לשוק המשרדים של תל אביב יש מלך חדש: זה המתחם שבו התייקרו דמי השכירות בכ-40%

לפי סיכום החציון הראשון של NEWMARK NATAM הזינוק החד ביותר במחירים נרשם בציר יגאל אלון שהגיע למחיר ממוצע של 190 ש' למ"ר והפך ליקר בעיר. פתיחתו הצפויה של הקו האדום מחזקת את מתחמי הבורסה וה-BBC. האם עליית הריבית תשנה את המגמה?

שיתוף הכתבה
מגדלים במרכז תל אביב (שאטרסטוק)מגדלים במרכז תל אביב (שאטרסטוק)

זינוק במחירי השכירות למשרדים במחצית הראשונה של 2022: במהלך החציון עמד המחיר על  146 שקל למ"ר, עלייה של  22.4% לעומת 120 שקל למ"ר בחציון השני של 2021. כך מעלה סיכום שפרסמה היום (א') חברת NEWMARK NATAM. המספקת שירותי נדל"ן למגזר העסקי. הנתונים מתייחסים לנכסים "קלאס A" כלומר חדשים יחסית וברמת תחזוקה גבוהה. יש לציין כי הסקירה מתייחסת כאמור לחציה הראשון של השנה ולכן אינה משקפת השפעות האטה שעשויות להתחולל בעקבות עליית הריבית.

האזורים המבוקשים ביותר בתל אביב הם ציר יגאל אלון שרשם עלייה של מעל 37% בדמי השכירות, עם ממוצע של 190 שקל למ"ר בחציון הראשון של 2022 לעומת מחיר של 138 שקל למ"ר בחציון הקודם. התייקרות זו הפכה אותו לאזור היקר בעיר נכון להיום.

גם בציר מנחם בגין עלו המחירים בחדות, מ-144 שקל למ"ר ל- 171 שקל למ"ר, עלייה של כ-30% במחירי השכירות. אזור מרכז תל אביב עלה בשיעור דומה - 175 שקל למ"ר בחציון הראשון של 22 לעומת 135 שקל בחציון האחרון של 2021. באזור בית המשפט (129 שקל לעומת 118)  וברמת החייל  (82.5 לעומת 74.5) חלו התייקרויות מתונות יותר בשכר הדירה.

בנת"מ מציינים כי: "שוק המשרדים בתל אביב ממשיך להיות המבוקש ביותר ועומד על מעל 98% שיעורי אכלוס. הדבר כנראה יימשך עוד זמן רב, שכן רק בשנת 2025- 2026 נראה מגדלי משרדים חדשים שייכנסו לשוק המשרדים בתל אביב".

הקו האדום מזניק את  דמי השכירות במתחם הבורסה ובבני ברק

אזור בורסת היהלומים ברמת גן, אשר הושפע מהביקוש והמחסור לשטחי משרדים בתל אביב בחציון הקודם, המשיך להציג עלייה על פי הדוח בשיעור האכלוס ובדמי השכירות המבוקשים, והממוצע עומד כעת על 99.65% בשיעור האכלוס ו-128.75 שקל למ"ר בדמי השכירות – עלייה של  23.5% מהחציון הקודם בדמי השכירות, שעמדו אז על 104 למ"ר בממוצע.

 במתחם BBC בבני ברק, שבדוחות קודמים הראה ירידת מחירים וירידה באכלוס, בדו"ח הנוכחי אנו רואים עלייה בדמי השכירות מ-65 שקל  למ"ר בחציון הקודם ל 73 שקל למ"ר בחציון הנוכחי.  כמו כן חלה עלייה של 3% בשיעורי האכלוס.  בנת"מ מציינים כי חברות פיננסים רבות עברו לאזור בשנה החולפת. עוד מייחסים בחברה את עליית שווי הנכסים בשני האזורים לתחילת עבודתו הצפויה של הקו האדום של הרכבת הקלה, אשר חולף בסמוך לאזורי התעסוקה ושצפוי להתחיל לפעול עד סוף השנה. 

