ברקע תהליך רכישת דסק"ש: מגה אור רוכשת עשרות דונמים בק. מלאכי

ההסכם נחתם כבר בתחילת ספטמבר, אך הרוכשת עיכבה את פרסומו "בשל החשש שדיווח מוקדם יותר עלול למנוע את השלמת העסקה" .

שיתוף הכתבה
בעלי מגה אור, צחי נחמיאס (מגה אור)בעלי מגה אור, צחי נחמיאס (מגה אור)

מגה אור ממשיכה במהלכים עסקיים מעניינים – גם בתחום התעשייה והאחסנה: על רקע התקרבותה להשלמת העסקה לרכישת חברת דסק"ש, במסגרת קבוצת משקיעים, הודיעה היום (א') החברה כי חתמה על הסכם לרכישת 77 דונם בקריית מלאכי, מהחברת פקר ידפז פרופילים ופקר פלדה תעשיות, תמורת 149.5 מיליון שקל.

"הממכר מהווה את מלוא זכויות החכירה המהוונות של פקר במקרקעין, הידועים כגוש 301 חלקה 98, חלק מחלקה 133 וחלקה 99, מלוא זכויות החכירה המהוונות של פקר פלדה במקרקעין הידועים כגוש 301 חלקות 103-100, וכן את מלוא זכויות הבעלות של פקר פלדה במקרקעין הידועים כגוש 301 חלקה 104", נכתב בהודעת החברה.

"במקרקעין מצויים מבנים המשמשים את המוכרות לשימושים שונים, אשר יפונו על ידי המוכרות, למעט שטח בגודל של כ-26 דונם מן המקרקעין המאוכלסים, אשר בהתאם להסכם שכירות שנחתם בין החברה ובין פקר במועד חתימת ההסכם, יושכרו לפקר.

בכוונת החברה להרוס את המבנים הבנויים במקרקעין (למעט בשטח המושכר) לאחר קבלת היתר בנייה מתאים לכך, ולהקים במקרקעין, המהווים שטח של כ-51 דונם, פרויקט להשכרה בהתאם לשימושים המותרים בתב"ע

בכוונת החברה להרוס את המבנים הבנויים במקרקעין (למעט בשטח המושכר) לאחר קבלת היתר בנייה מתאים לכך, ולהקים במקרקעין, המהווים שטח של כ-51 דונם, פרויקט להשכרה בהתאם לשימושים המותרים בתב"ע כפי שתהיה במועד הקמת הפרויקט. ייעוד המקרקעין על פי התב"ע החלה עליהם הינו תעשייה ואחסנה".

פרט מעניין הקשור בעסקה נוגע למועד חתימת ההסכם: על פי הדיווח לרשות לניירות ערך, הסיכום בין החברות הושג כבר בתחילת ספטמבר, אך החברה הודיעה עליו רק היום "בשל החשש שדיווחו במועד מוקדם יותר עלול למנוע את השלמת העסקה שהחברה צד לה, או להרע באופן ניכר את תנאיה", כך לדברי החברה, שציינה כי בסוף השבוע האחרון הוסרה המניעה לדווח על ההסכם.

עוד מציינת החברה כי הסכם השכירות עם פקר, על השטח שהמבנים שבו לא ייהרסו, הוא "לתקופת שכירות ראשונה בת 5 שנים, עם אופציה להארכה בשתי תקופות שכירות נוספות בנות 5 שנים כל אחת. דמי השכירות עבור תקופת השכירות הראשונה הינם בסך של כ-15.3 מיליון שקל, אשר מתוכם סך של כ-9.5 מיליון שקל ישולמו על ידי פקר לחברה מראש, במועד השלמת העסקה שלפי ההסכם. יתרת דמי השכירות עבור תקופת השכירות הראשונה ישולמו בתשלומים רבעוניים במהלך תקופת השכירות.

בגין רכישת הממכר החברה שילמה מס רכישה בסך של כ-9 מיליון שקל. בשלב זה טרם ניתן להעריך את עלות הקמת הפרויקט ואת אופן מימונו על ידי החברה"

בהתאם להסכם, המוכרות תישאנה בכל המיסים ותשלומי החובה השוטפים החלים על המקרקעין עד למועד מסירת החזקה עליהם, והחברה תישא בתשלומים אלו שיחולו, אם יחולו, לאחר מועד מסירת החזקה. בגין רכישת הממכר החברה שילמה מס רכישה בסך של כ-9 מיליון שקל. בשלב זה טרם ניתן להעריך את עלות הקמת הפרויקט ואת אופן מימונו על ידי החברה".

נציין בהקשר זה כי לפני כחודשיים זכתה מגה אור במכרזי רשות מקרקעי ישראל עבור חכירת שטחים בפארק התעסוקה שבצומת בני ראם (מסמיה), בייעוד אחסנה, תעשייה, תעסוקה ומשרדים. במאי האחרון הגיעה החברה להסכם רכישת 50% מקרקע בבית שמש, תמורת 63 מיליון שקל, שגם עליה היא מתעתדת להקים פרויקט השכרה - בייעוד תעשייה ומחסנים.

נזכיר כאן כי על חברת פקר פלדה, הפועלת באזור התעשייה באר טוביה, הוטל צו עיכוב הליכים בפברואר 2019, זאת כחלק מתהליך כינוס הנכסים שאליו נכנסה חברת האם שלה, אפריקה ישראל תעשיות. חברת האחות של פקר פלדה, פקר ברזל, נמכרה לפני כשנה וחצי לחברות שפיר הנדסה ויהודה פלדות, תמורת כ-83 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהרשות לניירות ערךמגה אורדסק"שמבני תעשייהפקר פלדהפקר פלדהפקר פלדה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...