חדשות הנדל"ן: האוני' העברית מעבירה קרקעות לרמ"י; גב-ים חתמה על הסכם שכירות בהרצליה עם חברת הייטק בינלאומית

האוניברסיטה תממש קרקעות שאומדנן הוא 1.6 מיליארד שקל • גב-ים תזכה ל-NOI כ-343 מיליון שקל בשנה כתוצאה מההסכם • חברת גרופית רכשה קרקע בחדרה מההסתדרות בעסקת קומבינציה

שיתוף הכתבה
עמיר רחלבסקי, מנכ"ל ובעלי חברת גרופית (רפי קורן)עמיר רחלבסקי, מנכ"ל ובעלי חברת גרופית (רפי קורן)

רשות מקרקעי ישראל והאוניברסיטה העברית בירושלים הודיעו השבוע על חתימת הסכם שבמסגרתו יועברו לרמ"י קרקעות לטובת שיווק למגורים ומסחר בירושלים. ביום ראשון השבוע נערך טקס חתימה על ההסכם, שמתבסס על הסכם הבראה שנחתם בשנת 2018 בין מדינת ישראל לבין האוניברסיטה העברית, אשר במסגרתו התחייבה האוניברסיטה לממש נכסים בסך של 400 מיליון שקל. בהתאם להסכם יועברו לרשות קרקעות היסטוריות בבעלות האוניברסיטה, המהוות שטחים בעלי פוטנציאל תכנוני בהר הצופים ובגבעת רם, בשטח כולל של כ-150 דונם – להקמת 2,000 יח"ד ו-70,000 מ"ר שטחי תעסוקה. הרשות תפעל לקידום התכנון והפיתוח של השטחים ולשיווקם לטובת פרויקטי מגורים, דיור להשכרה, דיור מוגן, מסחר ותעסוקה. אומדן הקרקע המתוכננת  שנערך על ידי שמאי מרחב ירושלים ברשות מקרקע ישראל, על פי הפרוגרמה הצפויה, נקבע על כ-1.6 מיליארד שקל.

הדמיית המתחם המתוכנן על קרקעות העברית. קרדיט: אדריכלית נעמה מליסהדמיית המתחם המתוכנן על קרקעות העברית. קרדיט: אדריכלית נעמה מליס

• רמ"י פרסמה במהלך השבוע שלושה מכרזים חדשים לבנייה: האחד – מכרז לבניית 508 יח"ד על 218 מגרשים בשכונה 11 ביישוב ערערה שבנגב, מכרז שניתן להגיש אליו הצעות עד 14.2.2022; השני, מכרז בשיתוף משרד הבינוי והשיכון , לבניית לבניית 31 יח"ד על עשרה מגרשים בהרשמה ובהגרלה לבני מקום חסרי דיור בשפרעם, שייסגר גם הוא ב-14.2.2022; השלישי, בשיתוף המועצה האזורית זבולון – מכרז "הרשמה והגרלה לנכים" לבניית שני בתים דו-משפחתיים על שני מגרשים בנופית, שם המועד האחרון להגשה הוא 7.2.2022.

• חברת גב-ים דיווחה השבוע על חתימת הסכם לפיו תשכיר לחברת הייטק בינלאומית שטח כולל של כ-44,000 מ"ר עילי וכ-650 מקומות חניה בפארק גב-ים הרצליה צפון. השטחים כוללים בניין ייעודי שתקים גב-ים עבור השוכרת, בשטח של כ-37,000 מ"ר עילי, חניון עבור 550 מקומות חניה, וכן כ-7,000 מ"ר עילי וכ-100 מקומות חניה בבניין קיים. תקופת השכירות תחל לאחר השלמת הקמתו של הבניין הייעודי האמור לעיל, הצפויה למהלך הרבעון הרביעי של שנת 2025, ותימשך שבע שנים (עם אופציות של השוכרת להארכת תקופת השכירות בכ-12 שנים נוספות). עסקת השכירות תניב לחברה NOI שנתי בסך של כ-49 מיליון שקל, ובסך הכול NOI בסך של כ-343 מיליון שקל בגין שבע שנות השכירות הראשונות.

• ההסתדרות מכרה השבוע לחברת גרופיתמגרש המיועד לבנייה רוויה ודיור מוגן בחדרה: גרופית זכתה בהליך הזמנה להצעת הצעות לעריכת עסקת קומבינציה ועסקת מכר בקרקע, שבסופו רכשה זכויות במגרש המיועד לדיור מיוחד וכן התחייבה כי 37% מהבנייה תוקצה לבעלי הקרקע. מקום המגרש – באצטדיון העירוני, בסמיכות לשכונת הפארק. האצטדיון הוותיק, אשר משמש כיום כמגרש האימונים של קבוצת הפועל חדרה, יפונה ובמקומו ייבנה פרויקט מגורים בהיקף של 146 יח"ד, ו-84 יח"ד נוספות המיועדות לדיור מוג). בפרויקט, שמשתרע על שטח של כעשרה דונמים, ייבנו גם מבני ציבור בהיקף של 450 מ"ר וכן חזית שטחי מסחר בהיקף זהה, של 450 מ"ר. למגרש תב"ע מאושרת המאפשרת הוצאת היתרים מהירה. המגרש המיועד ליחידות הדיור המוגן נמכר בשלמותו בעסקת מזומן לחברת גרופית בסכום של 16.5 מיליון שקל.

