סוף-סוף זה קרה: יש זוכה במכרז קריית המודיעין בדרום – חברת שיכון ובינוי, שתקים את הבסיס בעלות 4.9 מיליארד שקל

לאחר סחבת ארוכה, ובעקבות התפתחויות של השבועות האחרונים נפתחו מעטפות המכרז היוקרתי • הקריה החדשה צפויה לארח כ-13,500 חיילים • תקציב הפרויקט: כ-26 מיליארד שקל

שיתוף הכתבה
הדמיית קריית המודיעין החדשה בנגב (שיכון ובינוי)הדמיית קריית המודיעין החדשה בנגב (שיכון ובינוי)

אחרי אינספור עיכובים - והבטחה אחת שנאמרה לא מזמן ומקוימת, לשם שינוי – נסגר בהצלחה המכרז להקמת קריית המודיעין במרחב ליקית שבנגב, לא רחוק מבאר שבע: חברת שיכון ובינוי היא שתקים את הבסיס המדובר, בעלות של 4.6 מיליארד שקל, כך על פי הודעת משרד הביטחון מהיום (ב').

כבר בתחילת החודש נשמעו רחשים אשר מרמזים על התקדמות: ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', שפועל רבות לקידום הפרויקט, בישר בעמוד הפייסבוק שלו כי שר הביטחון, בני גנץ, הנחה לפתוח את מעטפות המכרז – שממתינות כבר חמישה חודשים לפתיחה! – והינה, זמן קצר לאחר מכן הן אכן נפתחו, והזוכה הוכרזה. דנילוביץ' הגדיר זאת כ"מהלך אסטרטגי ברמה הלאומית עבור מערכת הביטחון, צה"ל, אמ"ן ותושבי הנגב ומדינת ישראל, מהלך שיחזק את יכולות אגף המודיעין ויתרום רבות לפיתוח הנגב. אני רואה בזה רגע היסטורי שהופך את באר שבע והנגב לאחד ממרכזי הידע והטכנולוגיה המובילים והמתקדמים בעולם".

זהו מהלך שיחזק את יכולות אגף המודיעין ויתרום רבות לפיתוח הנגב; רגע היסטורי שהופך את באר שבע והנגב לאחד ממרכזי הידע והטכנולוגיה המובילים והמתקדמים בעולם"

הבסיס בליקית אמור לארח את כל בסיסי המודיעין של צה"ל, על שטח של כ-2,500 דונם לא רחוק מהיישוב עומר. קריית המודיעין החדשה צפויה לארח כ-13,500 חיילים, ולפנות שטחים במרכז הארץ שיאפשרו הקמת כ-6,000 יחידות דיור ואף יותר מזה.

שיכון ובינוי אחראית על מימון, תכנון, הקמה, תפעול ותחזוק קריית המודיעין ל-26 שנים. חברת הבת של החברה, שיכון ובינוי - סולל בונה תשתיות, היא שתשמש כקבלן ההקמה שיבצע את עבודות
הקמה של הפרויקט, וחברה בת בבעלות מלאה של החברה, תשמש כקבלן ההפעלה של הפרויקט במשך כל שנות הפעלתו. היקף הפרויקט הוא כ-26 מיליארד שקל, אך, כאמור, הדרך עד לבשורה שהגיעה היום הייתה ארוכה.

ההחלטה על הקמת קריית המודיעין בנגב התקבלה כבר ב-2002, כחלק מהתוכנית הגדולה של מעבר צה"ל לדרום. עבודות הפיתוח בשטח כבר החלו, אך המכרז, ולאחר מכן פתיחת המעטפות, נדחו שוב ושוב, כל פעם בתואנה אחרת. כפי שכתבנו כאן כבר באוגוסט 2019, נדמה היה שצה"ל עצמו לא מעוניין כל כך במעבר הזה.

כעת, לאחר הנחייתו של שר הביטחון גנץ לזרז את התהליכים, ובעקבות בג"ץ שהגישה עמותת "ישראל למען הנגב", המעטפות נפתחו. שלוש חברות התמודדו בו – שיכון ובינוי , שפיר וקבוצה משותפת לאלקטרה ולמנרב. שיכון ובינוי נבחרה כזוכה, והצפי הוא כי ב-2026 רוב יחידות המודיעין של צה"ל כבר יעברו פיזית לבסיס החדש. 

החשיבות של הקמת הבסיס רבה. מעבר לעובדה שהוא יארח יותר מ-10,000 חיילים – מהם כמעט 5,000 משרתי קבע, ההערכות הן כי הוא ייצור עוד 800 מקומות עבודה חדשים לאזור. בתוספת הקמת קריית התקשוב בבאר שבע, והמאמצים מצד הממשלה להפיכת באר שבע ל"בירת הסייבר" של ישראל, צופים רבים כי בעוד שנים לא רבות האזור יפרח וימשוך אליו אנשי הייטק רבים.

תוצאות המכרז הן תוצר ישיר של המקצועיות והניסיון רב השנים של שיכון ובינוי בביצוע פרויקטי ענק למשרד הביטחון ולממשלת ישראל. פרויקט קריית המודיעין יהיה אחד מפרויקטי הדגל של החברה בשנים הקרובות"

תמיר כהן, יו"ר שיכון ובינוי , אמר היום בעקבות הודעת משרד הביטחון כי "תוצאות המכרז הן תוצר ישיר של המקצועיות והניסיון רב השנים של שיכון ובינוי בביצוע פרויקטי ענק למשרד הביטחון ולממשלת ישראל. אנו גאים במנהלים ובעובדים המצוינים של שיכון ובינוי, ובטוחים כי פרויקט קריית המודיעין יהיה אחד מפרויקטי הדגל של החברה בשנים הקרובות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויאלקטרהמשרד הביטחוןמנהלת המעבר דרומהמנרבשפיר הנדסהתמיר כהןבני גנץקריית התקשובקריית המודיעין בנגב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...