לדברי אסי לויתין בן עמרם, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי דן נדל"ן: "נתוני הדוח המצביעים על עליה במחירי השכירויות בבני ברק מבטאים למעשה שתי מגמות. האחת, הבשלה של פרויקטים קלאס A שמתאכלסים בתקופה זו באזור הBBC בבני ברק, שמחיר השכירות בהם גבוה יותר לאור הסטנדרט הגבוה של המוצר והשירות שהם מציעים, והשנייה, העובדה שבתל אביב ואזור הבורסה ברמת גן, יש מחסור בשטחי משרדים וחברות רבות מחפשות להתמקם הכי קרוב שניתן, מבלי לוותר על הסטנדרט הגבוה בו היו קודם לכן ובמחיר אטרקטיבי יותר".

יציבות מחירים בשרון

עוד לפי הדו"ח, אזור התעסוקה של הרצליה פיתוח ממשיך להתחזק ומציג רמת אכלוס הכי גבוהה בשרון עם 99.5% כאשר הממוצע של מחיר השכירות עלה מעט ועומד על 100 שקל  למ"ר. באזור כפר סבא, רעננה דרום-הוד השרון מחירי השכירות שומרים על יציבות לעומת החציון הקודם ונשארים על 81 שקל למ"ר בממוצע, בשיעורי אכלוס גבוהים של מעל 97%. בימים אלו נבנים פרויקטים חדשים בשטח כולל של אלפי מ"ר, שלהם שיעורי אכלוס גבוהים יחסית עוד לפני קבלת טופס האכלוס.

"אנו רואים תופעה של חברות הייטק שלקחו שטחים גדולים בשיא ההצלחה של הענף למטרת התרחבות ולבסף לא עמדו בתחזיות הצמיחה בגלל ההאטה של החודשים האחרונים. אך אלו לא מחזירות שטחים לבעלי הנכסים אלא פועלות לשכירות משנה של השטחים שהן לא משתמשות בהן כעת, מתוך ההנחה שההאטה בענף ובשווקים לא תימשך זמן רב".

בנת"מ מציינים כי האזור עובר לא מעט תמורות שחיזקו אותו בשנה האחרונה. כך למשל חברת אמדוקס שתפנה בקרוב את משכנה במתחם אינפיניטי פארק רעננה לטובת קמפוס חדש באזור התעסוקה. כמו כן במתחם אינפיניטי פארק מוקם בימים אלה המגדל הגבוה בשרון שימנה 32 קומות והוא כבר מושכר בתפוסה של כ-70% לחברות הייטק דוגמת זום אינפו, אברא ורד האט - שצפויות לעבור אליו כשייפתח. בנת"מ מעריכים כי תהליכים אלה צפויים לתרום למגמת היציבות בשיעורי האכלוס ורמות המחירים גם בחציון השני של שנת 2022.

אור בן צבי קליין, סמנכ"ל שירותי הנדל"ן בקבוצת Newmark – natam מסכם ואומר כי "החציון הראשון של 2022 היה חריג. בחלק מהאזורים עליית מחירי משרדים שהייתה גבוהה יותר מעליית המחירים בתחום המגורים הן בקניה והן בשכירות. הדבר מבטא את החוסן של ענף המשרדים בישראל מול השפעות מגיפת הקורונה על שוק העבודה וההתמודדות שלו מול עליות האינפלציה והריבית.

"אנו רואים תופעה של חברות הייטק שלקחו שטחים גדולים בשיא ההצלחה של הענף למטרת התרחבות וגיוסי עובדים, ועכשיו החברה לא עומדת בתחזיות הצמיחה שלה, בגלל ההאטה של החודשים האחרונים הנובעת מהצטננות השוק. אבל החברות לא מחזירות שטחים לבעלי הנכסים אלא פועלות לשכירות משנה של השטחים שהן לא משתמשות בהן כעת, זאת מתוך ההנחה שההאטה בענף ובשווקים לא תימשך זמן רב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מתחם ה-BBCשוק המשרדיםמרכז תל אביבמתחם הבורסהנת"מאור בן צבי קליין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...