כ-15 חודשים לאחר שאושרה במקומית: הופקדה תוכנית מתחם סוקולוב בכפ"ס עם 134 יח"ד חדשות

התוכנית, שמציעה פינוי-בינוי במתחם שבדרום-מערב העיר, הועברה לדיון במחוזית במאי 2020 • קובעת כי 27 מיחידות הדיור במתחם יהיו דירות קטנות • כוללת גם שטחי מסחר, תעסוקה ושטחים למבני ציבור

שיתוף הכתבה
רפי סער, ראש העיר כפר סבא (עיריית כפר סבא)רפי סער, ראש העיר כפר סבא (עיריית כפר סבא)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מפורטת " התחדשות עירונית מתחם סוקולוב" – זאת כ-15 חודשים לאחר שהתוכנית אושרה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, כפי שדיווחנו כאן במאי 2020.

"התוכנית במתחם סוקולוב בדרום-מערב העיר נמצאת בקרבה למרכז העיר, ובשטח של כשבעה דונמים", נכתב בדברי ההסבר. "גבולות התוכנית הם: ממזרח רחוב סוקולוב, מדרום רחוב הגולן, ממזרח רחוב החרמון ומצפון גבול חלקה 601.

התכנון במתחם זה תואם לאסטרטגיית התכנון הכוללת להתחדשות רחוב סוקולוב כרחוב מרכזי בשלד העירוני, מזין הולכי רגל ורוכבי אופניים בין תחנת הרכבת ומרכז העיר, ותואם גם לתנועת הרכבים היוצאת ונכנסת למרכז העיר"

התכנון במתחם זה תואם לאסטרטגיית התכנון הכוללת להתחדשות רחוב סוקולוב כרחוב מרכזי בשלד העירוני, מזין הולכי רגל ורוכבי אופניים בין תחנת הרכבת ומרכז העיר, ותואם גם לתנועת הרכבים היוצאת ונכנסת למרכז העיר. במתחם קיימים ארבעה מבנים עם 44 יח"ד, והתוכנית מציעה הריסה של המבנים הקיימים והקמה של מבני מגורים חדשים בהיקף של 134 יח"ד, מהן 20% יחידות דיור קטנות. 

התוכנית מהווה את אחד המתחמים לפינוי-בינוי שאותרו במסגרת פיתוח והתחדשות עירונית של העיר הוותיקה. הוועדה המקומית שמה את המהלך הזה כיעד, כולל פיתוח והתחדשות מע"ר רחוב ויצמן על שלוחותיו, חיזוק השלד העירוני ומערך הקישוריות הולכי רגל ורוכבי אופניים בעיר".

לצד שימושי המגורים, התוכנית מכילה ייעוד מגורים משולב תעסוקה, מבנים ומוסדות ציבור, שימושי מסחר ושטחים פתוחים תוך חיבור לרשת השבילים הירוקה העירונית, מבני ציבור ושימושים מסחריים בקומת הקרקע, ומבנה מגורים משולב בתעסוקה ושימושי מסחר בקומת הקרקע"

התוכית מציעה גם 670 מ"ר שטחי מסחר, 1,320 מ"ר שטחי תעסוקה ו-1,850 מ"ר שטחים לטובת מבני ציבור, וכפי שנכתב בדברי ההסבר – "לצד שימושי המגורים, התוכנית מכילה ייעוד מגורים משולב תעסוקה, מבנים ומוסדות ציבור, שימושי מסחר ושטחים פתוחים תוך חיבור לרשת השבילים הירוקה העירונית, מבני ציבור ושימושים מסחריים בקומת הקרקע, ומבנה מגורים משולב בתעסוקה ושימושי מסחר בקומת הקרקע. כמו כן התכנית מרחיבה את זכות הדרך הקיימת ברחוב סוקולוב על מנת לאפשר הסדרה של שביל האופניים המתוכנן ברחוב".

התוכנית קובעת כי שימושי התעסוקה יהיו במבנים בני ארבע קומות, וכי המגורים יהיו בחמש קומות – מעל לקומות התעסוקה. היוזמת והמגישה של התוכנית היא הוועדה המקומית לתכנון ובנייה כפר סבא, שכאמור אישרה את התוכנית והעבירה אותה לדיון במחוזית לפני קצת יותר משנה. העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל אליהו אברהם דרמן, ממשרד דרמן ורבקל אדריכלות; שמאי המקרקעין הוא יעקב צפריר ממשרד צפריר שמאות מקרקעין וייעוץ כלכלי; המודד הוא אורי חן ציון.

לעיון בהוראות התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית כפר סבאהוועדה המקומית לתכנון ובנייהרפי סערדרמן ורבקל אדריכלותמתחם סוקולובאדריכל אליהו אברהם דרמןהוועדה המחוזית לתכנון ובניהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...