חדשות הנדל"ן: שתי עסקאות של רני צים מבשילות; עוד 336 בתים לאלקטרה נדל"ן בארה"ב, תמורת 94 מיליון דולר

רני צים הודיעה כי חתמה על הסכם המכר עבור "אונו סנטר", וכי מרכז "לב גני תקווה" הועבר לידיה • כעת לאלקטרה נדל"ן 775 בתי Single Family בדרום-מזרח ארה"ב • ניתן תוקף לשכונת "האיקליפטוסים" בבאר יעקב

שיתוף הכתבה
רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות (מאיר אדרי)רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות (מאיר אדרי)

רשות מקרקעי ישראל פרסמה השבוע מכרז מקוון לבניית 324 יח"ד בבנייה רוויה, במסגרת מסלול דיור במחיר מופחת, בשכונת המושבה בטבריה – זאת בהמשך למכרז המוצלח באותו מסלול ששווק בהצלחה לפני כחודש. הפעם מדובר במכרז לרכישת זכויות חכירה לבנייה של כ-324 יח"ד בשלושה מתחמים - 162 יח"ד מתוכן לדיור במחיר מופחת ו-162 יח"ד לשיווק בשוק החופשי. המועד האחרון להגשת הצעות במכרז הוא 13.12.2021 בשעה 12:00 בצהריים.

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה השבוע למתן תוקף את התוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בבאר יעקב, שכונת "האקליפטוסים", על שטח בית החולים הפסיכיאטרי, שעתיד להתפנות. כזכור, התוכנית הופקדה במאי האחרון, וכעת – כארבעה חודשים לאחר מכן, היא מאושרת למתן תוקף. התוכנית כוללת 1,480 יחידות דיור, מתוכן 296 יוקצו עבור דירות קטנות ו-100 יחידות עבור השכרה ארוכת טווח. כ-17 דונם יוקצו עבור מבני ציבור, כ-5.5 דונם עבור משטחי ציבור וכ-41 דונם שטחים פתוחים.

 

• השופטת אסתר נחליאלי חיאט מבית המשפט המחוזי בתל אביב דחתה השבוע את תביעתם של "מפעלי צאן ישראליים" ושל "שקמים חווה חקלאית" (חוות השקמים) לפיצויים בגובה של כשמונה מיליון שקל, וכן חייבה אותם בהוצאות משפט בגובה של 80,000 שקל. בתביעתן דרשו החברות פיצויים מרשות מקרקעי ישראל ומהרשות לשירותים ציבוריים חשמל, בגין נזקים שנגרמו להן לכאורה לאחר שנמנעה מהן הפעלה של מתקן פוטו-וולטאי שהקימו בשטחי חוות השקמים – מתקן שהוקם זאת ללא אישור מרמ"י ובניגוד לחוזה החכירה. השופטת ציינה כי "בעת הגשת הבקשה להקמת המתקן הסולארי כלל לא היה בידי התובעות הסכם חכירה תקף, והוא נחתם רק לאחר שהרישיון המותנה כבר היה בידי התובעות, שפעלו למימוש היעדים ברישיון המותנה, ורק לאחר שנתיים, בשנת 2012, 'נזכרו' לפנות לרמ"י לבקש את אישורה לפעילות זו. לסוף המעשה אנחנו כבר מודעים: מדיניות רמ"י אינה מאפשרת הקמת מתקנים סולאריים בחוות חקלאיות שאינן בתנאי נחלה, וכזו היא חוות השקמים, ולכן בקשת התובעות נדחתה".

• חברת רני צים מרכזי קניות הודיעה אתמול (ה') כי היא וחברת גשם החזקות חתמו על הסכם מכר בנוגע למרכז "אונו סנטר" – מרכז שעל רכישת 50.01% ממנו הודיעה חברת רני צים במאי 2021. על פי הסכם המכר, תשלם החברה 132.5 מיליון שקל לגשם החזקות, בתמורה לשטח של 17,377 מ"ר, בתוספת חניות צמודות. המוכרת התחייבה, במסגרת ההסכם, להשלים את בניית המרכז המסחרי עד 29 במאי 2024.

• עוד הודיעה השבוע רני צים מרכזי קניות דיווחה השבוע כי המרכז המסחרי "לב גני התקווה" נמסר לידיה, זאת לאחר שהתקבל טופס האכלוס, והחברה שילמה את יתרת התמורה בעסקה. המכרז חולש על פני כ-9,200 מ"ר, וחלק החברה בו, לאחר השלמת העסקה, הוא כ-4,600 מ"ר.

• קבוצת מנרב הודיעה אתמול, בהמשך לעדכון מאמצע החודש שעבר, כי השלימה את העסקה לרכישת 60% מחברת דרך עפר. "בהמשך להתקיימות כל התנאים המתלים להשלמת העסקה, מודיעה החברה כי הושלמה העסקה, והתמורה הסופית (לאחר התאמות) הינה כ-50 מיליון שקל", כך בהודעתה לרשות לניירות ערך.

