ה-BBC כבר מנפק קבלות: דירוג עיריית בני ברק הועלה ל-ilAAA - "הודות להכנסות הצפויות לה מאכלוס מגדלי המשרדים"

חברת דירוג האשראי מעלות S&P מציינת כי "עיריית בני ברק תצליח לאזן את התקציב השוטף ולשמור על גירעון קטן לאחר תקציב הפיתוח" • ההכנסות מהמגדלים "יסייעו לעירייה להרחיב את שירותיה לאזרחים וכן לשרת את חובה"

שיתוף הכתבה
מתחם ה-BBC (מרכז העסקים BBC)מתחם ה-BBC (מרכז העסקים BBC)

מתחם ה-BBC, מאזורי התעסוקה המדוברים ביותר בשנים האחרונות, הוא אחת התקוות הגדולות של עיריית בני ברק, בין היתר – וזאת בשל פוטנציאל ההכנסות הברור והמשמעותי: כ-1.45 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה בתוכנית שהופקדה באמצע 2020, ועוד כ-350,000 מ"ר בנויים נכון לסוף 2015, על פי נתוני העירייה, מספרים את הסיפור בצורה הטובה ביותר.

אם עד היום הפוטנציאל הזה היה קיים רק "על הנייר", נראה שדברים מתחילים להשתנות: הודעות כמו זו שהוציאה לאחרונה הכשרת הישוב בקשר לפעילותה במתחם, אכלוסים של מגדלים חדשים ואפילו שינויים שמתכננת הוועדה המחוזית בתוכנית המתאר עצמה, כל אלו מודיעים לנו שהמתחם כבר מתחיל לפרוע שטרות.

הודעתה של חברת דירוג האשראי מעלות S&P מחזקת את המגמה הזו – ואף מעניקה לעיריית בני ברק "דיבידנד" רשמי ראשון: החברה הודיעה לאחרונה על העלאת דירוג האשראי של העירייה ל- ilAAA עם תחזית יציבה, ומסבירה זאת כך: "בעקבות ההתאוששות הכלכלית אנו צופים כי עיריית בני ברק תצליח לאזן את התקציב השוטף ולשמור על גירעון קטן לאחר תקציב הפיתוח.

תחזית הדירוג היציבה משקפת את דעתנו שהעירייה תרחיב את שירותיה הציבוריים לטובת האוכלוסייה ההולכת וגדלה, תוך שימוש בהכנסות הנוספות הצפויות לה הן מאכלוס מגדלי המשרדים והן מגביית האגרות וההיטלים בעקבות המשך ההתאוששות הכלכלית"

תחזית הדירוג היציבה משקפת את דעתנו שהעירייה תרחיב את שירותיה הציבוריים לטובת האוכלוסייה ההולכת וגדלה, תוך שימוש בהכנסות הנוספות הצפויות לה הן מאכלוס מגדלי המשרדים והן מגביית האגרות וההיטלים בעקבות המשך ההתאוששות הכלכלית. תוכנית הפיתוח של העירייה, הממומנת על ידי העברות ממשלתיות ועל ידי הכנסות ההון שלה, תצריך נטילת הלוואות נוספות, אך עומס החוב כשיעור מההכנסות יישאר נמוך ויציב".

סקירתה של חברת הדירוג נמשכת, ואף הופכת ספציפית יותר: "העלאת הדירוג של עיריית בני ברק משקפת את דעתנו שמצבה הפיננסי של העירייה ימשיך להשתפר בעקבות ההתאוששות הכלכלית ממגפת הקורונה, כך שהיא תשיג עודף תפעולי יציב של 1.6% בממוצע בין 2022 ל-2024. 

אנו מצפים שהעירייה תגדיל את הכנסותיה ממיסים מהעסקים השונים שמתאכלסים במגדלי המשרדים שנבנו באזור התעסוקה של העיר, וכן את הכנסותיה העצמיות מדמי שימוש ושכירות בנכסי הנדל"ן שלה, דוגמת המשרדים שהיא מחזיקה בבעלותה. בהינתן גידול האוכלוסיה המהיר, הכנסות אלו יסייעו לעירייה להרחיב את שירותיה לאזרחים וכן לשרת את חובה.

אנו צופים כי מ-2022 תשמור בני ברק על מאזן תפעולי חיובי, עם מגמת שיפור קלה משנה לשנה, הודות להכנסות הצפויות לה מאכלוס מגדלי המשרדים ומדמי השימוש והשכירות של נכסי הנדל"ן שהיא מחזיקה בבעלותה. כמו כן אנו צופים שהעירייה תגדיל את הכנסותיה מאגרות ומהיטלים כתוצאה מחידוש הפעילות הכלכלית".

מעלות S&P אף מפרטת על המדדים הפיננסיים של העירייה – כולל אלו הצפויים – משנת 2019 ועד לשנת 2024:

"אנו סבורים כי העירייה תצליח לסיים את השנים הבאות באיזון תקציבי", מוסיפה הסקירה, "תוך שהיא נוטלת חוב לזמן קצר על מנת לגשר על פערי נזילות לאורך השנה. אנו צופים שיחס החוב נתמך הרשות יישאר יציב ונמוך, בסביבת 20% מההכנסות התפעוליות המאוחדות. אנו מעריכים כי העירייה תמשיך ליהנות מנגישות טובה למגוון רחב של מוסדות פיננסיים, ובמקביל תגדיל מעט את החוב שלה על מנת לממן את תוכנית ההשקעות, אך הוא יישאר נמוך מ-30% מההכנסות השוטפות שלה לאורך טווח התחזית".

מעלות מתייחסת גם לפרויקט המטרו ועל השפעתו הצפויה על הרשות, ואומרת: "פרויקט התשתית הגדול ביותר שאושר במסגרת התקציב הוא הקמת המטרו בגוש דן, אשר יעבור גם בשטח השיפוט של העיר בני ברק. 

רשויות מקומיות שבשטח שיפוטן יוקמו תחנות מטרו, יידרשו להשתתף במימון הפרויקט באופן חלקי ולמשך תקופה של כ-15 שנים בממוצע. לפי ההערכות, בני ברק תידרש להקצות חלק מזערי מתקציבה לצורך כך, ותהיה לכך השפעה מועטה על ביצועיה התקציביים".

לעיון בסקירה במלואה לחצו כאן

נזכיר כי במתחם ה-BBC ישנם כיום עשרה מגדלים מאוכלסים, ולצידם ישנם עוד חמישה מגדלים בבנייה. עוד שני מגדלים נמצאים בשלבי תכנון כאלו ואחרים. על פי העירייה, 15 המגדלים המאוכלסים, וחמשת המגדלים שבתכנון, יכללו  יחד 426 קומות משרדים ומסחר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הכשרת הישובעיריית בני ברקמתחם ה-BBCהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהמעלות sp
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...