4.2 מיליארד שקל: חברה בת של שיכון ובינוי זכתה במכרז לרכישת תחנת הכוח של חברת החשמל בנאות חובב

מדובר בתחנת כוח המופעלת בגז ומפיקה כ-1,150 מגה-ואט • החברה הזוכה, Ramat Hovav Power Plant Limited Partnership, מוחזקת על ידי שיכון ובינוי ב-55%

שיתוף הכתבה
בעל השליטה בשיכון ובינוי, נתי סיידוף (יח"צ)בעל השליטה בשיכון ובינוי, נתי סיידוף (יח"צ)

מכרז תשתית ענק בדרום לרכישת תחנת הכוח המופעלת בגז של חברת החשמל, נסגר בזכייתה של חברת Ramat Hovav Power Plant Limited Partnership – חברה שבה מחזיקה שיכון ובינוי ב-55%. ההצעה הזוכה: 4,256,500,018 שקל, ועל פי הפרסומים היא גבוהה רק בכמה עשרות מיליוני שקלים מההצעה שאחריה.

תחנת הכוח המדוברת שנמצאת בנאות חובב, מעט דרומית לבאר שבע, מפיקה 1,150 מגה-ואט. לשם השוואה, בתחנת הכוח הפוטו-וולטאית באשלים, ובה המגדל המפורסם, מפיקה 250 מגה-ואט. על פי הפרסומים, בכוונת שיכון ובינוי ושותפתה אדלטק להגיש בקשה להיתר בנייה לתחנת כוח נוספת בצמוד לזו שנרכשה כעת.

במסגרת תנאי המכרז צפוי התאגיד להתקשר בהסכם עם חברת החשמל לפיו יקבל התאגיד תשלום בסך של 37.6 שקל לכל מגה-ואט זמין, וכן תשלום עבור מכירת חשמל לחח"י בהתאם למחירי שוק"

"בהתאם להסכמות בין החברה ואדלטק, ההחלטות בתאגיד תתקבלנה פה אחד", מציינת שיכון ובינוי בהודעתה לרשות לניירות ערך. "בכוונת הצדדים, במועד שבו הדבר יתאפשר בהתאם להוראות המכרז ובכפוף לקבלת כל האישורים כנדרש בהתאם להוראות המכרז והדין, להגיע להחזקות שוות בתאגיד (50/50).

במסגרת תנאי המכרז צפוי התאגיד להתקשר בהסכם עם חברת החשמל לפיו יקבל התאגיד תשלום בסך של 37.6 שקל לכל מגה-ואט זמין, וכן תשלום עבור מכירת חשמל לחח"י בהתאם למחירי שוק. נוסף על כך, במסגרת תנאי המכרז מתחייבת הזוכה לקלוט כ-60 עובדים של חברת החשמל למשך תקופה של חמש שנים".
 
בהודעת שיכון ובינוי נכתב עוד כי השלמת הרכישה כפופה להתקיימותם של כמה תנאים מתלים, "ובכללם קבלת רישיונות ייצור מרשות החשמל באישור שר האנרגיה, אישור רשות מקרקעי ישראל לגבי רכישת מקרקעין על ידי 'זר', קבלת אישור מיזוג מרשות התחרות, קבלת אישורים רגולטוריים אחרים כקבוע בהסכם הרכישה וכן תנאים מתלים מקובלים נוספים".

נזכיר כי לשיכון ובינוי דריסת רגל משמעותית בתחום האנרגיה בישראל, בדגש על האנרגיה המתחדשת: באוקטובר האחרון זכתה החברה ברישיון ייצור חשמל בפרויקט "שניאור צאלים" – תחנת כוח פוטו-וולטאית שתפיק כ-120 מגה-ואט באזור קיבוץ צאלים; באפריל 2019 קיבלה חברת הבת שלה, נגב אנרגיה אשלים תרמו-סולאר, אישור להפעלה מסחרית של תחנת כוח באשלים בהספק של 110 מגה-ואט; לצד אלו, קיבלה בחודש שעבר חברת פי.אס.פי השקעות, ששיכון ובינוי מחזיקה ב-25.5% ממניותיה, רישיון לייצור חשמל בהספק של 300 מגה-ואט בטכנולוגיית אגירה שאובה בצפון, על הר הגלבוע.

על פי הדו"ח השנתי ל-2019, ברשות החברה מתקני אנרגיה מניבים בהיקף של 330 מגה-ואט, שבהם היא קשורה בחוזים ארוכי טווח מול המדינה. הכנסותיה מתחום האנרגיה עמדו ב-2019 על 182 מיליון שקל

על פי הדו"ח השנתי ל-2019, ברשות החברה מתקני אנרגיה מניבים בהיקף של 330 מגה-ואט, שבהם היא קשורה בחוזים ארוכי טווח מול המדינה. הכנסותיה מתחום האנרגיה עמדו ב-2019 על 182 מיליון שקל, והיא צופה עלייה משמעותית מבחינה זו בשנים הבאות: כך החברה מעריכה, לדוגמה, כי הפרויקט התרמו סולארי באשלים עתיד להנפיק לה 350 מיליון שקל תקבולים בשנת הפעלה מלאה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויהרשות לניירות ערךתחנת הכוח בנאות חובבאדלטקחברת החשמל לישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...