אזורים מכרה לשיכון ובינוי קרקע לדיור מוגן ב-60 מיליון שקל

מדובר בקרקע בנתניה בשטח כ-2 דונם שמוחזקת בחלקים שווים על ידי שיכון ובינוי וחברה בת של אזורים, ובה זכויות בנייה לכ-25.3 אלף מ"ר בייעוד דיור מוגן ומסחר. בעקבות העסקה אזורים צופה רווח גולמי בסך של כ-19 מיליון שקלים

שיתוף הכתבה
מנכ"ל אזורים, רון אבידן (תמר מצפי)מנכ"ל אזורים, רון אבידן (תמר מצפי)

חברת אזורים הודיעה היום (א') שחתמה על הסכם למכירת מלוא זכויותיה בקרקע בנתניה המיועדת לדיור מוגן ומסחר נלווה  בתמורה לסך של 60 מיליון שקל, בתוספת מע"מ והפרשי הצמדה למדד. מדובר בקרקע שחצייה מוחזק על ידי חברה בת של אזורים וחצייה על ידי שיכון ובינוי . על פי התב"ע התקפה למקרקעין ששטחו  שני דונם ברחוב בני ברמן בעיר, מוקנות זכויות בנייה בהיקף של 25,344 מ"ר עיקרי לדיור מוגן ומסחר נלווה. מתווכי העסקה הם תומר סיני ועידו סיני מ"קבוצת סיני נכסים" - שני אחים העוסקים בתיווך קרקעות.

חברת אזורים החזיקה ב-50% מזכויות החכירה במקרקעי הדיור המוגן, ויתרת הזכויות מוחזקות על ידי שיכון ובינוי .  על פי ההסכם לשיכון ובינוי יש זכות וטו על מכירת הקרקע לצד שלישי. בהתאם להוראות הסכם העסקה המשותפת, הודיעה חברת הבת לשיכון ובינוי על הצעה שקיבלה מצד שלישי להתקשר בהסכם למכירת זכויותיה במקרקעין.  לכן בספטמבר השנה הודיעה שיכון ובינוי לחברת הבת על הפעלת מנגנון זכות הסירוב המוקנית ועל כוונתה לרכוש את זכויותיה של חברת הבת במקרקעי הדיור המוגן בנתאים זהים להצעת הרכישה.

20 מיליון שקל בתוספת מע"מ והפרשי הצמדה למדד אוגוסט 2022  כבר שולמו על-ידי שיכון ובינוי  במעמד חתימת ההסכם באמצעות המחאה בנקאית. יתרת התמורה בסך של 40 מיליון ש"ח בתוספת מע"מ תשולם על-ידי הרוכש בתוך 90 ימים ממועד חתימת ההסכם,  לאחר מסירת הקרקע. במקרה שבמועד תשלום יתרת  התמורה לא יעברו אישורי העברת זכויות מאת העיריה, רשות המסים, רשות מקרקעי ישראל , עד 14.5 ימיליון שקל יופקדו בנאמנות עד להמצאת האישורים.

על פי ההסכם לשיכון ובינוי יש זכות וטו על מכירת הקרקע לצד שלישי. בהתאם להוראות הסכם העסקה המשותפת, הודיעה חברת הבת של אזורים לשיכון ובינוי על הצעה שקיבלה מצד שלישי להתקשר בהסכם למכירת זכויותיה במקרקעין.  לכן בספטמבר השנה הודיעה שיכון ובינוי לחברת הבת על הפעלת מנגנון זכות הסירוב המוקנית ועל כוונתה לרכוש את זכויותיה של חברת הבת במקרקעי הדיור המוגן בנתאים זהים להצעת הרכישה.

אזורים מעריכה שכתוצאה מהעסקה תרשום תרווח גולמי בסך של כ-19 מיליון שקלים, אשר יוכר עם השלמת העסקה שצפויה לרבעון הראשון של שנת 2023. עסקה זו נוספת לעסקאות אחרות  שביצעה  אזורים בנתניה השנה, למשל ביולי השנה חתמה על הסכם עם דיירי תשובי שיכון מכנס בעיר לפינוי בינוי שבו תבנה כ-1000 יחידות דיור. לאחרונה גם הרסה שישה מבנים בעיר לטובת פרויקט N בעיר.

את אזורים ייצגו עורכי הדין נפתלי ניר, עמליה משי ורותם קאלימי ממשרד יגאל ארנון - תדמור לוי . את שיכון ובינוי ייצג עו"ד חנוך מורגנשטרן ממשרד יעקב סלומון, ליפשיץ ושות'.

לדברי רון אבידן, מנכ"ל אזורים: "חברת אזורים מתמקדת בקידום מגזרי הפעילות העיקריים בתחום הנדל"ן למגורים לרבות התחדשות עירונית ושכירות ארוכת טווח שבהם לחברה ניסיון עתיר ורב שנים. יעודה של קרקע זו אינו בתחום פעילות הליבה של אזורים, ועל כך לא ראינו יתרון עסקי בהמשך ההחזקה בה. החברה תמשיך ותפעל להעצמת פעילותה בתחומים שבהם היא מתמחה הן באמצעות הפעלת פרויקטים חדשים והן באמצעות הרחבת מצבת הפרויקטים על ידי התקשרויות בעסקאות נוספות אשר יהוו את מנוע הצמיחה העיקרי שלנו". 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אזוריםדיור מוגןרון אבידןנדל"ן בנתניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...