בוני התיכון תבנה 390 דירות בפרויקט פינוי-בינוי בירושלים

במסגרת הפרויקט במתחם נורית בשכונת עיר גנים יפונו 112 דירות. החברה צופה ההכנסות מהפרויקט בסך 642 מיליון שקל, לפי מחיר מוערך של 23.5 אלף שקל למ"ר. בשכונה כולה צפויות להיבנות 1,706 דירות במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית

שיתוף הכתבה
עמי פרץ (דוד סקורי)עמי פרץ (דוד סקורי)

בוני התיכון דיווחה שנבחרה על ידי הדיירים לפרויקט פינוי-בינוי בירושלים. במתחם הפרויקט שברחוב נורית בעיר יפונו 112 דירות. במקומן ייבנו, לפי התכנון הראשוני, 389 דירות חדשות. להערכת החברה, היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט הוא 642 מיליון שקל (כולל מע"מ).

הערכות החברה בנוגע להכנסות נעשו על בסיס תחשיבים פנימיים בהנחה שהפרויקט יכלול 27 אלף מ"ר למכירה בייעוד למגורים, ובהנחה שמחירי המכירה הממוצעים למ"ר למגורים יהיו כ-23.5 אלף שקל (כולל מע"מ).לצורך הפרויקט הוקמה חברת בחירת בוני התיכוןפינוי בינוי נורית ירושלים, שהיא שותפות מוגבלת. השותף המוגבל בה הוא בוני התיכון התחדשות עירונית ישראל והשותף הכללי הוא בוני התיכון בנייה.  

מתחם נורית הוא חלק משכונת עיר גנים שלגביו אושרה תוכנית התחדשות עירונית באמצעות הריסת 646 יחידות דיור ישנות ובניית 1,706 חדשות, תוך שדרוג המרחב הציבורי, תוספת מבני ציבור והקמת רחוב גישה נוסף לשכונה. לפי התוכנית, ניתן יהיה לבנות על המגרשים ברחוב נורית שני בניינים בני 20 קומות ומבנה מרקמי בן עשר קומות, הכוללים ביחד 246 יחידות דיור. 

מכיוון שיחידות הדיור המאושרות לבנייה אינן מספיקות כדי שהפרויקט יהיה כלכלי, במסגרת תוכנית התמ"ל (תוכנית מועדפת לדיור) הוצעו פתרונות של השלמת יחידות דיור נוספות בקרקע משלימה - קרקע שתצורף לתוכנית וליזם יהיו זכויות בנייה עליה, כדי להפוך את הפרויקט לכלכלי. החברה בוחנת, בשיתוף עם עיריית ירושלים, חלופות נוספות להשלמת יחידות הדיור הנדרשות, בהן אישור תב"ע משלימה להוספת יחידות דיור בתחומי המגרשים בפרויקט, הקצאת קרקע משלימה או פיצוי כספי מגורם ממשלתי כחלופות להשלמת יחידות הדיור הנדרשות.

בוני התיכון החלה להחתים דיירים על הסכם הפינוי-בינוי ב-5 בספטמבר, ועד למועד הדיווח נחתמו הסכמי חתמו 38% מבעלי הזכויות במתחם. יציאת הפרויקט לפועל מותנית בתוכנית בסמכות הוועדה המחוזית. בשלב זה אין צפי למועד היתר הבנייה. פרויקט זה מצטרף ל-41 פרויקטים נוספים של בוני התיכון, שבראשה עומד הבעלים והמנכ"ל עמי פרץ, בתחום ההתחדשות העירונית, בהיקף של כ-21 אלף יחידות דיור. הפרויקטים נמצאים בשלבים שונים של החתמות (כמו פרויקט בפתח תקווה שבו נבחרו על ידי הדיירים),תכנון מתקדם או בנייה (כמו בפרויקט בקריית אונו),וכן פרויקטים נוספים שהחברה מקדמת.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתמתחם נורית ירושליםעמי פרץפינוי בינוי בוני התיכון התחדשות עירוניתעיר גנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...