המגרש בחדרה - קרדיט: חברת גרופיתהמגרש בחדרה - קרדיט: חברת גרופית

• חברת ויתניה דיווחה השבוע – בהמשך לפרסומים בתקשורת – על משא ומתן עם צד שלישי שאינו קשור לחברה, בעסקה שלפיה הצד השלישי ירכוש מא.ס. אורי השקעות ונכסים, חברה מוחזקת על ידי ויתניה, מחצית מזכויות חברת הבת במגדל משרדים בן 17 קומות המושכר במלואו לטבע תעשיות פרמצבטיות, הנכלל בפרויקט ויתניה רמת החייל, בתמורה לכ-270 מיליון שקל. החברה צופה כי השלמת המו"מ, אם יושלם, תתבצע בשבועות הקרובים.

• חברת דה לסר מעדכנת כי חברה מוחזקת של החברה התקשרה בהסכם מותנה למכירה של חלק מנכס החברה הידוע בשם 110 beard st. ברובע ברוקלין שבעיר ניו יורק, אשר זכויות החברה בו משועבדות לטובת מחזיקי אגרות החוב של החברה בתמורה כוללת בסך 34 מיליון דולר. נכון לסוף יוני 20210 שווי נכס החברה, עם הנכס 411 van brunt עומד על כ-39.4 מיליון דולר. שני הנכסים האמורים מניבים NOI שנתי של כ-1.8 מיליון דולר.

ביג מרכזי קניות דיווחה השבוע כי חברה בת שלה השלימה שתי עסקאות – אחת למכירת מכירת מלוא החזקותיה (50%) במתחם הקניות Jordan Landing שביוטה, בהמשך לדיווח שיצא לפני כשבועיים; והשנייה למכירת מלא החזקותיה (80%) במרכז הקניות Greenway Station שבוויסקונסין, ארה"ב, עסקה שעליה דיווחה לפני כחודש. "התזרים שנבע לחברת הבת מהמכירות כאמור, בניכוי עלויות נלוות, הינו כ-45.6 מיליון דולר", נכתב בהודעת ביג.

• חברת בוני התיכון מודיעה על עוד מתחם שבו נבחרה על ידי נציגות בעלי הזכויות לקידום פרויקט פינוי-בינוי, הפעם בעיר הרצליה. מדובר במתחם הממוקם ברחובות מוהליבר והעצמאות הרצליה, ובמסגרתו יפוהנ עשרה בניינים ישנים, עם 76 דירות, ובמקומם ייבנו, על פי תכנון ראשוני רעיוני מצד החברה, כ-230 דירות חדשות בחמישה בניינים בני עשר ו-15 קומות, וכן שטח מסחרי של כ-250
מ"ר. להערכת החברה, נכון למועד זה היקף ההכנסות הצפוי מפרויקט זה הוא כ-439 מיליון שקל. החברה החלה את החתמות הדיירים על הסכם פינוי-בינוי החודש, ועד למועד זה נחתמו הסכמי
פינוי-בינוי מחייבים עם כ-26% מבעלי הזכויות במתחם.

• רו"ח דורון ספיר ישמש כיו"ר קבוצת הורוביץ נדל"ן – כך הודיעה השבוע חני הורוביץ, המייסדת והבעלים. ספיר כיהן בעברו, בין השאר, כמנכ"ל מגדל ביטוח, כמנכ"ל ויזה כאל וכיו"ר חברת האשראי מיכמן אשראי לעסקים.

דורון ספיר. צילום: סיון פרג'דורון ספיר. צילום: סיון פרג'

• חברת בית וגג הודיעה השבוע כי החלה בהקמתו של פרויקט הגפן 12 ברמת גן, שבו ייבנו, במקום תשע דירות ותיקות, 25 דירות חדשות. מדובר בפרויקט תמ"א 2/38, שבמסגרתו ייהרס הבניין הקיים, על שלוש הקומות שבו, וייבנה בניין חדש בן שמונה קומות. לאחרונה ערכה החברה טקס הריסה לפרויקט, שתוכנן על ידי משרד דונסקי צפנת אדריכלים.

הריסת הבניין הקיים ברחוב הגפן 12. קרדיט: בית וגגהריסת הבניין הקיים ברחוב הגפן 12. קרדיט: בית וגג

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןהרשות לניירות ערךתמ"א 2/38ביג מרכזי קניותבית וגגדה לסרויתניהעסקת קומבינציהעמיר רחלבסקיההסתדרותגב-ים קרקעות בע"מבוני התיכון התחדשות עירוניתחברת גרופיתהאוניברסיטה העבריתקבוצת הורוביץ נדל"ןרו"ח דורון ספיר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...