ויתניה ודלק רכב מוכרות 5,900 מ"ר משרדים בלה גוארדיה תמורת 144 מיליון שקל

עסקה גדולה דווקא בתקופה של היחלשות שוק המשרדים: מדובר ב-6 קומות משרדים ברמת מעטפת מתוך 42 קומות במגדל מעורב שימושים, שייבנה בחלקו המערבי של פרויקט ויתניה תל אביב. החברה צופה רווח של 30 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
עפר זיו, מנכ"ל ויתניה (דורון סהר) על רקע פרויקט ויתניה תל אביב (ישר אדריכלים)עפר זיו, מנכ"ל ויתניה (דורון סהר) על רקע פרויקט ויתניה תל אביב (ישר אדריכלים)

עסקת ענק בשוק המשרדים בתל אביב: ויתניה דיווחה אתמול (ג') לבורסה כי התקשרה יחד עם חברת נכסי ד.מ.ר שבבעלות דלק רכב בהסכם למכירת כ-5,900 מ"ר בפרויקט "ויתניה תל אביב" הנבנה בסמוך ברחוב החרש הסמוך למחלף לה גוארדיה לשני רוכשים פרטיים, וזאת בתמורה ל-144 מיליון שקלים לא כולל מע"מ. המדובר ב-6 קומות משרדים ברמת מעטפת ושטחי מרפסות במגדל המערבי מתוך 3 המגדלים הנבנים במסגרת הפרויקט. כמו כן נרכשו בעסקה 18 מקומות חניה. המשרדים הם חלק ממגדל בן 42 קומות מעורב שימושים (מסחר, משרדים ומגורים). 

על פי הדיווח, הסכום יתחלק שווה בשווה בין ויתניה לנכסי ד.מ.ר., וויתניה צופה רווח של 30 מיליון שקל מהעסקה. עוד סוכם כי במעמד חתימת הסכמי המכר שולם למוכרות סך השווה ל–7% מהתמורה, וכי היתרה תשולם בתשלומים לפי שלבי הבנייה. מועד המסירה נקבע ל-1 ביוני 2026, עם אופציה לדחייה ב-30 יום. מהחברה נמסר כי בחלק מהשטח ישתמשו הרוכשים לשימוש אישי וחלק לצורכי השכרה.  ייצגו את המוכרות בעסקה עוה"ד אייל מרום ומאור ישראלי ממשרד גורניצקי.

פרויקט " ויתניה תל אביב" כולל 3 מגדלי משרדים ועירוב שימושים בני כ-40 קומות. מדובר בפרויקט המרכזי בכניסה הדרומית למע"ר של תל אביב. המתחם יכלול בסך הכול 125,000 מ"ר שטחי משרדים, 10,000 מ"ר שטחי מסחר ושני אולמות התעמלות הנבנים כמטלה ציבורית עבור עיריית תל אביב, וכן 130 דירות. המגדל הראשון בפרויקט כבר מאוכלס ופעיל כאשר על החברות המאכלסות אותו נמנות חברת הגיימינג "מונאקטיב", חברת החללים המשותפים "מיינדספייס" וכן משרד עורכי הדין גורניצקי GNY. המגדל השני בפרויקט נמכר לבנק הפועלים ונמצא בבנייה, וגם במגדל השלישי מימש בנק הפועלים  אופציה לרכישת שטח נוסף של כ 6000 מ"ר. לקראת סיום הפרויקט ייפתח החיבור הרגלי הישיר בין תחנת הרכבת "ההגנה" אל עבר המתחם.

הערכות בשוק לירידת מחירי השכירות בת"א 

העסקה נחתמה בתזמון מעניין, כאשר ברקע ישנם אינדיקציות להחלשותו של שוק המשרדים על רקע ההאטה בתחום ההיי-טק. השבוע העריך השמאי הראשי של בנק לאומי רון מזור כי בשל ההאטה בפעילות ההייטק צפויים מחירי השכירות בשוק המשרדים של תל אביב לרדת ב-8% עד לסוף השנה. אינדיקציה נוספת הן ירידת שווי שחוות בימים האחרונים מניותיהן של רוב חברות הנדל"ן המניב בבורסה.

מדובר בעסקה גדולה נוספת לחברה, לאחר שלאחרונה דיווחה ויתניה על עסקת שכירות גדולה גם בפרויקט שלה בקרית המדע בנס ציונה. פרויקט לנדה – שם השכירה לחברת LDP [לאנדא דיגיטל פרינטינג] עם בני לנדא בניין של 37,000 מ"ר ב 375 מיליון שקל  [כולל מע"מ] לעשר שנים וזאת עבור תעשייה, משרדים ומעבדות.

עפר זיו, מנכ"ל חברת ויתניה : "מדובר בעסקה משמעותית במתחם במחיר גבוה יותר ממחירי האזור, המשקפת את האטרקטיביות של הפרויקט והסביבה. בניגוד לאזורי תעסוקה אחרים בתל אביב כמו: ציר יגאל אלון, רוטשילד או משה דיין, שם מחירי המשרדים כבר הגיעו לרף העליון שלהם, האזור הדרומי עדיין מתפתח והמחירים בו צפויים לעלות, בין היתר, בעקבות הפיתוח הצפוי של הרכבת והחיבור לתחנת ההגנה כמו גם ציר הרכבת הקלה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ויתניהעפר זיודלק רכבד.מ.ר נכסיםלה גווארדיה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...