אור יהודה: החל שיווק הקרקעות במתחם O PARK – שלושה מגרשים בשטח 31,185 מ"ר; "רגע היסטורי עבור אור יהודה"

מתחם O PARKהסמוך לנתב"ג חולש על פני 1,670 דונם – כרבע משטחה של העיר – וישמש מתחם עסקים ובילויים עם כמיליון מ"ר • שלושת המגרשים המשווקים – בייעוד מסחר ותעסוקה

שיתוף הכתבה
ראשת העיר אור יהודה ליאת שוחט, על רקע הדמיית מתחם O PARK (ראובן קופיצ'ינסקי; בר אוריין אדריכלים)ראשת העיר אור יהודה ליאת שוחט, על רקע הדמיית מתחם O PARK (ראובן קופיצ'ינסקי; בר אוריין אדריכלים)

שיווקים ראשונים במתחם התעסוקה והבילויים O PARK באור יהודה: הבוקר (ה') החל שלב א' בשיווק הקרקעות במתחם, עם פרסומם של שלושה מגרשים ראשונים לשיווק על ידי רשות מקרקעי ישראל . מדובר במגרשים בייעוד מסחר ותעסוקה: מגרש בגודל 8,225 מ"ר, מגרש בגודל 8,794 מ"ר ומגרש בגודל 14,166 מ"ר. 

חוזה החכירה הוא לתקופה של 98 שנים, עם אופציה לתקופה נוספת של 98 שנים. על פי העדכונים, מכרז לעבודות פיתוח במתחם יפורסם אף הוא בחודש הקרוב. הקרקעות, שמבוצעות בהן כיום עבודות עפר, חולקו למגרשים גדולים וקטנים, בהתאם לדרישות שעלו מסקר צרכים שערכה הרשות, וכדי ליצור תמהיל שימושים ולמשוך למתחם סוגים שונים של חברות ושירותים.


 
קרקעות אלו הן חלק מתוכנית כוללת, של כ-1,670 דונם - כרבע משטחה הנוכחי של העיר אור יהודה. במסגרת התוכנית ייבנה מתחם העסקים והבילויים O PARK, שיכלול כמיליון מ"ר של תעסוקה, מסחר, בילוי ופנאי. בסמוך תוקם שכונת המגורים "פארק איילון", שתכלול 1,876 יח"ד ו-590 יח"ד לדיור מיוחד, וכן פארק ירוק בגודל 600 דונם שצפוי להיות השני בגודלו בגוש דן.

שטח התוכנית החדשה גובל בשכונת רמת פנקס בעיר ובדרך 461 מצפון, בנחל איילון מדרום, בדופן העירונית הבנויה של אור יהודה ממזרח ומצפון ובשטח המוצע לבנייה ממערב, מתוקף תוכנית מאא/551 – "מתחם בזק (סקיה) – צומת מסובים".
 
 בניגוד למרבית מתחמי המסחר והתעסוקה, שבנויים לגובה, מתחם OPARK ייבנה במבנים בני 6-5 קומות בלבד, זאת בשל הקרבה לנתב"ג. סביב המבנים יוקמו פארקים ומרחבים פתוחים גדולים, המאפשרים עבודה מחוץ לבנייני המשרדים.

הפארק המרכזי במתחם, שתוכנן על ידי האדריכל גידי בר אוריין ממשרד בר אוריין אדריכלים , חולק לשמונה מתחמי קונספט מוגדרים, ובכל אחד מהם ימוקמו חברות על פי תחומי העיסוק: מתחם הייטק ומתחם ביו טק, מתחם אשראי ופיננסים, מתחם אווירי, מתחם גרין טק, מתחם סינמה, מתחם מלונות וכנסים ומתחם הפארק. לצד מתחמי התעסוקה המגוונים יכלול הפארק מגוון רחב של שירותי בילוי, תרבות ופנאי, ובהם מסעדות ובתי קפה, בתי קולנוע ומוזיאון, קאנטרי מפנק וירידי תרבות ואוכל מגוונים.
 
O PARK צפוי להציע גם נגישות גבוהה לצירי התנועה המרכזיים, ותחבורה ציבורית משמעותית שתעבור בו. הקו הסגול של הרכבת הקלה יעבור בחלקו האחד של הפארק, וקו M3 של המטרו יתחבר אליו מצידו האחר; התחנה המאספת מנתב"ג תהיה בפתחו של O PARK, ולמעשה כל משתמשיה יעברו בו. גם בתוך המתחם עצמו יוצעו פתרונות תחבורה וחנייה מתקדמים.



תוכנית זו היא חלק מהסכם הגג שעליו חתמה בשנת 2017 ראשת העיר, ליאת שוחט. במסגרת ההסכם אושרה הקמתן של כ-5,000 יחידות דיור חדשות, בהן כאלו שצפויות להתאכלס כבר בשנה הבאה. מתחם O PARK צפוי לספק אלפי מקומות תעסוקה ובילוי חדשים ומקורות הכנסה לרשות המקומית ולתושביה.
 
ראשת העיר ליאת שוחט: "מדובר ברגע היסטורי שעתיד לשנות את פניה של העיר, להגדיל את שטחה המוניציפלי ולבסס בה אזור עסקים גדול ומרכזי, שימשוך אליו את החברות המובילות במשק. כבר בימים אלו אני בקשר מול חברות גדולות שמביעות התעניינות בהעתקת משכנן ל-O PARK, בשל המקום המרכזי שלו והנגישות הגבוהה, ובשל העלויות הנמוכות יחסית, הן של הקרקע והן של תעריפי הארנונה האטרקטיביים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלשכונת פארק איילוןעיריית אור יהודהבר אוריין אדריכליםשיווק קרקעותמתחם O PARKליאת שוחטאדריכל גידי בר אורייןמכרזים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...