עסקת קומבינציה גדולה לקרדן נדל"ן בנתניה: תקים 330 יחידות דיור וכ-40,000 מ"ר משרדים ומסחר

מדובר בקרקע בתחום המרכז העירוני החדש המתוכנן בעיר, שעליה מתכננת החברה להקים ארבעה בנייני מגורים – מהם שניים בני 25 קומות – ועוד מגדל מגורים ומסחר

שיתוף הכתבה
עמוס דבוש, מנכ"ל קרדן נדל"ן (יח"צ)עמוס דבוש, מנכ"ל קרדן נדל"ן (יח"צ)

חברת קרדן נדל"ן הודיעה היום (ד') כי חתמה על עסקת קומבינציה עם בעלי קרקע פרטיים בשטח של כ-30 דונם בנתניה, אשר מחזיקים בכ-65% מהקרקע. על השטח מתוכננות לקום 330 יחידות דיור, לצד כ-30,000 מ"ר משרדים וכ-10,000 מ"ר מסחר, בכפוף לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז.

המתחם נמצא בתחומיה של תוכנית חדשה, שהומלצה להפקדה על ידי הוועדה המקומית, המחליפה את תוכנית נת/542, ומיועדת להקמת מרכז עירוני חדש שישתרע על פני כ-780 דונם. היא ממוקמת במערב העיר, וצפויה לכלול אלפי דירות, מרכז עסקים ראשי (מע"ר),שטחי מסחר ומבני ציבור

המתחם נמצא בתחומיה של תוכנית חדשה, שהומלצה להפקדה על ידי הוועדה המקומית, המחליפה את תוכנית נת/542, ומיועדת להקמת מרכז עירוני חדש שישתרע על פני כ-780 דונם. היא ממוקמת במערב העיר, וצפויה לכלול אלפי דירות, מרכז עסקים ראשי (מע"ר),שטחי מסחר ומבני ציבור. מדובר באחת מעתודות הקרקע הגדולות בעיר, שתהפוך לרובע עירוני חדש שיקשר בין ציריה הראשיים של נתניה. 

בכוונת קרדן נדל"ן להקים על השטח המדובר פרויקט שיכלול ארבעה בנייני מגורים, שניים מתוכם בני כ-25 קומות, ומגדל נוסף שיכלול משרדים וקומת מסחר. על פי תנאי העסקה שנחתמה, שיעור הקומבינציה במגורים יעמוד על 37%, ולחלק מבעלי הקרקע ניתנה אפשרות להמיר חלק משיעור הקומבינציה בעסקת שירותי בנייה.

"הסכם הקומבינציה כולל תנאים מקובלים, לרבות התחייבות לנשיאת החברה בעלויות התכנון והבנייה, התחייבות החברה בהשבת חלק מההוצאות שהוצאו בשם הבעלים והסדרת העמדת הלוואה לשם פירעונם של תשלומים מסוימים החלים על הבעלים", נכתב בהודעתה לרשות לניירות ערך. "תנאי לכניסת ההסכם לתוקף הינו אישור התוכנית החדשה במועדים שנקבעו בהסכם. נוסף על כך, נקבעו תנאים מפסיקים מקום שבו לא תאושר בנייה במתחם בהיקפים שעליהם הסכימו הצדדים, או אם שיעור הקומבינציה שייקבע יהיה נמוך משיעור שנקבע בהסכם, והחברה לא נאותה לקיים
את ההסכם בשיעור הקומבינציה המינימלי שסוכם".

תנאי לכניסת ההסכם לתוקף הינו אישור התוכנית החדשה במועדים שנקבעו בהסכם. נוסף על כך, נקבעו תנאים מפסיקים מקום שבו לא תאושר בנייה במתחם בהיקפים שעליהם הסכימו הצדדים, או אם שיעור הקומבינציה שייקבע יהיה נמוך משיעור שנקבע בהסכם, והחברה לא נאותה לקיים
את ההסכם בשיעור הקומבינציה המינימלי שסוכם"

מתחילת השנה דיווחה החברה על כמה עסקאות לרכישת קרקעות להקמת פרויקטי מגורים, ביניהן עסקה לרכישת קרקע לבניית מאות יחידות דיור בעפולה. כמו כן רכשה ביחד עם קרן ריאליטי קרקע בשטח של 26 דונם בתל אביב, שעתידה לכלול זכויות לבניית מאות יחידות מגורים ושטחי תעסוקה ומסחר, וכן קרקע בשטח של כ-192 דונם בחדרה, שלהערכת החברה ניתן יהיה להקים עליה כ-1,250 יחידות דיור ויותר. 

החברה ממשיכה לפעול להגדלת עתודות הקרקע לבנייה למגורים באזורי הביקוש בהתאם לתוכנית האסטרטגית שלה, ובהתאם להערכה כי הביקושים לדירות ימשיכו ויעלו בשנים הקרובות"

עמוס דבוש, מנכ"ל קרדן נדל"ן : "החברה ממשיכה לפעול להגדלת עתודות הקרקע לבנייה למגורים באזורי הביקוש בהתאם לתוכנית האסטרטגית שלה, ובהתאם להערכה כי הביקושים לדירות ימשיכו ויעלו בשנים הקרובות. הקרקע ממוקמת במקום מעולה במערב העיר נתניה, בקרבה לים ולצירי תנועה הראשיים שלה".

באתר עיריית נתניה מפורט התכנון העתידי למתחם כולו, וכך נכתב שם: "המסמך החדש מניח בסיס תכנוני להגדלת כמות יח"ד לכ-6,300, בצפיפות של 20 יחידות דיור לדונם נטו, וכן תוספת שטחי ציבור, מסחר ושטחי תעסוקה, וכן מערכת נגישות חדשה שנשענת על הליכה ברגל ושימוש בתחבורה ציבורית. כל זאת במקום התכנון שהיה תקף עד כה, שבו ניתן היה לבנות במתחם 2,800 יחידות דיור בצפיפות של שמונה יח"ד לדונם נטו, ובבינוי של 7-2 קומות, ומרבית השטח יועד לבנייה נמוכה ולצמודי קרקע".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמוס דבושעיריית נתניההוועדה המקומית לתכנון ובנייהעסקת קומבינציההוועדה המחוזית לתכנון ובניהנת/542קרדן נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...