לקראת ההשקעה הגדולה עד כה של לאומי בענף הנדל"ן: 115 מיליון שקל בחברת אלדר

הבנק, באמצעות לאומי פרטנרס, יחזיק ב-5%, ועל פי ההסכם – שפורסם לראשונה בכלכליסט – יוכל להחזיק בעתיד 20% מהמניות • העסקה טרם נחתמה באופן רשמי

שיתוף הכתבה
עמיר שאלתיאל, יו"ר קבוצת אלדר (יח"צ)עמיר שאלתיאל, יו"ר קבוצת אלדר (יח"צ)

לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאלית של בנק לאומי, עומדת בפני חתימה על העסקה הגדולה ביותר שלה עד כה בענף הנדל"ן: כפי שפורסם הבוקר (ג') בכלכליסט, זרוע ההשקעות של לאומי מתכוונת להשקיע 115 מיליון שקל בחברת הנדל"ן אלדר, כך שתחזיק ב-5% ממניותיה, ותוכל בהמשך להגדיל את שיעור החזקתה בחברה ל-20%.

על פי הפרסום בכלכליסט, ההשקעה באלדר תתבצע באמצעות אג"ח להמרה ובמניות החברה. אם אכן תיחתם העסקה במתכונת זו, היא תשקף לחברת אלדר – הפועלת בתחום הנדל"ן בישראל ובחו"ל – שווי של 200 מיליון שקל.

לאלדר פרויקטים בהיקף של יותר ממיליארד שקל, והיא מחזיקה, בין היתר, ב-25% ממניותיה של חברת מטרופוליס אשר עוסקת בהתחדשות עירונית. חברה בת של אלדר היא אלדר השקעות, אשר פועלת בעיקר בתחום קבוצות הרכישה.

במאי 2019 הודיעה חברת אלדר כי רכשה קרקע בשטח של כחמישה דונמים בחולון, במתחם NEXT, שעליהם היא מתכננת להקים את מגדל אלדר – מגדל בן 22 קומות, שיכלול 30,000 מ"ר שטחי משרדים וכ-4,000 מ"ר שטחי מסחר. עלות הקמת המגדל היא 400 מיליון שקל. אחד המתחמים החשובים של חברת מטרופוליס הוא מתחם הפינוי-בינוי "מטרופוליס הרצליה", שבנובמבר 2019 החלו עבודות ההריסה בו – אחרי 13 שנים שבהן קודם המתחם לקראת ביצוע.

זקוע ההשקעות לאומי פרטנרס מנהלת את תיק ההשקעות הריאליות של קבוצת לאומי, בהיקף של מיליארדי שקלים. היא עושה זאת באמצעות השקעות אקוויטי בחברות שונות, באמצעות חיתום, מיזוגים ורכישות ומחקר.

לאחרונה ביצעה הזרוע השקעות בחברת ICR ובחברת אנגלאינווסט; היא נחשבת בין הרוכשים של קבוצת מנרב, במהלך אשר הושלם בתחילת השבוע שעבר; ובין היתר ניהלה בהצלחה בתחילת 2019 את הנפקת האג"ח של חברת אאורה, שגייסה אז 116 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מטרופוליסמתחם מטרופוליס הרצליהעמיר שאלתיאלאלדרלאומי פרטנרסבנק לאומי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...