רשות הניקוז נגד הותמ"ל: מקדמת תכנון שעלול להביא להצפות בצפון ת"א

במכתב חריף ששלח מנכ"ל רשות הניקוז ירקון אריק לייבוביץ, האשים את הוועדה לתכנון מהיר בהתעלמות משיקולי ניקוז בתוכנית "רובע דרום גלילות" הכוללת בניית 17 אלף יח"ד ומאות אלפי מ"ר משרדים, ואף בהדרה של אנשי הרשות מההליך התכנוני

שיתוף הכתבה

מנכ"ל רשות ניקוז ירקון אריק לייבוביץ מתריע כי התוכנית לבניית 17 אלף יחידות דיור המקודמת על ידי הותמ"ל במתחם "רובע דרום גלילות" בצפון תל אביב (תמ"ל 3007) אינה מביאה בחשבון באופן מספק את היבטי הניקוז, ובכך חושפת את המתחם לסכנת הצפה. עוד מאשים לייבוביץ את הוותמ"ל בהדרת רשות הניקוז מהליכי תכנון המתחם. כך עולה ממכתב ששלח לייבוביץ לפני כשבוע לסיגל בארי, מתכננת הוותמ"ל.

באזור פי גלילות קודמה בעבר תוכנית בנייה לכ-10,000 יח"ד על ידי הוועדה המחוזית תל אביב, עד שבשנה שעברה הוחלט על ביטולה של אותה התוכנית והעברת המתחם לתכנון מואץ באמצעות הותמ"ל, שהחלה לקדם במקום את תוכנית תמ"ל 3007. בשטח התוכנית המתפרש על פני 2,150 דונם מקדמת הוועדה בנייה של 17 אלף יחידות דיור, 700 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה ומרכז תחבורתי.

"בתוכנית לאומית זו דרושים פתרונות ניקוז מקצועיים מורכבים למניעת נזקי הצפות (בנפש וברכוש) שיאפשרו את קידום זמינות הקרקע לפיתוח והקמת רובע אינטנסיבי זה", כתב לייבוביץ בפנייתו לבארי. "אי לכך הופתעתי על סיור שנערך ב-19.7.22 עם כלל גורמי המקצוע לרבות רמ"י מינהל התכנון ומהנדסי הערים הרלוונטיים, תוך התעלמות מוחלטת מרשות ניקוז ירקון ואי הכללתנו במוזמני הסיור. למרות זאת, הגעתי לסיור והופתעתי מאופן הצגת היבטי הניקוז".

עוד כתב לייבוביץ כי "פריסת הבינוי המוצעת אינה מתייחסת למבנה הטופוגרפי של האזור. כל האזורים הנמוכים בשטח הבנוי כאמבטיה מיועדים לבניה, כמו כן שטחים פתוחים שמיועדים בדרך כלל לניקוז ממוקמים במקומות לא נכונים". את דבריו סיכם לייבוביץ בדרישה כי מעתה הוא ואנשיו ייטלו חלק בכלל ההליכים התכנוניים הנוגעים לתוכנית.

מהותמ"ל נמסר בתגובה: "התוכנית מצויה בשלבים תכנוניים ראשוניים ביותר. כבר בשלב זה, זיהה צוות הותמ"ל את סוגיית הניקוז כקריטית, כך גם הובהר למנכ"ל רשות הניקוז בסיור משותף שהתקיים בשטח התוכנית. וכן נקבעה פגישה תכנונית עימו להמשך העבודה המקצועית. סוגיה זו תקבל מענה מפורט, בין יתר סוגיות היסוד שהותמ"ל נדרשת אליהן, בתהליך קידום התוכנית אשר נעשה בימים אלה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אריק לייבוביץרשות ניקוז ירקוןסיגי באריותמ"להוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיוררובע דרום גלילות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...