חדשות הנדל"ן: שלוש תוכניות חשובות קודמו השבוע בירושלים

תוכנית האב לוואדי ג'וז אושרה, וכן גם תוכנית פינוי-בינוי • אושרה בקשת ההיתר לתוכנית המשלבת מגורים ובית מלון בסמוך לשוק.

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם כי"ח בירושלים (Pei Cobb Freed & Partners)הדמיית מתחם כי"ח בירושלים (Pei Cobb Freed & Partners)

• הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה לאחרונה את תוכנית האב לוואדי ג'וז, שהוכנה על ידי העירייה באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים ובמימון משותף עם המשרד לירושלים ומורשת. מטרת התוכנית היא מיצוי מקסימלי של פוטנציאל האזור לתעסוקה ולתיירות, זאת באמצעות מיתוג האזור מחדש, תוספת מסחר ותעסוקה, חיזוק התיירות, הסדרת מגורים ופיתוח צירי תנועה - בדגש על מסלולי אופניים והליכה. התוכנית נועדה לאפשר ליזמים מקומיים ולבעלי הקרקעות באזור לפתח את המתחם - לרווחת תושבי מזרח ירושלים. רחוב ואדי ג'וז עצמו יהפוך במסגרת התוכנית לאזור תעסוקה מתקדם, ה"סיליקון ואדי", בשילוב עם מסחר ומלונאות. זכויות הבניה בו יהיו 200,000 מ"ר למסחר ותעסוקה. נוסף על כך, התוכנית מאפשרת בניית 900 חדרי מלון. ראש צוות התכנון של הפרויקט כי האדריכלית יערה רוזנר-מנור.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• הוועדה המקומית בירושלים גם אישרה השבוע בקשה להיתר עבור הקמת שני מגדלי מגורים ומלון חדש במתחם כי"ח, שנמצא בצומת הרחובות כי"ח ואגריפס. המלון יוקם בבניין לשימור המוכר כ"בית אליאנס", ויכלול חניון ציבורי ובו 250 מקומות חניה אשר ישמשו את באי שוק מחנה יהודה הסמוך. כמו כן, יכלול הפרויקט גם שטחי משרדים, שישמשו בין היתר כמתחם של חברת WEWORK. 
הפרויקט יכיל בסך הכול 238 יח"ד ו-77 חדרי מלון. חלק מדירות המגורים יהיו דירות קטנות להשכרה, לדיור בר השגה. שטחן הכולל יעמוד על כ-3,000 מ"ר. יזם התוכנית הוא מתחם מחנה יהודה כי"ח, המובל על ידי עמיר בירם, ואדריכל התוכנית הוא ארתור וירניק.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• אם זה לא מספיק לשבוע אחד, הוועדה המקומית אישרה גם את התוכנית לפינוי-בינוי במתחם סן מרטין בעיר. המתחם, ברחוב סן מרטין 25-23, פינת רבי צדוק, כוללת הריסה ופינוי של שני מבנים קיימים, ובניית שני מבנים חדשים המשלבים בינוי למגורים, עם 122 יחידות דיור, שטחי מסחר וחמש קומות תת-קרקעיות המיועדות לחניה. בנוסף, בקצה המזרחי והמערבי מתוכן שטח ציבורי פתוח (שצ"פ). המבנה המזרחי יכלול 18 קומות, והמבנה המערבי יכלול עשר קומות, מעל קומת מסד למסחר ומועדון קשישים ציבורי. יזמית התוכנית היא חברת אפריקה התחדשות עירונית , ואדריכל התכנית הינו משרד יגאל לוי אדריכלים.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת ים סוף נדל"ן, מקבוצת פפושדו, מעדכנת כי החלה באכלוס פרויקט המגדל הראשון בפרויקט הפינוי-בינוי "הייליין" שב"משולש עלית" ברמת כן – זאת לאחר 11 שנים של ציפייה מצד בעלי הדירות. המתחם נמצא ברחוב המתמיד 21-19, והוא קודם במודל החברתי, על ידי החברה לפיתוח והתחדשות עירונית. הוא כולל 285 יח"ד, בשני מגדלים בני 30 קומות כל אחד. המתחם הוכרז כמתחם המיועד לפינוי-בינוי כבר ב-2013, וישנם בעלי דירות שנכנסו להתגורר בו כבר לפני יותר מ-60 שנים. מתכנן הפרויקט הוא אדריכל גיל שנהב ממשרד כנען שנהב אדריכלים , והיועץ המשפטי של בעלי הדירות הוא עו"ד יריב בר-דיין . את היזמים ייצג עו"ד אבי בבג'נוב ממשרד עו"ד הרטבי, בורנשטיין, בסון ושות'. בחודשים הקרובים יושלם פינוי המתחם, ותחל בנייתו של המגדל השני.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת ויתניה אישרה השבוע, בהמשך לפרסומים שונים בכלי התקשורת, כי היא וחברת נכסי ד.מ.ר "מנהלות משא ומתן עם בנק הפועלים ביחס למכירה של שטחים בהיקף כולל של עד 60,000 מ"ר בשלב ג' של פרויקט ויתניה תל אביב ברחוב לה-גווארדיה", כך על פי ההודעה לרשות לניירות ערך. בחברה מבהירים, כנהוג בהודעות מסוג זה, כי אין ודאות שתסוכם עסקה ותשתכלל לכדי הסכם מחייב, וכן אין ודאות כי העסקה ופרטיה הסופיים יהיו בהתאם למפורט כאן.

• חברת אלקטרה נדל"ן מעדכנת כי הקרן השלישית שלה להשקעות במקבצי דיור בארה"ב רכשה מקבץ דיור בדאלאס, טקסס, שבו 300 יחידות דיור, בתמורה ל-54.4 מיליון דולר. לאחר עסקה זו, מחזיקה הקרן השלישית בכ-5,680 יחידות דיור, ב-19 מקבצים בדרום-מזרח ארה"ב, ובהיקף השקעה הונית כוללת של כ-318 מיליון דולר. לצד זה ביצע ההשבוע קרן החוב של החברה עסקה למימון מקבץ דיור בעיר פיניקס, אריזונה, הכולל 582 יחידות דיור. לאחר עסקה זו מחזיקה קרן החוב בשבע עסקאות, בהיקף השקעה כולל של כ- 52.5 מיליון דולר.

חדשות הנדלחדשות הנדל

• חברת דה לסר מעדכנת, בהמשך לעדכון שלה מסוף החודש שעבר, כי קיבלה את אישור האכלוס הסופי האחרון, לבניין השביעי, בשלב א של פרויקט Mapleton Group בשכונת Borough Park בניו יורק. הבניין השביעי כולל שש יחידות דיור המיועדות למכירה. בסוף החודש שעבר קיבלה החברה אישור אכלוס לששת הבניינים האחרים בפרויקט. בסך הכול יכלול הפרויקט 56 יחידות דיור.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםהתחדשות עירוניתכנען שנהב אדריכליםאלקטרהדה לסרמקבץ דיורויתניהמשרד יגאל לוי אדריכליםפרויקט Mapleton Groupתוכנית אבמתחם סן מרטיןמתחם כי"חאדריכלית יערה רוזנר-מנורסיליקון ואדיאדריכל ארתור וירניקמתחם מחנה יהודה כי"חקבוצת פפושדופרויקט היילייןאדריכל גיל שנהבעו"ד אבי בבג'נובמשרד הרטבי, בורנשטיין, בסון ושות'נכסי ד.מ.ראפריקה ישראליריב בר-דיין משרד עורכי דיןים סוף נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...