שומה בסך 260 מיליון שקל לשיכון ובינוי סביב רכישת תחנת הכוח בנאות חובב; תוגש השגה על השומה

החברה, המחזיקה ב-50% מהפרויקט, ציינה בהודעתה לרשות לניירות ערך כי הנהלת השותפות המחזיקה בו שילמה מס רכישה בסך מיליון שקל בלבד, וכי היא "חולקת על עמדת רשות המיסים"

שיתוף הכתבה
נתי סיידוף, בעלי שיכון ובינוי (יח"צ)נתי סיידוף, בעלי שיכון ובינוי (יח"צ)

260 מיליון שקל: זוהי שומת מס הרכישה שהתקבלה בחברת שיכון ובינוי מידי רשות המיסים, סביב רכישת תחנת הכוח בנאות חובב שהושלמה בדצמבר האחרון. כך הודיעה החברה בעדכון שהעבירה לרשות לניירות ערך היום (ב').

"השותפות המחזיקה בפרויקט קיבלה שומת מס רכישה לפי מיטב שפיטה, בקשר לרכישת הפרויקט, בסך של כ-260 מיליון שקל", נכתב בהודעת החברה. "הנהלת השותפות, אשר שילמה מס רכישה בסך של כמיליון שקל, בהתאם לשומה עצמית, חולקת על עמדת רשות המיסים, וביקשה מעורכי דינה לבחון את שומת המס שנתקבלה. 

על פי ייעוצם של עורכי דינה של השותפות, Ramat Hovav Power Plant Limited Partnership, לא ניתן בשלב מקדמי זה להעריך את תוצאות הליך ההשגה וחבות המס. בכוונת השותפות להגיש השגה על שומת מס הרכישה שהוצאה על ידי רשות המיסים"

על פי ייעוצם של עורכי דינה של השותפות, Ramat Hovav Power Plant Limited Partnership, לא ניתן בשלב מקדמי זה להעריך את תוצאות הליך ההשגה וחבות המס. בכוונת השותפות להגיש השגה על שומת מס הרכישה שהוצאה על ידי רשות המיסים".

כזכור, השותפות – ששיכון ובינוי מחזיקה ב-50% ממנה – זכתה במכרז של חברת החשמל לרכישת תחנת הכוח ביוני 2020, תמורת סכום של כ-4.2 מיליארד שקל. מדובר בתחנת כוח לייצור חשמל באמצעות גז טבעי, בעלת כושר ייצור כולל של כ-1,194 מגה-ואט. הקבוצה מחזיקה 55% מהזכויות בבעל הרישיון, ו-50% מהזכויות בקבלן התחזוקה. יתרת הזכויות בבעל הרישיון ובקבלן התפעול והתחזוקה מוחזקות על ידי החברות אדלטק אחזקות 2006 ואדלטק.

במועד השלמת הרכישה נחתם הסכם בין השותפות לבין חברת חשמל לישראל, לפיו תקבל השותפות תשלום בסך של 37.6 שקל לכל מגה-ואט זמין, וכן תשלום עבור מכירת חשמל למנהל המערכת, בהתאם למחירי השוק

כאמור, המכרז נסגר ביוני 2020, עם זכייתה של השותפות, ובתחילת דצמבר 2020 הושלמה המסירה של תחנת הכוח. בדו"ח שיכון ובינוי לשנת 2020 צוין כי במועד השלמת הרכישה נחתם הסכם בין השותפות לבין חברת חשמל לישראל, לפיו תקבל השותפות תשלום בסך של 37.6 שקל לכל מגה-ואט זמין, וכן תשלום עבור מכירת חשמל למנהל המערכת, בהתאם למחירי השוק.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויהרשות לניירות ערךרשות המיסיםRamat Hovav Power Plant Limited Partnershipשומת מס רכישה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...