השרה שקד הודיעה: יוקם צוות בין-משרדי לבחינת נושא העסקת עובדי הבניין הפלסטינים בידי קבלני כוח אדם

המטרה: פישוט הליכים ביורוקרטיים שבהם נדרשים קבלני הבניין לעמוד כיום, ובמיוחד יידרש הצוות לשינוי שיטת העסקת עובדי הבניין הפלסטינים, לרבות העסקה באמצעות קבלנים ייעודיים

שיתוף הכתבה
שרת הפנים איילת שקד (מרסלו פוטו)שרת הפנים איילת שקד (מרסלו פוטו)

שרת הפנים איילת שקד הודיעה על הקמתו של צוות בין-משרדי לבחינת נושא העסקת עובדי הבניין הפלסטינים בידי קבלני כוח אדם. הקמת הצוות נועדה לפשט הליכים ביורוקרטיים שבהם נדרשים קבלני הבניין לעמוד כיום, ובמיוחד יידרש הצוות לתת תשומת לב לשינוי שיטת העסקת עובדי הבניין הפלסטינים, לרבות העסקה באמצעות קבלני כוח אדם ייעודיים, על מנת לצמצם תופעות פסולות הקיימות היום בענף. כמו כן הצוות הונחה להציג פתרונות שיימנעו את ייקור עלות ההעסקה.

בשנים האחרונות הרחיבו הממשלות את היקפי ההעסקה של עובדים פלסטינים – וכיום המכסה בענף הבניין עומדת על יותר מ-80,000 עובדים.

לנוכח צרכי הבנייה המשתנים במהלך ביצוע פרויקטים, קבלני הבניין אינם נדרשים להעסקה של העובדים באופן רציף, מה שמוביל למציאת פתרונות לניצול ההיתר ושימוש בלתי יעיל במכסות. לכן השרה שקד הודיעה כאמור על הקמת הצוות, באומרה כי "הנושא מחייב בחינה מעמיקה ומקצועית".

הצוות שבראשו תעמוד ראש מינהל עובדים זרים, עו״ד ענבל משש, יכלול נציגים מהמשרדים השונים. לאחר בחינת הסוגיות הנדרשות יגיש הצוות את המלצותיו לשרת הפנים, לפני קבלת החלטות מכריעות בנושא.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:איילת שקדרשות האוכלוסין וההגירהעו"ד ענבל משש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...