מבקר המדינה בעקבות פינוי המבנה בר"ג: "610 אלף דירות בסכנה"

בציוץ שפרסם הבוקר בחשבון הטוויטר הרשמי אמר המבקר כי פינוי המבנה אמש הוא חלק מתופעה רחבה עליה התריע בדוח שפורסם לפני שבועיים. "87% מהרשויות לא גיבשו תוכנית עבודה לאיתור מבנים מסוכנים ולטיפול בהם; למשרדי השיכון והרווחה אין תוכניות סיוע לדיירים שנאלצו להתפנות מבתיהם"

שיתוף הכתבה
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן (יצחק הררי, דוברות הכנסת)מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן (יצחק הררי, דוברות הכנסת)

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אמר הבוקר כי פינוי הבניין ברמת גן שבסכנת קריסה הוא חלק מתופעה רחבה שאליה התייחס בדוח הביקורת על השלטון המקומי שפורסם לפני כשבועיים, ב-4 ביולי. לפי הדוח, בישראל יש 610 אלף יחידות דיור שנבנו לפני 1980 שעדיין לא חוזקו ולכן עלולות לסכן חיי אדם. אחוזים ספורים (6%) חוזקו במסגרת תמ"א 38 עד 2020. את הדברים העלה בציון בחשבון הטוויטר הרשמי של משרד המבקר.

כזכור, בספטמבר בשנה שעברה קרס בניין מגורים ברח' סרילין עם הרכוש של הדיירים וכן באוגוסט בשנה שעברה אולצו דיירים בבניין ברמת גן הסמוך לעירייה להתפנות מיידית מחשש לקריסה.

מבקר המדינה שבדק את הטיפול במבנים מסוכנים מצא כי ל-19%  מהרשויות המקומיות אין חוקי עזר לטיפול במבנים מסוכנים,  ב-88% מהרשויות שכן חוקקו חוקי עזר החוקים אינם מעדכנים, 87% מהרשויות לא גיבשו תוכנית עבודה לאיתור מבנים מסוכנים ולטיפול בהם, 97.5% מהרשויות לא מפרסמות את המידע על המבנים המסוכנים ברשת.

המבקר מתח ביקורת גם על הממשלה: "משרדי השיכון והפנים לא הגדירו קריטריונים להכרזה על מבנה מסוכן ועל הטיפול בו ולא קבעו הכשרות לכוח האדם העוסק במבנים מסוכנים. המשרדים גם לא אספו נתונים על המבנים שכבר הוכרזו מסוכנים על ידי הרשויות המקומיות". על משרד החינוך אמר כי הוא "קבע דרישות בטיחות אבל לא מחייב את יציבות בתי הספר והגנים". 

עוד לדברי המבקר "92.5% מהרשויות לא מסייעות בהלוואות לשיפוץ בניין שקרס - נציין כי גם חברות הביטוח דוחות את תביעות הביטוח במקרה של קריסה, כך קרה במקרה של הבניין בחולון עם חברת AIG. למשרדי השיכון והרווחה אין תוכניות סיוע לדיירים שנאלצו להתפנות מבתיהם ואין גם הנחיה של משרד הפנים לרשויות המקומיות לעזור למתפנים. המבקר המליץ לצוות הבין משרדי שהוקם בעקבות קריסת הבניין בחולון לפעול להסדרת הטיפול במבנים מסוכנים ולפעול לצמצום הפערים שהתגלו ברשויות המקומיות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מבקר המדינהחולוןרמת גןבניין בקריסה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...