תוכנית מחצבה 4.5 בנשר: הוחכרו 125 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה

זאת במסגרת חמישה מכרזי רשות מקרקעי ישראל שנסגרו השבוע בהצלחה – בסכום כולל של כ-37 מיליון שקלים • בין הזוכות במכרזים: אינג' בר יהודה וסלע בינוי

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית מחצבה 4.5 בנשרהדמיית תוכנית מחצבה 4.5 בנשר

פרויקט הבינוי בתחום עיריית נשר ממשיך לקרום עור וגידים: המתחם הצפוני של התוכנית, מתחת לקמפוס הטכניון בחיפה – מתחם הידוע גם בשם "מחצבה 4.5" – רשם השבוע צעד משמעותי בדרך להפיכתו לאזור תעשייה, מסחר ותעסוקה: לפני ימים ספורים נסגרו בהצלחה חמישה מכרזים להחכרת שטחי מסחר ותעסוקה במתחם, בשטח של 25,600 מ"ר – תמורת סכום כולל של יותר מ-37 מיליון שקל.

השטחים שהוחכרו כוללים יחד זכויות בנייה של 125,738 מ"ר, אשר מיועדים בעיקר לתעשיות עתירות ידע (הייטק), משרדים, מחקר ועוד. שטח מחצבה 4.5 יחולק לחמישה אזורים – שלושה אזורי סחר, תעשייה ומשרדים, אזור מסחר ושירותים ואזור ספורט, שבו יוקמו מתקני ספורט שונים לרווחת העובדים ותושבי העיר.

בין הזוכות בולטות שתי חברות: הראשונה - חברת סלע בינוי והשקעות, מקבוצת אמנון מסילות, שזכתה במתחם הגדול ביותר בשטח מחצבה 4.5, המשתרע על פני 9,925 מ"ר. החברה זכתה במכרז תמורת 11.6 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח, וכבר הצהירה כי היא מתכננת להקים במקום פרויקט בשווי 350 מיליון שקל שיכלול מגדל בן 32 קומות ובו כ-50,000 מ"ר למסחר ותעסוקה, וגשר באורך של כ-120 מטר שיחבר את מרכז הבניין לשער הטכניון. החברה כבר הודיעה לאחרונה על הקמת בניין בן 9 קומות במתחם, שיתפרש על פני 12,000 מ"ר, ובסך הכול היא תבנה במתחם המחצבה כ-62,000 מ"ר בעלות כוללת של כ-500 מיליון שקלים.

החברה השנייה - חברת אינג' בר יהודה, אשר זכתה לצד חברת עמרם אברהם חברה לבניין בשלושה מתחמים, בשטח כולל של 6,396 דונם, תמורת 13.1 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח. אינג' בר יהודה, העוסקת בייזום, תכנון, הקמה וניהול של נדל"ן מסחרי, משרדים ושטחי תעשייה, מחזיקה ביותר מ-180 אלף מ"ר של שטחים בנויים ברחבי הארץ, ונחשבת לאחת החברות המובילות באזור הצפון בתחום זה.

בסך הכול חולשת תוכנית מחצבה 4.5 בנשר על 257 דונמים, מהם 62 דונמים לתעשייה, מסחר ותעסוקה. השטח יכלול גם שטחים פתוחים, וכאמור מתקני ספורט מסוגים שונים.

"זיהינו צורך הולך וגדל של משרדים ואזורי מסחר חדשים בנשר והסביבה", אומר אלעד כהן, מנהל מחלקת נדל"ן מסחרי בסלע בינוי. "מדובר באזורים בעלי פוטנציאל הגידול הגדול ביותר בצפון. הגישה הקרובה של כלל מתחמי העסקים והתעסוקה לציר התחבורה המרכזי, ולאזור מרכזית המפרץ, המטרונית, הרכבת והרכבל, גורמת למעסיקים רבים לחפש שטחים בסביבה. אני שמח על זכייתנו במכרז, ובטוח שהוא יביא לאזור יזמים וסטרטאפים רבים, לצד חלופות ראויות יותר למשרדים הישנים הקיימים באזור כיום".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מרכזי רשות מקרקעי ישראלחברת אינג' בר יהודה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...