• חברת צרפתי צבי ובניו הודיעה השבוע על יציאה לדרך עם פרויקט "צרפתי DUO", בניין בן שבע קומות ברחוב ז'בוטינסקי ברעננה, שיכלול 48 דירות, זאת במקום בניין קיים בן עשר קומות שייהרס. 18 דירות בבניין יהיו דירות קטנות, בנות שניים או שלושה חדרים.

 

• טקס הנחת אבן הפינה לפרויקט BRIZZO של קבוצת שפונדר-פדלון נערך השבוע בבת ים, בנוכחות ראש העיר צביקה ברוט. באפריל 2021 קיבל היתר המגדל הראשון בפרויקט, שיוקם בחוף בת ים. הפרויקט יכלול שני מגדלים, אחד בן 20 קומות ואחד בן 23 קומות, שבהם יהיו 159 יחידות דיור.

• חברת אלקטרה נדל"ן הודיעה השבוע כי השלימה, לצד שותפים מוגבלים, עסקה לרכישת 336 בתים צמודי קרקע מסוג Single Family המיועדים להשכרה, וממוקמים בשבע מדינות בדרום-מזרח ארה"ב, בתמורה לסך כולל של כ-94 מיליון דולר. לאחר עסקה זו, מחזיקה החברה ומנהלת, עם שותפים מוגבלים ובאמצעות חמש שותפויות, 775 בתים צמודי קרקע בדרום-מזרח ארה"ב, בהיקף עסקאות כולל של כ-200 מיליון דולר.

• חברת אשטרום הודיעה השבוע, בהמשך לידיעה מתחילת יולי האחרון, כי הושלמה רכישת בניין המשרדים והמסחר בשטוטגרט, גרמניה, זאת תמורת סכום של כ-42 מיליון אירו, זאת לאחר התקיימות התנאים המתלים. "הבעלות בנכס עברה לידי השותפות, בהתאם לתנאי ההסכם", כך בהודעת החברה לרשות לניירות ערך.

רשות מקרקעי ישראל עדכנה השבוע כי במסגרת מאבקה נגד מסיגי גבול ועברייני מקרקעין, היא תעשה שימוש במערכת "אימיסייט" (IMISIGHT),מערכת טכנולוגית חדשנית שפותחה על ידי חברת רפא"ל, ומאפשרת איתור וזיהוי פלישות והפרות חוזה - באופן אוטומטי. המערכת, המבוססת על מודיעין חזותי (ImiLite),יכולה לזהות בתוך זמן קצר שינויים בקרקע, כמו הקמת מבנים בלתי חוקיים, ביצוע הרחבות בנייה בלתי מאושרות, הקמת אתרי פסולת בלתי חוקיים וכדומה. "המערכת החדשנית תיצור קפיצת מדרגה ביכולת של רשות מקרקעי ישראל לזהות ולטפל במסיגי גבול ובעברייני מקרקעין, תאפשר לקצר את משך הזמן מגילוי ההפרה ועד לנקיטת אמצעי אכיפה, ותסייע לרמ"י בטיפול מהיר ויעיל יותר בפלישות ובעבירות מקרקעין באדמות המדינה", נכתב בהודעת רמ"י.

• גן החלומות בבאר שבע זכה לדירוג הגבוה ביותר, ארבעה כוכבים, על פי תקן בנייה ירוקה בת קיימא. זהו המבנה הראשון בישראל שזוכה לרמת הסמכה זו. גן החלומות הוקם על ידי עמותת "גדולים מהחיים", ומשמש כמרכז חינוכי ושיקומי, סטרילי וייחודי, לילדים הנמצאים בטיפולי החלמה ממחלת הסרטן. הקמתו הותאמה לשכבת פעוטות והגיל הרך.

 

• שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , אביעד פרידמן והנהלת המשרד, השתתפו אתמול במבצע שיפוצים של דירות דיור ציבורי, לקראת אכלוסן לפני החגים. זהו חלק ממבצע שיפוצים שמקדם משרד הבינוי והשיכון באמצעות החברות עמידר החדשה ועמיגור. במשרד מציינים כי בעקבות פניית שר הבינוי והשיכון לשר האוצר אביגדור ליברמן, הוסכם על העברת תקציב מיידי של כ-20 מיליון שקל עבור מבצע השיפוץ ואכלוס הדירות.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןהרשות לניירות ערךרני צים מרכזי קניותאשטרוםדיור ציבוריעמידרצביקה ברוטמנרבצרפתי צבי ובניולב גני תקווהדיור במחיר מופחתקבוצת שפונדר-פדלוןSingle Familyעמיגורבית המשפט המחוזיגשם החזקותאונו סנטרפרויקט BRIZZOהוועדה המחוזית לתכנון ובניהשכונת האיקליפטוסים בבאר יעקברני ציםזאב אלקיןאביעד פרידמןאלקטרה נדל"ןדרך עפרהשופטת אסתר נחליאלי חיאטגן החלומות בבאר שבע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...