הופקדה רשמית התוכנית המעודכנת לשכונת "אכזיב" בנהריה: ללא בינוי עד 100 מ' מהים; פחות 550 חדרי מלון

התוכנית החדשה מיועדת להפחית את עומס הבנייה על קו החוף, ולהרחיקה ממנו עד כמה שניתן • היא מגדילה את מספר יחידות הדיור בשכונה ב-424 • עיקר הבינוי יהיה במזרחה

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת אכזיב נהריה (יוני פיק אדריכלים)הדמיית שכונת אכזיב נהריה (יוני פיק אדריכלים)

התוכנית להקמת שכונת בוימל, היא שכונת "אכזיב" בצפון נהריה, הופקדה – עם שינויים חשובים אשר באו בעקבות מאבק ומחאה של תושבים רבים. השכונה, שנמצאת מול קיבוץ גשר הזיו, לא תכלול בנייה על החוף, וככלל תופחת הבנייה בכל האזור המערבי.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון הודיעה על הפקדת התוכנית, אשר מטרתה "איחוד וחלוקה מחדש של מגרשים תוך שינויים בהוראות, בייעודי הקרקע ובזכויות הבנייה, על מנת לאפשר את המשך הקמת שכונת המגורים והמלונאות תוך התחשבות בקו החוף". יש לציין כי מאות יחידות דיור בשכונה כבר בנויות.

הוראות התוכנית כוללות בין היתר איחוד וחלוקה מחדש של מגרשים בגבולות התוכנית, בהסכמת הבעלים; שינוי ייעוד מתעשייה ומלאכה לייעוד מגורים ד' ולייעוד משולב מגורים, מסחר ותעסוקה, וכן שינוי ייעוד לאתר מבני ציבור ומוסדות ציבור, ושינוי ייעוד מתעשייה למגורים ג' בחלק הצפון-מזרחי של התוכנית - בהיקף של 80 יח"ד, תוך הפרשת שטח של 4.1 דונמים עבור מבנים ומוסדות ציבור

נתחיל, בניגוד למנהגנו, דווקא בפירוט הוראות התוכנית – ולאחר מכן נסביר אותן בהרחבה, בין היתר באמצעות דברי ההסבר לה. אם כן, הוראות התוכנית כוללות בין היתר איחוד וחלוקה מחדש של מגרשים בגבולות התוכנית, בהסכמת הבעלים; שינוי ייעוד מתעשייה ומלאכה לייעוד מגורים ד' ולייעוד משולב מגורים, מסחר ותעסוקה, וכן שינוי ייעוד לאתר מבני ציבור ומוסדות ציבור, ושינוי ייעוד מתעשייה למגורים ג' בחלק הצפון-מזרחי של התוכנית - בהיקף של 80 יח"ד, תוך הפרשת שטח של 4.1 דונמים עבור מבנים ומוסדות ציבור; צמצום משמעותי בהיקף ובגובה הבנייה הפרטית בסמיכות לקו החוף המאושר, תוך ביטול מבני מגורים, דירות נופש וקאנטרי פרטי והסתתם מזרחית לבינוי האחורי של התוכנית.

קביעת תאי שטח בייעוד מגורים שבהם ירוכזו כל זכויות הבנייה, ומספר יח"ד בתאי שטח 4001 ו-4002 בייעוד מגורים, תעסוקה, מבני ציבור ומוסדות ציבור; ביטול קטע מהדרך המרכזית של התוכנית, דרך 4, והפיכתה לייעוד שצ"פ מרכזי המוביל לים; ביטול מגרשים בייעוד מלונאות ונופש עם בינוי של מבנים בני עשר קומות וקומת קרקע בסמיכות לקו המים; יצירת תא שטח 6001 בייעוד תיירות בצפון התוכנית, שהבינוי בו יהיה של מלון ו/או כפר נופש; יצירת תא שטח 6002 בייעוד תיירות במערב התוכנית לשטחים נלווים למלון, עם הנחיות מיוחדות; הבטחת מענה לצורכי הציבור בשכונה ובנייתם על ידי היזם בהתאמה לקצב פיתוח השכונה ואכלוסה.

