צעד נוסף אל הקמת קריית המודיעין בנגב: אושרה תוכנית לשינוי דרך הגישה למתחם – לטובת הסדרת מגורים ביישובים הבדואים

בדברי ההסבר לתוכנית נכתב כי "ההסטה תאפשר תכנון אזורי המגורים ברצף ומניעת סכנה ומטרדים במעבר כביש ראשי בשכונת המגורים"

שיתוף הכתבה
הדמיית קריית המודיעין בדרום (שיכון ובינוי)הדמיית קריית המודיעין בדרום (שיכון ובינוי)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז דרום אישרה תוכנית מתאר מקומית "מחנה ליקית - שינוי דרך הגישה למתחם", שמטרתה, בין היתר, לאפשר הסדרה של מגורים ביישובים הבדואים סמוך למחנה – הוא קריית המודיעין בנגב. זאת כצעד נוסף לקראת הקמת המחנה, בהמשך לזכייתה של שיכון ובינוי במכרז להקמתו לפני כשנה.

התוכנית, כאמור, משנה את המסלול שבו תעבור דרך הגישה למתחם, אך מטרתה בפועל היא "יצירת מסגרת רקע להרחבת היישוב לקיה באמצעות הסטת והסדרת דרך הכניסה למחנה ליקית". את התוכנית הגישה הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, והיא משתרעת על פני כ-107 דונם.

"הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב מקדמת תכנון להסדרת פזורות הבדואים המתגוררים מדרום ללקיה, ולפינוי ולהסדרת פזורות היושבות לאורך כביש 6 מדרום לצומת שוקת. תוכנית זו נמצאת בחלקו הצפון-מזרחי של מחנה ליקית, ומדרום ליישוב לקיה. 

התוכנית מציעה את הסטת דרך הגישה למחנה, המאושרת לפי תכנית דר/31/מבט/102 ומחברת בין מחנה ליקית אל כביש 31 דרך הרביע המערבי של צומת שוקת ואל תחנת הרכבת המתוכננת. דרך זו מיועדת לשמש ככניסה ראשית בשלב הראשוני להקמת המחנה, עד הקמת מחלף על כביש 60"

התוכנית מציעה את הסטת דרך הגישה למחנה, המאושרת לפי תכנית דר/31/מבט/102 ומחברת בין מחנה ליקית אל כביש 31 דרך הרביע המערבי של צומת שוקת ואל תחנת הרכבת המתוכננת. דרך זו מיועדת לשמש ככניסה ראשית בשלב הראשוני להקמת המחנה, עד הקמת מחלף על כביש 60.

ההסטה המוצעת אל גבול הפיתוח הדרומי של לקיה, בהתאם לתוכנית המתאר ליישוב שנמצאת בהכנה, תאפשר תכנון אזורי המגורים ברצף ומניעת סכנה ומטרדים במעבר כביש ראשי בשכונת המגורים, וכביש זה יהווה גבול דרומי לאזור התעסוקה ולשכונות המגורים הדרומיות. התוכנית מוגשת כרקע להכנת תוכנית להרחבת היישוב בגבולו הדרומי, להסדרת פזורות במקום מגוריהם".

התכנון הוא על קרקעות מוסדרות בבעלות מדינת ישראל, וכן על קרקעות שאינן מוסדרות. כל שטח התוכנית חופף תביעות בעלות. ייעודי הקרקע המוצעים בתוכנית הם דרך, דרך וטיפול נופי וקרקע חקלאית. הודאות התוכנית כוללות, בין היתר, קביעת תנאים למתן היתרי בנייה; קביעת הוראות סביבתיות; קביעת עקרונות פיתוח הדרך ושיקום נופי.

המכרז להקמת המחנה שווק בהצלחה, לאחר שנים של המתנה, לפני כשנה. הבסיס המתוכנן אמור לארח את כל בסיסי המודיעין של צה"ל, על שטח של כ-2,500 דונם לא רחוק מהיישוב עומר. קריית המודיעין החדשה צפויה לארח כ-13,500 חיילים

כאמור, המכרז להקמת המחנה שווק בהצלחה, לאחר שנים של המתנה, לפני כשנה. הבסיס המתוכנן אמור לארח את כל בסיסי המודיעין של צה"ל, על שטח של כ-2,500 דונם לא רחוק מהיישוב עומר. קריית המודיעין החדשה צפויה לארח כ-13,500 חיילים, ולפנות שטחים במרכז הארץ שיאפשרו הקמת כ-6,000 יחידות דיור ואף יותר מזה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קריית המודיעין בנגבשיכון ובינויהוועדה המחוזית לתכנון ובניההרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...