כלמוביל זכתה במכרז לשטח תעסוקה בנשר תמורת כ-27.5 מיליון שקל – בדרך לבעלות על 33.5 דונם ב"מתחם הדלק"

יבואנית הרכב זכתה במגרש בשטח 6,836 מ"ר, כשטח משלים לקרקע שבה היא מחזיקה כבר מ-2007 • הסכום שתשלם גבוה פי חמישה ממחיר השומה שנקבע ע"י רמ"י

שיתוף הכתבה
הדמיית העיר נשר לאחר התחדשותה ושדרוגה (עיריית נשר)הדמיית העיר נשר לאחר התחדשותה ושדרוגה (עיריית נשר)

27,555,800 שקל – זהו סכום הצעתה הזוכה של יבואנית הרכב כלמוביל במכרז של רשות מקרקעי ישראל לשטח בייעוד תעסוקה בעיר נשר הסמוכה לחיפה, מכרז שנסגר אתמול (א').

המגרש, שנמצא בסמוך למתחם מחצבה 4.5 – מתחם תעסוקה ונופש שמוקם בשטח המחצבה הישנה שפעלה בשטחי העיר – חולש על שטח של 6,836 מ"ר. הוא מהווה חלק מתוכנית "אזור תעסוקה בסיס הדלק נשר" ביוזמת עיריית נשר, שמשתרעת על פני 52 דונם.

המגרש שבו זכתה חברת כלמוביל הוא למעשה מגרש חזיתי ומשלים לשטח שבו היא מחזיקה כבר משנת 2007, ומהווה כעת חלק ממגרש בשטח 33.5 דונם – שעליו ניתן להקים מתחם גדול, "פאואר סנטר". המגרש שבו זכתה החברה מספק לה חזית באורך 165 מטר, וכן יציאה וכניסה נוחות מדרך בר יהודה הראשית

גורמי נדל"ן באזור מסבירים כי המגרש שבו זכתה חברת כלמוביל הוא למעשה מגרש חזיתי ומשלים לשטח שבו היא מחזיקה כבר משנת 2007, ומהווה כעת חלק ממגרש בשטח 33.5 דונם – שעליו ניתן להקים מתחם גדול, "פאואר סנטר".

המגרש שבו זכתה החברה מספק לה חזית באורך 165 מטר, וכן יציאה וכניסה נוחות מדרך בר יהודה הראשית. על פי ההערכות, עצם הרכישה של המגרש המשלים מעלה את שווי השטח ב-30-20%. בכך צפוי להפוך השטח כולו למתחם העוגן של כלמוביל באזור הצפון.

כלמוביל התמודדה מול הצעותיהם של 18 מתמודדים נוספים, אך הצעתה הייתה גבוהה בהרבה משל יתר המציעים. הסכום, שהיה הגבוה מבין כל ההצעות במכרז, גם גבוה פי חמישה ויותר ממחיר השומה שנקבע למגרש: 5,480,850 שקל.

ההצעה השנייה בגובהה שהוגשה במסגרת המכרז עמדה על 19,381,360 שקל, ואילו ממוצע ההצעות למכרז עמד על 11,325,478 שקל. נציין כי גם נתון זה מרשים למדי, שכן גם הוא גבוה משמעותית ממחיר השומה - פי שניים ויותר. נציין כי ביולי 2019, לפני כמעט שנתיים, נסגרו מכרזי רמ"י עבור כ-25,600 מ"ר בשטח מחצבה 4.5 הסמוכה, בסכום כולל של 37 מיליון שקל.

התוכנית המדוברת נשענת על דרך בר יהודה הראשית בנשר. במערב ובדרום היא גובלת, כאמור, בשטח מחצבת 4.5, שכיום מיועדת לשטח לתעשייה קלה ומלאכה ולשטחים ציבוריים פתוחים. "רחוב בר יהודה, ומעבר לו שטחי המשביר המרכזי המיועדים כיום לאזור תעסוקה מלאכה ואחסנה, גובלים מצפון", כך בתיאור התוכנית. "במזרח גובל השטח בשטח למלאכה ותעשייה קלה. השטח משמש כיום כבסיס דלק של צה"ל, ובמקור היה זה בסיס דלק של הצבא הבריטי". התוכנית היא חלק מהפיתוח שעובר אזור זה של העיר, במורדות הכרמל, אשר צפוי להפוך למתחם גדול של תעסוקה ותעשייה נקייה כבר בשנים הקרובות.

זכייה זו מצטרפת לשמונת המכרזים ששווקו בהצלחה לאחרונה בפארק מבוא כרמל שבשטח המועצה האזורית מגידו - שני מכרזים המבטאים בצורה ברורה את קפיצת המחירים של הנדל"ן המניב באזור, וזאת הודות ל"התקרבות" בין הפריפריה למרכז הודות להארכתו של כביש 6.

עו"ד יוסי כפרי, המתמחה בנדל"ן, אמר בעקבות הזכייה: "המגרש שנמכר במסגרת המכרז צמוד למתחם משרדים ומסחר שמצוי בשלבי פיתוח, וצפוי ליהנות מביקוש רב. ייעוד המגרש מאפשר הקמת אולמות תצוגה, מסחר, ומשרדים בהיקף רב. לא במקרה ההצעה הזוכה גבוהה משמעותית משווי השוק למגרש, ומרבית ההצעות שהוגשו, היו גבוהות משמעותית, כאמור, משומת רשות מקרקעי ישראל .

בימים אלו קשה למצוא מגרשים בגודל כזה באזור (כ-6.8 דונם), וחברת כלמוביל – כחברה למכירת רכבים - זקוקה לשטח רב לטובת הקמת אולמות תצוגה לרכבים, ולכן אני מניח שהיא הגישה הצעה גבוהה כל כך, בפער של כ-7.5 מיליון שקל (בתוספת מע"מ) מההצעות הבאות אחריה"

האזור נהנה כיום מביקוש רב למגרשים בייעוד זה. בימים אלו קשה למצוא מגרשים בגודל כזה באזור (כ-6.8 דונם), וחברת כלמוביל – כחברה למכירת רכבים - זקוקה לשטח רב לטובת הקמת אולמות תצוגה לרכבים, ולכן אני מניח שהיא הגישה הצעה גבוהה כל כך, בפער של כ-7.5 מיליון שקל (בתוספת מע"מ) מההצעות הבאות אחריה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלפארק התעסוקה מבוא כרמלעיריית נשרמחצבה 4.5מתחם בסיס הדלק בנשרכלמובילעו"ד יוסי כפרי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...