הרשות להתחדשות עירונית תתמוך בעשרה מתחמי פינוי-בינוי - בעלות של 23 מיליון שקל

התקצוב מועבר במסגרת מסלול תחרותי מיוחד שפרסמה הרשות להתחדשות עירונית • התוכנית תסייע לקידום בנייתן של כ-10 אלף יחידות דיור ברחבי הארץ

שיתוף הכתבה
עו"ד אלעזר במברגר (יוסי אלתרמן וגיל מלמד)עו"ד אלעזר במברגר (יוסי אלתרמן וגיל מלמד)

הרשות להתחדשות עירונית הודיעה היום על הענקת סיוע תקציבי בהליכי התכנון, לעשרה מתחמים שונים המיועדים לפינוי בינוי, ברחבי הארץ. המתחמים הכוללים 9,996 יח"ד יתוקצבו ב-23 מיליון שח סך הכול. הזכאות לתקציב, נבחנה על פי קריטריונים שנקבעו מראש, על ידי הרשות להתחדשות עירונית. הרשות קראה לרשויות המקומיות להגיש בקשות במסגרת מסלול תחרותי, הנועד לתקצב מתחמים שיעמדו בקריטריונים המובילים. בין היתר, כדאיות כלכלית, כמו גם המאפיינים הפיזיים והתכנוניים הקיימים במתחם.

במסלול התחרותי בפינוי בינוי: הרשות המקומית והרשות הממשלתית יהיו שותפות להליכי התכנון, ויבחרו יחד את הצוותים המקצועיים. בעלי הדירות יבחרו את היזמים אשר יבצעו את הפרויקט ויקדמו היתרי בניה, בכפוף להתקשרות מול בעלי הדירות. 

כמו כן, הרשות הממשלתית תממן את הליכי הליווי החברתי שייעשה במתחמים מול האוכלוסייה המקומית, הכולל בין היתר הקניית ידע לתושבים בהליכי פינוי בינוי , סיוע בהתקשרויות בעלי הדירות עם בעלי מקצוע, הקמת נציגויות דיירים, וכדומה.

אלו המתחמים שזכו בתקצוב:
 
    • מתחם מילצ'ין ברחובות; זכה בתקצוב של 3.5 מיליון שקל. המתחם כולל 434 יחידות דיור, ובמקומן ייבנו כ-1,541 יחידות דיור חדשות וכ-9,500 מ"ר שטחי מסחר ומשרדים. המתחם ממוקם בסמוך לרחוב הרצל המרכזי בעיר, ומכיל מספר מבני שיכון בגובה 4-3 קומות בבניה משנות ה-60. 

    • מתחם ברנדייס בחדרה; זכה בתקצוב של 2.5 מיליון שקל. המתחם כולל 223 יחידות דיור, ובמקומן ייבנו 750 יחידות דיור, וכן 1000 יחידות דיור בקרקע פרטית סמוכה. יצוין, כי זו הפעם הראשונה בה תכנית פינוי בינוי מסתמכת גם על קרקע פרטית. במקביל, יתווספו 5000 מ"ר- מסחר ומשרדים.

    • מתחם הצדיק מירושלים בבאר שבע; זכה בתקצוב של 2.4 מיליון שח. המתחם כולל 224 יחידות דיור, ובמקומן מוצעות 543 יח"ד בפינוי בינוי, וכן 4000 מ"ר מסחר. בנוסף, עתידות להתווסף כ-969 יח"ד בקרקע משלימה צמודת דופן.

    • מתחם סוקולוב בכפר סבא; זכה ב-1.3 מיליון שקל. במתחם קיים 44 יחידות דיור, ועל-פי התוכנית מוצעות במקומן 134 יחידות דיור חדשות, וכן כ- 2,000 מ"ר מסחר.

    • מתחם אגרון בכפר סבא; זכה ב-1.8 מיליון שקל. במתחם קיימים היום 120 יח"ד ובמקומן ייבנו 396 יח"ד.

    • מתחם בן גוריון בהוד השרון; זכה ב-1.4 מיליון שקל. כיום יש במתחם 80 יחידות דיור קיימות, כאשר התוכנית מציעה במקומן 240 יחידות דיור חדשות.
 
    • מתחם בן גוריון באזור; זכה ב-1.5 מיליון שקל. כיום יש במתחם 416 יחידות דיור, במקומן, ייבנו 1,290 יחידות דיור. ו-5,000 שטחי מסחר.

    • מתחם יצחק שדה באזור; זכה ב- 2.2 מיליון שקל. במתחם קיימים היום 458 יח"ד, במקומן ייבנו 1,026 יח"ד חדשות. וכן 3,200 מ"ר לטובת מסחר. במקביל, ייבנו 411 יחידות דיור חדשות בקרקע משלימה.
 
    • מתחם החלמית בבת ים; זכה ב-2.8 מיליון שקל. המתחם משלב פינוי בינוי וגם עיבוי. במסגרת תכנית זו 272 יחידות הדיור הקיימות, יוחלפו ב- 1,292 יחידות דיור חדשות ויתווסף שטח של 3,500 מ"ר מסחר. התוכנית במתחם מקדמת גם את הנגישות לשכונה ותטפל גם בשטחים לא מוסדרים המצויים בתחום המתחם.

    • מתחם כצנלסון בקריית טבעון; זכה ב- 2.8 מיליון שקל. היום קיימות 166 יחידות דיור במתחם,  במקומן ייבנו 599 יחידות דיור חדשות ו- 1,000 מ"ר מסחר. בנוסף, ייבנו 261 יחידות דיור בקרקע משלימה צמודת דופן.

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון: "פרויקטים של התחדשות עירונית הם רב רובדיים בחשיבותם, משקמים ומחזיקים מבנים ישנים, מאפשרים התאמה של דירות לסטנדרטים מודרניים נגישים, מאפשרים הגעה של אוכלוסיות חדשות לחיזוק הרשויות וגם הופכים את סביבת המגורים לנעימה יותר למגורים. המימון שיועבר לטובת פרויקטים אלו הוא צעד אחד מתוך שלל צעדים שאנו מקדמים עבור תחום חשוב זה ואני מברך על השותפות עם הרשויות המקומיות, אשר רק יחד איתם מהלכים אלו יצליחו".

עו"ד אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "מדובר בהשקעה יוצאת דופן בהיקפה במתחמים אשר ללא תקצוב ממשלתי לעבודת התכנון, לא היו זוכים להתחדשות עירונית בטווח הנראה לעין. לשמחתנו ההשקעות יתבצעו בכל רחבי הארץ, לרבות בפריפריה, וכך נגיע ליותר ויותר ערים במסגרת תכנון ההתחדשות העירונית בארץ. אני מזמין את כל הרשויות המקומיות לפנות לרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ולבחון האפשרות לקבל מימון חשוב זה לטובת קידום תכנון של מתחמי התחדשות עירונית בתחומן".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עו"ד אלעזר במברגרהרשות להתחדשות עירוניתזאב אלקיןפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...