בדרך לשתי שכונות חדשות בנהריה ובחדרה – יכללו יחד כ-4,800 יחידות דיור

תוכנית משרד הבינוי והשיכון ועיריית נהריה למתחם סער, עם 1,786 יח"ד, אושרה לתוקף • המחוזית בחיפה הפקידה את התוכנית בחדרה, שתיקרא "שכונת הפרפרים", עם 3,000 יח"ד

שיתוף הכתבה
ורד סלומון ממן, האדריכלית הראשית במשרד הבינוי והשיכון. (יח"צ)ורד סלומון ממן, האדריכלית הראשית במשרד הבינוי והשיכון. (יח"צ)

שתי שכונות חדשות בפריפריה לקראת יישום: שכונה בת כמעט 2,000 יח"ד חדשות בנהריה, ושכונה בת 3,000 יח"ד בחדרה. השבוע אושרה ופורסמה לתוקף תוכנית "מתחם סער" להקמת שכונה חדשה בנהריה, עם 1,786 יח"ד ושטחי מסחר ומבני ציבור. התוכנית קודמה על ידי משרד הבינוי והשיכון ועיריית נהריה, ונכללת בהסכם הגג שנחתם בין העירייה למשרד בשנת 2017. היא אושרה על ידי הוועדה המחוזית צפון, אחרי שהופקדה על ידה ביוני האחרון.
 
במשרד הבינוי והשיכון מוסרים כי עם פרסום התוכנית לתוקף היא תיכנס לשלב ההכנה לשיווק, ובעוד שלוש שנים תהיה מוכנה לאכלוס התושבים. התוכנית מציעה מגוון רחב של בניינים; בנייה רוויה וצמודי קרקע. שטחי מסחר, שטחים פתוחים, מבני ציבור ועוד. השכונה משתרעת על פני 378 דונם וממוקמת בצפון-מזרח נהריה, וגובלת מצפון בכביש מספר 89 החדש שיעבור צפונית לבית החולים גליל מערבי בנהריה. בשכונה צפויים להיבנות בית ספר תיכון, שני בתי ספר יסודיים וחמישה גני ילדים/מעונות יום. השכונה תוכננה על ידי משרד מן שנער אדריכלים, בהובלת אדריכל מחוז חיפה של משרד הבנוי והשיכון הוד אבו ליל.

'שכונה 360''שכונה 360'

 
ורד סולומון ממן, אדריכלית ראשית במשרד הבינוי והשיכון: "תוכנית סער מהווה דוגמה לתכנון שאנו מובילים בשנים האחרונות במשרד, תוך שימוש בעקרונות שקבענו בכלי המדידה 'שכונה 360', המוביל את התכנון האיכותי על פי עקרונות של תכנון בר קיימא. ריכוז המאמץ לחיבוריות עם המרקם הקיים ממערב, הפניית המבנים לרחובות הראשיים ויצירת קו בניין אפס לקבלת דופן רחוב פעילה ומזמינה להולכי רגל, יהפכו את שכונות המגורים לשכונות מעורבות שימושים, המספקות לתושביהן את מרבית צורכיהם ללא דרישה לשימוש ברכב פרטי. תכנון מסוג זה, המעודד את ההליכה ומאפשר חיי קהילה המעודדים פעילות משותפת ומגוונת במרחב הציבורי יתרום משמעותית לחיים איכותיים ובריאים".


 
לצד חדשה זו, החליטה לאחרונה הוועדה המחוזית חיפה להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בחדרה – "שכונת הפרפרים". השכונה תכלול 3,000 יחידות דיור - ומתוכן 600 דירות קטנות - 12,200 מ"ר שטחי מסחר, 13,500 מ"ר תעסוקה, 46,500 מ"ר שטחי ציבור וכ-720 דונם של שטחים פתוחים. 

התוכנית, ביוזמת רשות מקרקעי ישראל וחברת שיכון ובינוי נדל"ן, הינה על שטח כ-1,075 דונם וממוקמת בתחום של נחל חדרה ודרך 65 מצפון, כביש 4 במזרח, כביש 2 ומסילת הרכבת במערב, ודרך השלום ובית החולים הלל יפה בדרום. מדובר בשטח המסומן כשטח פיתוח בתוכנית מתאר של חדרה. אופי הבינוי בתוכנית מדורג, כך שבחזית לדרכים מוצע בינוי בן 7-6 קומות, ובעורף בינוי גבוה יותר, בגובה 19-10 קומות. בחזיתות הבניינים הפונות כלפי הרחובות הראשיים נקבעו חזיתות מסחריות, ובקומות הראשונות של המבנים נקבעו שימושים ציבוריים של משרדים ומרפאות, בתי קפה ומסעדות. התוכנית נערכה על ידי האדריכלית יעל אוקו ממשרד "צמיר אדריכלים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפהמתחם סערשכונת הפרפריםעיריית נהריהאדריכלית יעל אוקומשרד "צמיר אדריכלים"משרד מן שנער אדריכליםורד סולומון ממןהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...