התוכנית משתרעת על פני כ-211 דונם, והיזמית היא חברת שחף נהריה, שמשמשת גם כמגישת התוכנית לצד עיריית נהריה. במקור, התוכנית אמורה הייתה לכלול כ-750 חדרי מלון, אך לאחר העדכון הופחת מספר זה ל-200 בלבד; מספר יחידות הדיור, לעומת זאת, עלה מ-218 יח"ד ל-642

התוכנית משתרעת על פני כ-211 דונם, והיזמית היא חברת שחף נהריה, שמשמשת גם כמגישת התוכנית לצד עיריית נהריה. במקור, התוכנית אמורה הייתה לכלול כ-750 חדרי מלון, אך לאחר העדכון הופחת מספר זה ל-200 בלבד; מספר יחידות הדיור, לעומת זאת, עלה מ-218 יח"ד ל-642. התוכנית מקצה 24,950 מ"ר עבור מבני ציבור, עוד 5,500 מ"ר לשטחי מסחר ועוד 1,500 מ"ר לשטחי תעסוקה.

"הבינוי נסוג משמעותית לכיוון מזרח כחלק משמירה על קו החוף"

"תוכנית זו קבעה כללים לבינוי המוצע על פי המרחק מקו המים, כך שעד קו ה-100 מטר אין כל בנייה, אלא רק פיתוח, תוך העברת מאסות הבינוי מעבר לקו ה-100 מטר", כך בדברי ההסבר. "כחלק מהיוזמה להעברת הבינוי מזרחה נקבע ייעודם של רוב השטחים המערביים כשצ"פים.

בתוכנית זו שונה ייעודם של מגרשים בייעוד של מלונאות ונופש ומלונאות ונופש מיוחד, שבהן היו מותרים בתי מלון, מלוניות, מלון דירות או דירות נופש, לתיירות ומסחר. בתמורה לכך תוכנית זו מציעה את תאי שטח 6001 ו-6002 בייעוד תיירות בחלק הצפוני ביותר של התוכנית, כמצוין בהוראותיה, ועם השצ"פ הסמוך בתא שטח 7008 יוצרים מתחם נופש.

בתא שטח 3001 בייעוד מגורים ב' זכויות הבנייה נותרו בעינן, אך הבינוי נסוג משמעותית לכיוון מזרח כחלק משמירה על קו החוף. בתאי שטח 4001 ו-4002 בייעוד מעורב של מגורים, תעסוקה ומבנים ומוסדות ציבור, יתוגברו זכויות והיקפי הבנייה ויינתן בהם מענה ביח"ד למגורים, וכן שטחי מסחר ומשרדים בקומות הקרקע"

בתא שטח 3001 בייעוד מגורים ב' זכויות הבנייה נותרו בעינן, אך הבינוי נסוג משמעותית לכיוון מזרח כחלק משמירה על קו החוף. בתאי שטח 4001 ו-4002 בייעוד מעורב של מגורים, תעסוקה ומבנים ומוסדות ציבור, יתוגברו זכויות והיקפי הבנייה ויינתן בהם מענה ביח"ד למגורים, וכן שטחי מסחר ומשרדים בקומות הקרקע. בתא שטח 4001 הבינוי יהיה בגובה 12 קומות, ואילו בתא שטח 4002 הבינוי יהיה מדורג, ממזרח למערב, ב-15 קומות, 12 קומות ועשר קומות.

תא שטח 3002, שייעודו המאושר היה תעשייה, שונה לייעוד מגורים ב' ובו תותר בניית 80 יח"ד בבינוי בגובה שש קומות. היקף זכויות הבנייה המאושר בייעוד מבני ציבור היה 30% בתוכנית הקודמת, ובתוכנית זו היקף הזכויות המוצע תוגבר משמעותית ומותאם לכל תא שטח בהתאם לשימושים בו.

לכל אורכה של התוכנית בחלקה המערבי שונה ייעודו של תוואי הדרך המאושר לטיילת שתשולב בפיתוח גן לאומי אכזיב ובפיתוח הטיילת הצפונית של נהריה. בתוכנית זו נכלל נספח בינוי ופיתוח המציג את הפיתוח של המגרשים בייעוד של מסחר ותיירות הנשענים על הטיילת, ובכך ממחישים את התרומה של התוכנית לכלל הציבור"

לכל אורכה של התוכנית בחלקה המערבי שונה ייעודו של תוואי הדרך המאושר לטיילת שתשולב בפיתוח גן לאומי אכזיב ובפיתוח הטיילת הצפונית של נהריה. בתוכנית זו נכלל נספח בינוי ופיתוח המציג את הפיתוח של המגרשים בייעוד של מסחר ותיירות הנשענים על הטיילת, ובכך ממחישים את התרומה של התוכנית לכלל הציבור".

לעיון בנספח הבינוי והפיתוח לחצו כאן
לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית נהריהשכונת אכזיב בנהריהיוני פיק אדריכליםשחף נהריההוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...