חדשות הנדל"ן: Perimeter 81 שוכרת את בניין התנועה הקיבוצית בת"א; גב-ים משיקה מתחם חדש ברעננה

חברת הסייבר רוכשת שטח של כ-5,000 מ"ר מאמפא נדל"ן – כלל השטחים להשכרה בבניין • גב-ים הודיעה על השקת "מתחם העסקים החדש ברעננה" • פרס יוקרתי למשרד ישר אדריכלים

שיתוף הכתבה
אלי אגם, מנכ"ל אמפא ישראל (מתן כצמן)אלי אגם, מנכ"ל אמפא ישראל (מתן כצמן)

• חברת הסייבר Perimeter 81 שוכרת מחברת אמפא נדל"ן את בניין התנועה הקיבוצית בתל אביב, לחמש שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות. החברה, שצפויה להגדיל את מספר עובדיה פי שלושה עד סוף 2023, תאייש את כל קומות הבניין, בשטח בנוי של כ-5,000 מ"ר; אמפא תשקיע יותר מ-20 מיליון שקל בעיצוב המשרדים, על ידי אדריכלית הפנים ורד גינדי, המתמחה בשימור מבנים היסטוריים. המחיר שתשלם חברת הסייבר לא צוין, אך ההערכות הן שמדובר בעשרות מיליוני שקלים.

אפריקה ישראל מגורים הודיעה השבוע כי השלימה את שלב הביצוע הראשון – הריסת ארבעה מבנים ישנים – בפעימה השנייה להקמת הפרויקט החדש "סביוני סיטי" בנתניה. פרויקט זה הינו פרויקט פינוי-בינוי הראשון בנתניה, הממוקם במשולש הרחובות המרכזי הרב קוק-אנדריוס-בורוכוב. עד להקמת הפרויקט, עמדו במתחם שבעה מבנים ישנים שכללו שלוש קומות כל אחד, והכילו בסך הכול 116 יחידות דיור. פרויקט סביוני סיטי כולל הקמת ארבעה מגדלים חדשים, בני 26-24 קומות. שניים מהם כבר הוקמו ואוכלסו.

הריסת ארבעת המבנים ב''סביוני סיטי'' בנתניה. צילום: גיא מדורהריסת ארבעת המבנים ב''סביוני סיטי'' בנתניה. צילום: גיא מדור

• חברת גב-ים הודיעה השבוע על השקת "מתחם העסקים החדש ברעננה", בהשקעה של כ-300 מיליון שקל. המתחם החדש יכלול שני בנייני משרדים בני עשר קומות כל אחד, מעל קומת מסחר כפולה, בשטח של כ-72,600 מ"ר. השלמתו של הפרויקט צפויה לרבעון השלישי של שנת 2023. המתחם יקום בלב אזור התעשייה קריית אתגרים.

הדמיית פרויקט גב-ים ברעננה. קרדיט: viewpointהדמיית פרויקט גב-ים ברעננה. קרדיט: viewpoint

• חברת שיכון ובינוי הודיעה בימים האחרונים – באחד האירועים המדוברים של השבוע – על חתימת הסכם הזיכיון עבור מימון, תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של פרויקט קריית המודיעין בליקית שבנגב. ההסכם נחתם מול אנשי משרד הביטחון.

• חברת צרפתי צבי ובניו עדכנה השבוע כי חברה בת שלה התקשרה עם צד שלישי בהסכם תכנון ובנייה לפיו התחייב הקבלן לבצע את כל עבודות התכנון והבנייה בפרויקט לבניית מגדל משרדים ומסחר בהוד השרון, באופן מלא - לרבות התכנון המקדים, עבודות פיתוח ועבודות גמר ועד לקבלת טופס 4. הפרויקט מתוכנן להיבנות בשלושה שלבים: בשלב הראשון והשני יוקמו חמש קומות של חניון תת-קרקעי וקומת מסחר, ומעליהן מגדל משרדים בן עשר קומות, וזאת בהתאם לתב"ע הקיימת ולאחר קבלת היתר בנייה לפרויקט. שלבים אלו עתידים להימשך כ-33.5 חודשים מרגע קבלת היתר הבנייה. בשלב השלישי, ובתנאי שיתקבל אישור לבקשה שתגיש צרפתי לשינוי התב"ע הקיימת, יוקמו 20 קומות נוספות למגדל. בתמורה לביצוע השלב הראשון והשני, תשלם צרפתי לקבלן סך כולל של כ-139,500 שקל.

