ביתר עילית: הקבלן יפוצה ב-3.75 מיליון שקל – ופרויקט שעוכב שנים רבות יצא לדרך

מדובר בפרויקט מחיר למשתכן שבו זכתה חברת עופר אהרון ב-2018 • עם תחילת העבודות התגלה צינור מים של מקורות בשטח • החברה פעלה לביטול התחייבויותיה – אך בסופו של דבר התרצתה, קיבלה פיצוי ותבצע את העבודות

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (אתר הכנסת)שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (אתר הכנסת)

פרויקט להקמת 70 יחידות דיור בביתר עילית שנותר "תקוע" במשך שנים – יוצא סוף-סוף לדרך: משרד הבינוי והשיכון הודיע היום (ג') כי ביום חמישי האחרון אושר הסכם הפשרה בין משרד הבינוי והשיכון , רשות מקרקעי ישראל והקבלן המבצע, כך שכעת ניתן יהיה להתחיל בבנייה.

לאחר הזכייה, ובמהלך הפעולות שננקטו על ידי החברה לצורך קבלת היתר בנייה, התגלה בתיקי העירייה קו מים תת-קרקעי של מקורות שעובר בחלק מהמגרש, באופן שמונע את האפשרות לבנות את כל יחידות הדיור על פי התוכנית התקפה

על פי ההסכם, הקבלן - חברת עופר אהרון - יפוצה ב-3.75 מיליון שקל. בשנת 2018 זכתה החברה זכתה במכרז במסלול " מחיר למשתכן " לבניית 70 יחידות דיור במגרש בעיר החרדית. לאחר הזכייה, ובמהלך הפעולות שננקטו על ידי החברה לצורך קבלת היתר בנייה, התגלה בתיקי העירייה קו מים תת-קרקעי של מקורות שעובר בחלק מהמגרש, באופן שמונע את האפשרות לבנות את כל יחידות הדיור על פי התוכנית התקפה. 

בהתאם לכך פנתה החברה הקבלנית למשרד הבינוי והשיכון, בטענה כי יש להעתיק את קו המים בטרם הבנייה. על מנת לאפשר את קיום הפרויקט, משרד הבינוי והשיכון החל לפעול אל מול חברת מקורות לצורך העתקת הקו. התהליך מול חברת מקורות ארך זמן רב, אשר במהלכו התעכבה הבנייה על ידי היזם במשך שנתיים. בסופו של דבר הוחלט כי חברת מקורות תסיים לבצע בתקופה הקרובה את העבודות בשטח.

בשנת 2020 תבעה החברה השבה של הוצאות הפיתוח ששילמה, בסך של 17,349,018 שקל, השבה של הכספים ששילמה בעבור הקרקע, בסך של 643,071 שקל, פיצוי בגין נזקים ובהם הוצאות נלוות (תכנון, מיסים, ייעוץ פיננסי ועוד), אובדן הזדמנויות חלופיות, פגיעה בשם הטוב, ונזק לא ממוני - בסך של 22,000,000 שקל

אך בכך הפרשה לא באה אל סיומה: בשנת 2019 שלחה חברת עופר אהרון הודעת ביטול על החוזים שנחתמו, כולל דרישה להשבה ולפיצוי. בהמשך לכך, בשנת 2020 תבעה החברה השבה של הוצאות הפיתוח ששילמה, בסך של 17,349,018 שקל, השבה של הכספים ששילמה בעבור הקרקע, בסך של 643,071 שקל, פיצוי בגין נזקים ובהם הוצאות נלוות (תכנון, מיסים, ייעוץ פיננסי ועוד), אובדן הזדמנויות חלופיות, פגיעה בשם הטוב, ונזק לא ממוני - בסך של 22,000,000 שקל.
 
בסיום המשא ומתן שהתקיים בין הצדדים ניאותה החברה להתפשר על סכום פיצויים נמוך הרבה יותר, בסך של 3,750,000 שקל, שיועברו לה מטעם רמ"י ומשרד הבינוי והשיכון, ואף הסכימה לבצע את הפרויקט המדובר. כאמור, ביום חמישי האחרון נחתם רשמית הסכם הפשרה בין הצדדים וקיבל תוקף של פסק דין, ובכך הוסר חסם מרכזי לבניית הפרויקט בביתר עילית.

הפרויקט בבית"ר עילית יעניק פתרונות דיור לעשרות משפחות בעיר. אחת המטרות המרכזיות היא הסרת חסמים לפרויקטים השונים והנעת תהליך התכנון והבנייה בערי ישראל"

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "אני מברך על התקדמותו של הפרויקט בבית"ר עילית, אשר יעניק פתרונות דיור לעשרות משפחות בעיר. אחת המטרות המרכזיות היא הסרת חסמים לפרויקטים השונים והנעת תהליך התכנון והבנייה בערי ישראל".
 
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , אביעד פרידמן: "אנו נמשיך לפעול במלוא המרץ כדי לספק פתרונות דיור ולהסיר חסמים בכל מקום שבו חל עיכוב או קושי בהשלמתם של פרויקטים לדיור, עפי שקרה בפרויקט מחיר למשתכן בביתר עילית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןעופר אהרוןמחיר למשתכןרשות מקרקעי ישראלזאב אלקיןאביעד פרידמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...