עודד סתר, הכשרת הישוב: "חווים עסקאות במחירים אף גבוהים יותר מתקופת טרום הקורונה"

החברה הודיעה כי השלימה את השכרת 90% משטחי המסחר בקומפלקס שהיא מקימה במתחם ה-BBC – ונראה שהביקושים בשיא • עודד סתר, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בחברה: "המגמה צפויה להמשיך"

שיתוף הכתבה
עודד סתר, סמנכ"ל מימון והשקעות ופיתוח עסקי בהכשרת הישוב (סיון פרג')עודד סתר, סמנכ"ל מימון והשקעות ופיתוח עסקי בהכשרת הישוב (סיון פרג')

הקורונה שהגיחה לחיינו בתחילת 2020 הביאה להשפעות רבות מאוד על חיינו, ונדמה שההשפעה הגדולה ביותר, לכל הפחות מבחינה עסקית, הייתה על ענף המשרדים והמסחר: שטחים רבים נותרו ריקים ויתומים, ומומחים רבים טענו כי לתחום הזה ייקח שנים רבות כדי להתאושש. שנת 2021 הוכיחה שהתחזיות הללו היו מוקדמות מדי – או מוגזמות מדי.

"בחודשים האחרונים נרשם זינוק בביקושים לשטחי מסחר ומשרדים, שמביא עימו עסקאות ומחירים אף גבוהים יותר מהמחירים שהיו טרום הקורונה, בחלק מהאזורים", מספר עודד סתר, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בחברת הכשרת הישוב, על רקע הודעתה מהיום (ג') כי השלימה את השכרתם של 90% משטחי המסחר בקומפלקס החברה במתחם ה-BBC. 

המחירים למשרדים במרכז תל אביב מגיעים היום למספרים גבוהים מאוד, בעקבות ביקושים הגבוהים מהותית מההיצע. היקף הביקושים שאנו חווים בחודשים האחרונים גבוה מאוד. אפשר לראות שהקניונים והמרכזים המסחריים מלאים, וכאמור גם הביקוש לשטחי משרדים גבוה. לכן, לדעתי, המגמה הזו צפויה להמשיך"

"כידוע, המחירים למשרדים במרכז תל אביב מגיעים היום למספרים גבוהים מאוד, בעקבות ביקושים הגבוהים מהותית מההיצע. היקף הביקושים שאנו חווים בחודשים האחרונים גבוה מאוד. אפשר לראות שהקניונים והמרכזים המסחריים מלאים, וכאמור גם הביקוש לשטחי משרדים גבוה. לכן, לדעתי, המגמה הזו צפויה להמשיך - כל עוד שלא יקרה בשוק אירוע כלכלי דרמטי, כמובן".

סתר מספר כי אם לא מכלילים את תקופות הסגרים של 2020 ו-2021, כלל השטחים בקומפלקס הושכרו בתוך חודשים ספורים. השכרת השטח הנותר צפויה להתרחש בקרוב מאוד. במקרה של הכשרת הישוב, נראה כי הביקוש הגובר לשטחי מסחר ומשרדים הוא לא הסיבה היחידה לשיווק המוצלח. סיבה נוספת היא המתחם שבו נמצא הקומפלקס החדש.

"מתחם ה-BBC נמצא בתהליך שיהפוך אותו בעתיד הקרוב למרכז עסקים משמעותי בגוש דן. תורמים לכך שני וקטורים מרכזיים: האחד הוא אותו ביקוש העולה על ההיצע, בכל הקשור למשרדים בלב תל אביב, שהביא לעליית מחירים דרמטית. כתוצאה מכך, כל מי שמחפש היום מגדל משרדים ברמה הגבוהה ביותר, וברמת מחירים הגיונית - בפרט חברות הייטק או פירמות הנזקקות לשטחים גדולים של אלפי מטרים עבור כוח האדם שלהן - לא יכול למצוא את זה במרכז תל אביב, גם לא בשנתיים-שלוש הקרובות. ב-BBC עדיין קיים היצע של משרדים ברמה סופר גבוהה, מודרנית ומתקדמת, ובמחירים נוחים הנמוכים משמעותית מלב תל אביב. 

הסיבה השניה היא תחילת הפעלת הרכבת קלה בעוד כשנה, שלהערכתי תהיה Game Changer לא פחות משמעותי בשוק המשרדים. פעילותה של הרכבת, אשר הציר המרכזי של הקו האדום שלה יעבור ב-BBC ובצמוד למתחם הכשרת הישוב, אפילו תדגיש את הקרבה של המתחם למרכז תל אביב, ותייצר אטרקטיביות גדולה מאוד למתחם.

מתחם ה-BBC (הדמייה)מתחם ה-BBC (הדמייה)

לצד אלו צריך לזכור שה-BBC הוא חלק מגוש דן, ויש אפילו כאלה המגדירים את כל השטח ש'עד כביש 4 ממזרח' כתל אביב. אנו כבר רואים חלק מהותי מהתעשייה הפיננסית, כולל חברות כרטיסי האשראי, בתי השקעות גדולים, שלוחות של המערכת הבנקאית ועסקים מעולם הביטוח, מגדילים שטחים ב-BBC בהיקפים ניכרים. אנו גם רואים חברות הייטק מובילות שכבר נמצאות ב-BBC, ומאמינים שנראה יותר ויותר כאלו בעתיד הקרוב".

2,000 מ"ר בשכירות לעשר עד 15 שנים

כאמור, החברה הודיעה היום כי היא עומדת להשלים את השכרת כל שטחי המסחר בקומפלקס שלה, אשר חולשים על כ-2,000 מ"ר. מדובר בחוזי השכרה עם עסקים גדולים ורשתות, לתקופות של עשר עד 15 שנים, לפי דמי שכירות בסך של כשלושה מיליון שקל בשנה. בין השמות הבולטים נמצאים בנק ירושלים, רשת מוצרי התינוקות "מוצצים", רשת הגלידיות "קצפת" וקפה "דניה".

מתחם הכשרת היישוב במתחם ה-BBC כולל שלושה מגדלים - מגדל הכשרת הישוב, בן 40 הקומות, שכבר מאוכלס; מגדל שבעת הכוכבים הצפוי להיות הגבוה באזור ויציע 52 קומות; וקומפלקס רפואי מודרני בן 20 קומות, שמיועד לחברות בתחום הרפואה, מעבדות וקליניקות פרטיות.

"אחד האלמנטים שעליו אנו שמים דגש על מנת להמשיך ולחזק את המתחם, הוא פיתוח של שטחי מסחר, הסעדה ופנאי לטובת העובדים בו", ציין סתר עם פרסום הנתונים. "בשנה הבאה אנו עתידים להתחיל בהקמת הקומפלקס הרפואי שיהיה חלק אינטגרלי מהמתחם, ושבו יהיה שטח מסחרי נוסף של למעלה מ 2000 מ"ר אותו גם נפעל להשכיר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הכשרת הישובמתחם BBCהרכבת הקלהמגדל שבעת הכוכביםקומפלקס הכשרת הישובעודד סתר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...