קבוצת חג'ג' מסתערת על עוד חלקה במתחם סומייל

מדובר במגרש בפינה הצפון-מערבית של מתחם סומייל, שעליו ניתן יהיה לבנות בניין מגורים בן 38 יח"ד, ועוד 3,178 מ"ר שטחי מסחר .

שיתוף הכתבה
האחים צחי ועידו חג'ג', בעלי קבוצת חג'ג' (טל צ'יקורל)האחים צחי ועידו חג'ג', בעלי קבוצת חג'ג' (טל צ'יקורל)

קבוצת חג'ג' מתכוונת לרכוש עוד חלקה במתחם סומייל (סמל) היוקרתי בתל אביב – בסמוך לפרויקט H-Infinity של החברה במתחם, שעומד רגע לפני מימוש. החברה הודיעה אתמול (ד') בערב לרשות לניירות ערך כי היא "מתעתדת להגיש בימים הקרובים הצעה במכרז שפורסם לרכישת מגרש 121 כולו, וזאת במסגרת הליך פירוק השיתוף המתנהל ביחס למגרש".

חברת הבת של קבוצת חג'ג', חג'ג' סומייל 122, מחזיקה בזכויות לשתי יחידות תב"ע ולכ-181 מ"ר מסחר בחלקה הממוקמת במגרש, שנמצא בקרן הרחובות ז'בוטינסקי ואבן גבירול – בצידו הצפון-מערבי של המתחם. כעת, החברה מכוונת לרכישת המגרש כולו.

גובה ההצעה שאותה מתעתדת להציע חברת הבת הינו בסכום מהותי לחברה, וחברת הבת צפויה להעמיד לטובת כונס הנכסים שמונה למגרש ערבות בנקאית בגובה 5% מהצעתה הצפויה"

"גובה ההצעה שאותה מתעתדת להציע חברת הבת הינו בסכום מהותי לחברה, וחברת הבת צפויה להעמיד לטובת כונס הנכסים שמונה למגרש ערבות בנקאית בגובה 5% מהצעתה הצפויה", כך בהודעת קבוצת חג'ג', אשר לא נקבה בסכום המדויק שתציע. "למיטב ידיעת החברה, בהתאם לתב"ע שבתוקף ניתן לבנות במגרש בניין מגורים בן שמונה קומות, שיכלול כ-38 יחידות דיור למגורים ובנוסף 3,178 מ"ר למסחר.

אם הצעת חברת הבת תוכרז כזוכה במכרז האמור, תפרסם החברה דו"ח נוסף בעניין, ובו יינתנו כלל הפרטים הנדרשים על פי דין על אודות רכישת המגרש, לרבות עיקרי הסכם המכר שעליו תידרש לחתום חברת הבת". החברה מציינת כי מגרש 121 הוא מגרש תכנוני על פי תב"ע 2988ב, בשטח כולל של 3,100 מ"ר.

נזכיר כי בשנת 2015, כפי שמצוין בדו"ח השנתי של החברה ל-2019, הגישה קבוצת חג'ג' תביעה בבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד כמה צדדים שלישיים שהיו או עדיין בעלי זכויות במתחם – בכל הנוגע למגרש 122, אשר נמצא בצד הדרום-מזרחי של מתחם סומייל (בקרן הרחובות בן סרוק-ארלוזורוב) – בדרישה לקבל סעד הצהרתי כי היא זכאית להירשם כבעלים בשטח של כ-86 מ"ר בחלקה 26 במגרש, או לחלופין לקבוע כי היא זכאית להירשם כבעלת שלוש יח"ד במגרש זה או במגרש 123. "לאחר שתביעה זו תוכרע, ימשיך להתנהל ההליך שבו חג'ג' הינה צד כאמור".

עוד נזכיר, כמובן, את פרויקט H-Infinity המתוכנן לקום בסמוך למגרש שיצא כעת למכרז – פרויקט שעבר תלאות רבות בדרך לבשורה שהתקבלה לפני כשלושה שבועות: אישור מתן היתר בנייה מטעם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב. פרויקט H-Infinity יכלול מגדל מגורים בן 49 קומות, ועוד מבנה בן שש קומות, שבהם יהיו 273 יחידות דיור בסך הכול, ועוד 320 מ"ר מסחר.

נכנסים לשלב המעשי בפרויקט

היום דיווחה החברה כי חברת הבת, חג'ג' סומייל, התקשרה בהסכם בנייה מותנה עם חברת אלקטרה בנייה למתן שירותי בנייה כקבלן ראשי בפרויקט H-infinity, תמורת כ-255 מיליון שקל. "השלמת עבודות הקמת הפרויקט תיעשה בתוך 48 חודשים ממועד תחילת הבנייה, ומסירת הפרויקט לרוכשים תושלם על ידי הקבלן בתוך ארבעה חודשים מהמועד הקבוע להשלמת הקמתו", כתבה החברה בהודעה. "איחור של שלושה חודשים במועדים שצוינו לא יהווה הפרת הסכם".

עוד מצוין בהודעה לרשות לניירות ערך כי חג'ג' סומייל צפויה להתקשר לצורך בניית הפרויקט בכמה הסכמים עם קבלנים נוספים, בהיקף כולל של כ-65 מיליון שקל. "כניסתו לתוקף של ההסכם מותנית באישור קבוצת הרכישה בפרויקט את שינוי מתווה הפרויקט למתווה יזמי, ברוב של 75% מחברי הקבוצה", מסכמת החברה בהודעתה.

מקבוצת חג'ג' נמסר כי "מדובר בתביעה המתנהלת זה כמה שנים, והגשתה מחדש הינה עניין פרוצדורלי בלבד ואינה מחדשת דבר. זוהי תביעה אשר הוגשה בחוסר תום לב מובהק, וכל מטרתה לנסות להגדיר את ההסכמים שעליהם חתמו התובעים בקבוצת רכישה כאילו רכשו בעסקה יזמית.

בפרויקט הנ"ל אירע פיצוץ נדיר של באר מים, שקריסתה הציפה את אתר הבנייה וגרמה לכשל של היסודות שבוצעו עד לאותו שלב. מדובר באירוע כוח עליון שלא החברה המארגנת ולא הקבלן יכלו למנוע. הדבר עיכב את הפרויקט וגרם לנזקים שאותם הקבוצה תובעת מחברת הביטוח. קבוצת חג'ג' הבורסאית לא קשורה לתביעה מאחר שנולדה כשנה אחרי התארגנות קבוצת הרכישה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט המחוזי בתל אביבהרשות לניירות ערךקבוצת חג'ג'אלקטרהמתחם סומיילH-Infinityהוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפועיריית תל אביב-יפו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...