הופקדה תוכנית המתאר המקומית למתחם סער בנהריה

מדובר בשכונה חדשה בעיר, שתוקם ממזרח לכביש 4, בצפון-מזרחה של נהריה • הפקדת תוכנית המתאר – כשנתיים לאחר הפקדתה להתנגדויות על ידי הוועדה המחוזית

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם סער בנהריה (משרד מן-שנער אדריכלים ומתכנני ערים)הדמיית מתחם סער בנהריה (משרד מן-שנער אדריכלים ומתכנני ערים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז צפון הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית המתאר המקומית למתחם סער בנהריה – שכונה חדשה בצפון-מזרח העיר, מעבר לכביש 4 ובסמוך לקיבוץ סער שמצפון לעיר. השכונה תכלול 1,786 יחידות דיור חדשות, לצד שטחי מסחר, תעסוקה ומבני ציבור. התוכנית הופקדה להתנגדויות על ידי הוועדה המחוזית בחודש יולי 2018.

על פי התוכנית, תחולק השכונה למתחמי משנה, ובכל אחד מהם מגוון טיפוסי דיור, "המבטיחים מגוון חברתי", כך בדברי ההסבר לתוכנית. בהתבוננות בנתוני שטחי המגורים אכן ניתן לראות טווח גדול למדי מבחינת מספר הקומות מבנים השונים – החל בבתים בני שני קומות ועד בניינים בני 14 קומות. המבנים בגובה שמונה קומות ויותר יכללו גם שלוש קומות תת-קרקעיות.

על פי תיאור התוכנית, חלקה הדרום-מערבי של השכונה יתאפיין בבנייה גבוהה משולבת בבנייה מרקמית; הרחובות השכונתיים יתאפיינו בבנייה מרקמית; בחלקה הצפון-מזרחי של השכונה יהיו בתים צמודי קרקע דו-משפחתיים, וכן יהיו בשכונה בתיים בבנייה צמודת קרקע צפופה (גן-גג). הגישה הראשית לשכונה תהיה באמצעות דרך מספר 8, המאושרת בחלקה כבר היום.

"בלב כל מתחם משנה רוכזו שטחי הציבור, הכוללים מוסדות חינוך שכונתיים, גן ציבורי שכונתי, בית ספר יסודי וכיוצא בזה", נכתב בדברי ההסבר. "במתחם הדרום-מערבי של התוכנית ימוקם בית ספר תיכון. שטחי המסחר ירוכזו בקומות הקרקע של הבנייה המרקמית שלאורך השדרה המרכזית (דרך מספר 2), וכן לאורך הדופן המזרחית של כביש 8".

שטח מתחם סער הוא כ-373.8 דונם. הוא יכלול בסך הכול 29,940 מ"ר שטחי תעסוקה, 17,280 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור ו-5,070 מ"ר שטחי מסחר. מגיש התוכנית הוא משרד הבינוי והשיכון , והעורך הראשי שלה הוא אדריכל עמי שנער ממשרד מן-שנער אדריכלים ומתכנני ערים. השכונה היא חלק מהסכם הגג של העיר נהריה, שאמור להוסיף לה יותר מ-11,000 יחידות דיור חדשות. בסמוך לשכונת סער מתוכננת לקום שכונה חדשה נוספת, אשר תכלול 3,000 יחידות דיור חדשות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןאדריכל עמי שנערשכונת מגוריםמתחם סער בנהריהמשרד מן-שנער אדריכלים ומתכנני עריםהסכם גג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...