הפניקס רוכשת 20% ממניות קבוצת בסט תמורת 200 מיליון שקל

העסקה מצטרפת לעסקה שבצעה הפניקס בתחילת החודש, בה היא רכשה 20% ממניות בוני התיכון התחדשות עירונית תמורת 112 מיליון שקל • במסגרת העסקה עם קבוצת בסט, הפניקס תעמיד אשראי לטובת בסט על סך 275 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
אליאס טנוס, מנכ"ל קבוצת בסט - קידם את העסקה (אתר החברה)אליאס טנוס, מנכ"ל קבוצת בסט - קידם את העסקה (אתר החברה)

הפניקס ממשיכה במסע רכישת מניות מחברות הנדל"ן, בסוף השבוע דווח כי הפניקס בהנהלתו של אייל בן סימון רוכשת 20% ממניות קבוצת בסט תמורת 200 מיליון שקל, כמו כן החברה תעמיד אשראי לטובת קבוצת בסט על סך 275 מיליון שקל.

קבוצת בסט בהנהלתו של אליאס טנוס ובראשותו של רפי ביסקר מובילה ארבע זרועות נדל"ן חברת "בסט יזום"- חברה יזמות בתחום הבנייה, חברת "בסט בילדאפ"- חברה קבלנית המתמחה בביצוע עבודות גמר במתחמי בנייה. חברת "בסט קנדה"- עוסקת בפרויקטים לנדל"ן בחו"ל.  חברת "בסט בנייה" היא הזרוע הרביעית של החברה ופועלת בתחום הבנייה בישראל.

בשנים האחרונות קבוצת הפניקס מעמיקה את השקעותיה בענף הנדל"ן, רק בחודש האחרון חברת הפניקס רכשה כ־20% ממניות בוני התיכוןהתחדשות עירונית תמורת 112 מיליון שקל. כמו כן בשבוע שעבר חברת התתחדשות העירונית בית וגג בה הפניקס מחזיקה 42% ממניות החברה, השלימה הנפקה בבורסה וגייסה לשם כך 78 מיליון שקל. בינואר האחרון קבוצת חג'ג' הודיעה כי דירקטוריון החברה אישר הקצאה פרטית לשני תאגידים שבשליטת חברת הפניקס, של 4.86 מיליון מניות בהיקף של כ-132 מיליון שקלים, לפי ערך של 27 שקל למניה. לאחר ההקצאה חברת הפניקס תחזיק בכ-8.52% מהון החברה ו-כ-8.6% מזכויות ההצבעה בה (שלא בדילול מלא).

באוקטובר 2021 חברת הפניקס נכנסה כשמשקיעה בחברת בנייני העיר הלבנה בבעלותו של היזם איציק בן שוהם, בהיקף של  420 מיליון שקלים, תמורת 25% ממניות החברה. שיתוף הפעולה בין החברות בא לאחר שבמרץ האחרון שניהם רכשו מקרן ריאלטי את מתחם בזק בתל אביב תמורת 183 מיליון שקלים, במטרה להפוך את המבנה לטובת דיור להשכרה.

מעבר לשותפויות בחברת הנדל"ן, הפניקס הגבירה בשנים האחרונות את פעילותה בתחום מימון הנדל"ן ליזמים וחברות בנייה הפועלים בתחום המגורים וההתחדשות העירונית. גלית טפר מנהלת ליווי פרויקטים וערבויות בהפניקס התייחסה לאחרונה ליעדים של החברה בתחום ההתחדשות העירונית: "בזמן הקרוב עומדים להיות פרויקטים נוספים גדולים, המגיעים לידי מימוש והבשלה. ולכן אנחנו באמת מאמינים בדרך ההתחדשות העירונית, זה המקום שבו יהיו דירות במרכזי הערים ואנחנו שמחים ללוות את כל התהליך הזה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת חג'ג'קבוצת בסטבית וגגהפניקסבנייני העיר הלבנהאילאס טנוסאייל בן סימון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...