכ"ל צמח המרמן, חיים פייגלין (רועי טפר)מנכ"ל צמח המרמן, חיים פייגלין (רועי טפר)

צמח המרמן הודיעה אתמול (ב') לבורסה שהיא ושותפתה בחלקים שווים בפרויקט אכזיב נהריה, אלקטרה מגורים, התקשרו עם שחף נהריה לרכישת מלוא זכויותיה העתידיות (שיוקנו לאחר כניסתה לתוקף של תוכנית שכונת בוימל, שכבר אושרה) במקרקעין הסמוכים לפרויקט. שטח הקרקע הסמוכה הוא כ-9 דונמים, ובהתאם לתוכנית החדשה ניתן יהיה להקים עליה 170 יחידות דיור מעל קומת קרקע, מבני מסחר ומבני ציבור. תמורת הקרקע ישלמו הרוכשות 60 מיליון שקל (30 מיליון שקל כל אחת) בתוספת מע"מ והצמדה למדד המחירים לצרכן, וכן בתוספת עלויות מס רכישה ועלויות נלוות מקובלות. את החברות השותפות ייצגה עורכת הדין הילה לביא יתים ממשרד שוב ושות', ואת בעלי הקרקע ייצג עורך הדין יניב עורקבי.

להערכת החברה, היקף המכירות בפרויקט שיוקם במתחם זה, המשויך ל-120 יחידות דיור וללא מע"מ, צפוי להיות כ-225 מיליון שקל (החלק של צמח המרמן הוא 50%). בנוסף, ביחס ל-50 יחידות הדיור הנותרות נחתם כבר ב-2014 הסכם קומבינציית תמורות, והחברה מעריכה כי היקף המכירות בגינן, ללא חלק המוכרים, צפוי להיות כ-74 מיליון שקל (50% לצמח המרמן).

בד בבד עם התקשרות זו, התקשרו צמח המרמן והשותפה עם שחף נהריה גם בהסכם קומבינציית תמורות ביחס למגרש נוסף במקרקעין, בשטח כולל של 8.72 דונמים, שעליו, בהתאם לתוכנית החדשה, ניתן יהיה להקים 176 יחידות דיור מעל קומת קרקע שתכלול מבני מסחר, תעסוקה ומבני ציבור. בתמורה להעברת מלוא זכויותיהם העתידיות של המוכרים במקרקעין הנ"ל לצמח המרמן ושותפתה, התחייבו הרוכשות, בין היתר, להקים את הפרויקט על חשבונן ולשלם למוכרים סכום השווה ל-35% מתקבולי מכירת יחידות הדיור ו-30% מתקבולי מכירת שטחי המסחר שייבנו בו. להערכת החברה, היקף המכירות בפרויקט שיוקם במתחם זה (ללא מע"מ),ללא החלק של המוכרים, צפוי להיות 223 מיליון שקל (גם כאן 50% יועברו לצמח המרמן).

בסך הכל יתווספו לפרויקט אכזיב 296 יחידות דיור, לאחר שעד היום נבנו בו כבר 432 יחידות דיור, כך שהוא יגיע ל-1,044 יחידות דיור. ההסכם מותנה בכניסה לתוקף של התוכנית לשכונת בוימל נהריה. התוכנית של השכונה כוללת איחוד וחלוקה בהיקף של 211 דונם, ומיועדת בחלקה הגדול למלונאות - 200 יחידות מלונאיות ייבנו במסגרת התוכנית.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:צמח המרמןשחף נהריהנהריהפרויקט אכזיב נהריהשכונת בוימל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...