ההאטה בהייטק שמה סוף לחגיגה: "דמי השכירות למשרדים בת"א ירדו ב-8%"

כך על פי נתונים שהציג השמאי הראשי של בנק לאומי רון מזור בכנס השמאים לגבי בנייני משרדים קלאס A. "רואים את הירידה בעיקר באזורים שבהם הייתה עליית מחירים חדה, המאופיינים בחברות הייטק רבות"

שיתוף הכתבה
השמאי הראשי של בנק לאומי רון מזור (מרסלו)השמאי הראשי של בנק לאומי רון מזור (מרסלו)

בשל ההאטה בפעילות ההייטק ירדו מחירי השכירות בשוק המשרדים של תל אביב - כך עולה מנתונים שחשף השמאי הראשי של בנק לאומי רון מזור, ונאספו בשיתוף נת"מ. מחירי השכירות של משרדים מדרגת CLASS A במרכז העיר ירדו בכ-8%. את הדברים אמר מזור בהרצאה בפאנל הפתיחה בכנס השנתי של שמאי המקרקעין. לדבריו, "אנו רואים את הירידה בעיקר באזורים שבהם הייתה עליית מחירים חדה. אזורים המאופיינים בחברות הייטק רבות. בשדרות שאול המלך, לדוגמה, לא הייתה ירידה דרמטית במחירי השכירות אך שם חשוב לציין לא הייתה גם עלייה חדה כמו במתחמים בדרך מנחם בגין ובחסן ערפה".

על פי דוח של נת"מ שפורסם במרכז הנדל"ן השנה, במהלך החציון  הראשון של 2022 עמד מחיר המשרדים על  146 שקל למ"ר, עלייה של  22.4% לעומת 120 שקל למ"ר בחציון השני של 2021. האזורים המבוקשים ביותר בתל אביב הם ציר יגאל אלון שרשם עלייה של מעל 37% בדמי השכירות, עם ממוצע של 190 שקל למ"ר בחציון הראשון של 2022 לעומת מחיר של 138 שקל למ"ר בחציון הקודם. התייקרות זו הפכה אותו לאזור היקר בעיר נכון להיום.

באותה תקופה כאמור גם בציר מנחם בגין עלו המחירים בחדות, מ-144 שקל למ"ר ל- 171 שקל למ"ר, עלייה של כ-30% במחירי השכירות. אזור מרכז תל אביב עלה בשיעור דומה - 175 שקל למ"ר בחציון הראשון של 22 לעומת 135 שקל בחציון האחרון של 2021. באזור בית המשפט (129 שקל לעומת 118)  וברמת החייל  (82.5 לעומת 74.5) חלו התייקרויות מתונות יותר בשכר הדירה.

"הירידה הגיעה לאחר שנה של זינוק במחירי השכירות בלב תל אביב שהגיעו עד לכ-250 ואף 270 שקל למ"ר. הגורם המשמעותי ביותר הוא ההייטק. חברות רבות ששכרו שטחים במחירים גבוהים הפסיקו לגייס. חלקן אף מפטרות עובדים, ההשקעה בהייטק הולכת ומצטמצמת והן מבינות שהן לא חייבות כל כך הרבה שטחי משרדים"


עוד הוסיף  מזור כי "הירידה הגיעה לאחר שנה של זינוק במחירי השכירות בלב תל אביב שהגיעו עד לכ-250 ואף 270 שקל למ"ר". לדברי מזור ישנן סיבות רבות לירידת מחירי השכירות אך הגורם המשמעותי הוא ההייטק. לדבריו "חברות רבות ששכרו שטחים במחירים גבוהים הפסיקו לגייס. חלקן אף מפטרות עובדים, ההשקעה בהייטק הולכת ומצטמצמת והן מבינות שהן לא חייבות כל כך הרבה שטחי משרדים. נוסף על כך בניגוד לנדל"ן למגורים, ההיצע בשוק המשרדים צפוי לגדול בארבע השנים הקרובות לשיעור של 1.2-1 מיליון מ"ר. נכון, לא מדובר על היצע בתל אביב. מדובר במעגל ראשון כדוגמת בני ברק, ראשון לציון ופתח תקווה אך יש לכך השפעה".

בתחום המגורים אמר מזור כי על פי בדיקה של יד 2 (מערכת Y ZER) ישנה ירידה משמעותית בהתעניינות לרכישת דירה  מיד שנייה ודירות להשכרה. עם זאת, עדיין לא מזהים ירידת מחירים בשוק הדיור.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רון מזורנת"משמאי ממשלתי בנק לאומימחירי משרדים בתל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...