גם משרד הבינוי והשיכון הגיע אל אלדד פרי

מדובר בפעם הראשונה שבה יוזם המשרד צעד שכזה בגין עברות חוק המכר • נגד פרי הוגשה תלונה במשטרה • "המשרד נכון לסייע לחקירת המשטרה ככל שיידרש"

שיתוף הכתבה
אלדד פרי (יח"צ)אלדד פרי (יח"צ)

בבת אחת, ומכל כיוון: משרד הבינוי והשיכון הודיע היום (ג') כי גם הוא נוקט הליכים ישירים נגד אלדד פרי. על פי הודעת המשרד, הוא "מקדם הליך פלילי" נגד פרי, וכבר הגיש תלונה למשטרה מטעם המדינה בגין הפרות חוק המכר הבטחת השקעות. מדובר בפעם הראשונה שבה משרד הבינוי והשיכון יוזם הליך פלילי בגין עברות חוק מכר. 

משרד הבינוי והשיכון נכון לסייע לחקירת המשטרה ככל שיידרש, ומסמכים רלוונטיים הועברו בעת הגשת התלונה. מרגע הגשת התלונה הנושא הועבר לטיפול משטרת ישראל, ויוחלט אם יש לפנות לפרקליטות המדינה להגשת כתב אישום"

"חוק המכר מטיל אחריות פלילית על נושאי משרה בחברה אשר גבתה כספים מרוכשי דירות מבלי להבטיח את הכספים בהתאם לחוק", נכתב בהודעה. " משרד הבינוי והשיכון נכון לסייע לחקירת המשטרה ככל שיידרש, ומסמכים רלוונטיים הועברו בעת הגשת התלונה. מרגע הגשת התלונה הנושא הועבר לטיפול משטרת ישראל, ויוחלט אם יש לפנות לפרקליטות המדינה להגשת כתב אישום כנגד מנהלי החברה".
 
במשרד מזכירים כי בפברואר 2020 פתח ממונה חוק המכר, עמית גריידי, בהליך מנהלי מול חברת פרי נדל"ן שבבעלותו של אלדד פרי, בחשד לביצוע עבירות חוק מכר. החשד נגע להיותה של החברה יזמית במסווה של מארגנת קבוצות רכישה. באוגוסט האחרון קבע הממונה כי החברה הפרה את החוק, ונקבע מולה מתווה לתיקון ליקויים ביחס לתשע קבוצות שאותן ארגנה. כמו כן, נקבע עיצום כספי על החברה, בסך של 800,000 שקל.

הממונה שלח מכתב לגופי המימון בפרויקטים השונים של פרי נדל"ן והדגיש את האחריות שלהם בהתאם לחוק המכר. "המטרה היא לגרום לכל הגופים הרלוונטיים לעבוד יחדיו לצורך הגנה על הרוכשים בפרויקטים של חברת פרי נדל"ן"

במקביל לפתיחת ההליכים השונים, נגד החברה ונגד בעליה, שלח הממונה מכתב לגופי המימון בפרויקטים השונים של פרי נדל"ן והדגיש את האחריות שלהם בהתאם לחוק המכר. "המטרה היא לגרום לכל הגופים הרלוונטיים לעבוד יחדיו לצורך הגנה על הרוכשים בפרויקטים של חברת פרי נדל"ן". נזכיר כי המשרד כבר פתח בחקירה נגד אחד מגופי המימון, חברת בונוס , בחשד להפרות חוק המכר בפרויקט "פרי הורייזן" בבת ים.
 
במשרד מציינים עוד כי יסייעו ברישום הקרקעות בפרויקטים השונים על שם חברי הקבוצות. "הדבר נקבע כיעד אסטרטגי בדרך להגנה על כספי הרוכשים", נכתב בהודעה. נזכיר כי זהו כבר ההליך השלישי שנפתח ישירות נגד פרי, לאחר בקשת צו פתיחת הליכים נגדו מצד קרן אקספו, ואישור בקשת העיקול נגדו מצד חבר באחת מקבוצות הרכישה שהובילה פרי נדל"ן.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמית גריידיממונה חוק המכרמשרד הבינוי והשיכוןאלדד פריקרן אקספו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...