חוזרים לקצב? 21 מכרזי רמ"י נסגרו באפריל, עבור 232 מגרשים – המספר הגבוה מתחילת השנה

הכמות הגדולה ביותר של מגרשים ששווקו בהצלחה הייתה בייעוד בנייה נמוכה • ביהודה ושומרון נסגרו בהצלחה 86 מגרשים • גם החודש לא נסגרו כלל מכרזים בייעוד מלונאות

שיתוף הכתבה
עו"ד יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל (שלומי אמסלם, לע"מ)עו"ד יעקב (ינקי) קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל (שלומי אמסלם, לע"מ)

ההתעוררות הורגשה במידת מה כבר בחודש שעבר, אך אפריל קובע זאת חד-משמעית: מספר מכרזי רשות מקרקעי ישראל שנסגרו בתום שיווקם עלה משמעותית, ונראה אחרת לחלוטין מהחודשים האחרונים, בטח ובטח בהשוואה לשפל של פברואר האחרון.

על פי הנתונים, שווקו לאורך אפריל 21 מכרזים עבור 232 מגרשים – המספר הגבוה ביותר מתחילת השנה. לשם השוואה, בחודש דצמבר 2020, שהיה פורה יותר מכל החודשים מתחילת השנה הנוכחית, שווקו אומנם 50 מכרזים, אך אלו כללו 182 מגרשים. עוד פרט חשוב הוא מספר המגרשים אשר נותרו "יתומים": בעוד בינואר 35 מגרשים נותרו ללא זוכים, באפריל מדובר על עשרה בלבד, שהם כ-4.3% מסך כל המגרשים שנסגרו.

הייעוד ה"מצטיין" באפריל הוא הייעוד המוגדר במסמכי רמ"י כ"בנייה נמוכה/צמודת קרקע/בנה ביתך": ארבעה מכרזים עבור לא פחות מ-195 מגרשים נסגרו בתום שיווקם לאורך אפריל, ורק שניים מהם נסגרו ללא זוכים. ייעוד זה סיפק למעשה כ-84% מכלל המגרשים שנסגרו לאורך החודש

הייעוד ה"מצטיין" באפריל הוא הייעוד המוגדר במסמכי רמ"י כ"בנייה נמוכה/צמודת קרקע/בנה ביתך": ארבעה מכרזים עבור לא פחות מ-195 מגרשים נסגרו בתום שיווקם לאורך אפריל, ורק שניים מהם נסגרו ללא זוכים. ייעוד זה סיפק למעשה כ-84% מכלל המגרשים שנסגרו לאורך החודש, והתרכז בארבעה יישובים: חלץ, אופקים, אריאל ובת חפר.

על אף הצטיינותו, ייעוד זה לא היה המסקרן ביותר לאורך החודש. מבחינה זו נציין שני מכרזים: האחד – מכרז שעליו פרסמנו כאן, עבור שמונה מגרשים בפארק התעסוקה מבוא כרמל, שבהם זכו יחד החברות ע.א.חפר נכסים ותילתן נכסים והשקעות, תמורת כ-215 מיליון שקל; והשני – מכרז מוצלח למסחר ומשרדים בשכונת נווה שמיר בבית שמש, שנלווה אליו גם מכרז מוצלח לבנייה רוויה, באותה שכונה.

היו גם מכרזים "בודדים" שמשכו את תשומת ליבנו החודש: המכרז שבו זכתה נתנאל גרופ במחסן בשטח 46 מ"ר, בתוספת זכויות בנייה "נסתרות", בדרום תל אביב; המכרז הראשון של דירה להשכיר בשדרות; המכרזים של עמידר בתל אביב, שכבר לא מבטיחים מציאות בכל תנאי; והמכרז לבנייה רוויה בשכונת האירוסים בירוחם, שהיה אחד היחידים בחודש החולף שנסגר ללא זוכים.

המחוז שבו נסגרו הכי הרבה מגרשים הוא מחוז דרום, עם 99 מגרשים במסגרת תשעה מכרזים; אחריו ניצב באופן מפתיע מחוז יהודה ושומרון, עם 86 מגרשים במסגרת שני מכרזים; במחוז מרכז נסגרו שישה מכרזים עבור 36 מגרשים; ובצפון ארבעה מכרזים בלבד, עבור 11 מגרשים

המחוז שבו נסגרו הכי הרבה מגרשים הוא מחוז דרום, עם 99 מגרשים במסגרת תשעה מכרזים; אחריו ניצב באופן מפתיע מחוז יהודה ושומרון, עם 86 מגרשים במסגרת שני מכרזים; במחוז מרכז נסגרו שישה מכרזים עבור 36 מגרשים; ובצפון ארבעה מכרזים בלבד, עבור 11 מגרשים.

כפי שקורה מתחילת השנה, גם באפריל נסגרו לאחר שיווק מכרזים אחדים עבור דיור מוגן – החודש הזה שניים: אחד שווק בהצלחה בנהריה, תמורת כ-5.2 מיליון שקל. החברה הזוכה בו היא סלע ליווינג, והיא תבנה במקום 240 יחידות דיור מוגן; השני, בחריש, המיועד גם הוא להקמת 240 יחידות דיור, נסגר ללא זוכים. גם החודש, כמו בחודשים קודמים, לא נסגרו מכרזים בייעוד מלונאות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמלונאותבנייה רוויהדיור מוגןינקי קוינטבנייה נמוכה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...