• חברת אאורה הודיעה השבוע כי נבחרה לבצע שני פרויקטי התחדשות עירונית בעיר בת ים – האחד ברחוב רוטשילד 35-33, והשני ברחוב יחזקאל דנין. במסגרת הפרויקט ברוטשילד צפויות להיהרס 72 יח"ד קיימות ו-14 חנויות בבניינים ישנים שבמתחם, ותחתן יוקמו שני מגדלי מגורים בני עד 30 קומות, עם כ-280 יח"ד ושטחי מסחר; במסגרת הפרויקט ביחזקאל דנין צפויות להיהרס 48 יח"ד קיימות בבניינים ישנים שבמתחם, ותחתם יוקמו כ-200 יח"ד חדשות. באשר לפרויקט השני כתבה החברה כי היא "פועלת להרחבת המתחם לבניינים סמוכים, כך שהפרויקט הסופי צפוי לכלול יח"ד חדשות נוספות". בשני הפרויקטים ציינה כי "עם בחירתה על ידי נציגות הדיירים, בכוונת החברה לקדם מול עורכי הדין של הדיירים הוותיקים הסכם פינוי-בינוי, ולהתחיל בהחתמת בעלי הזכויות במתחם על ההסכם. במקביל, בכוונת החברה לקדם תוכנית מפורטת למתחם מול הוועדה המקומית בת ים".

• חברת אלקטרה נדל"ן דיווחה השבוע על השלמת העסקה למכירת מחצית מהזכויות במתחם "סוהו" בנתניה לחברת ריט 1, תמורת 126 מיליון שקל – עסקה שדיווחנו עליה כאן באוקטובר האחרון. אלקטרה עדכנה כי קיבלה את מלוא התמורה עבור הזכויות בנכס.

• חברת דורסל דיווחה אתמול (ה') כי העסקה שביצעה חברה נכדה שלה, לרכישת בניין משרדים הממוקם בפארק הייטק בעיר ניוקאסל באנגליה, תמורת 8.3 מיליון ליש"ט – עסקה שעליה עדכנה לפני כחודש וחצי – הושלמה. "החברה בוחנת נטילת אשראי בנקאי באנגליה כנגד הנכס", כך בהודעתה לרשות לניירות ערך.

• משרד ישר אדריכלים זכה השבוע בפרס פרויקט מצטיין של איגוד המהנדסים לבניין ותשתיות בישראל לשנת 2021, על תכנון פרויקט ב.ס.ר סיטי CITY B.S.R. מדובר בפרויקט המורכב מארבעה מגדלי משרדים של כ-30 קומות כל אחד, אשר ממוקם על ציר רבין וציר ז'בוטינסקי בעיר פתח תקווה. המגדלים נמצאים מעל 2 קומות מסחריות וממוקמים סביב כיכר פתוחה, שממנה ישנה ירידה לכיכר שקועה במרתף 1- ובה שטחי מסחר. במרתף 2- ישנו חניון מסחרי ומרתפים, ובשאר החניות נמצאים מרתפי חניה פרטיים עבור משתמשי המשרדים. בסה"כ הפרויקט חולש על 180,000 מ"ר על-קרקעי, הכוללים 8,000 מ"ר מרפסות, וכן על כ-100,000 מ"ר תת-קרקעי וכ-8,500 מ"ר של שטחי פיתוח.

פרויקט ב.ס.ר סיטי של משרד ישר אדריכלים. קרדיט הדמיה: 3DVISIONפרויקט ב.ס.ר סיטי של משרד ישר אדריכלים . קרדיט הדמיה: 3DVISION

• מלון Six Senses שחרות הוא המלון הראשון בארץ שקיבל את אישור המועצה לבנייה ירוקה האמריקאית (USGBC) לתקן LEED, המהווה את דירוג הבנייה הירוקה החשוב ביותר בעולם. יש לציין כי עם קבלת התקן האמריקאי, הופך Six Senses שחרות גם למלון הראשון בעולם של רשת המלונות היוקרתית Six Senses הזוכה להכרה זו. בשורה זו מגיעה לאחר שלפני כמה חודשים הפך המלון לראשון בארץ המקבל את אישור מכון התקנים הישראלי על עמידה בתקן ישראלי לבנייה ירוקה, בדרגת שני כוכבים.

מלון six senses. צילום: דובי טל (אלבטרוס)מלון six senses. צילום: דובי טל (אלבטרוס)

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויהרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתאאורהגב-ים קרקעות בע"מאלקטרהמשרד הביטחוןצרפתי צבי ובניוישר אדריכליםריט 1קריית המודיעין בנגבאפריקה ישראלאמפא ישראלאלי אגםדורסלמרכז סוהו נתניהPerimeter 81בניין התנועה הקיבוציתסביוני סיטיאיגוד המהנדסים לבניין ותשתיות בישראלמלון Six Sensesפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...