פרויקט קריית המודיעין בנגב: אלקטרה-מנרב הגישה עתירה מנהלית נגד זכייתה של שיכון ובינוי במכרז

שיכון ובינוי עדכנה את הרשות לניירות ערך על הגשת העתירה – אם כי זהות המגישה, אחת מהמתמודדות במכרז, לא נמסרה • העותרת טוענת לפגמים בהצעה של התאגיד הזוכה ובניקוד ההצעות במכרז, והן להקלות שניתנו לתאגיד

שיתוף הכתבה
הדמיית קריית המודיעין בנגב (שיכון ובינוי)הדמיית קריית המודיעין בנגב (שיכון ובינוי)

קבוצת אלקטרה -מנרב הגישה עתירה נגד תוצאות המרכז להקמת פרויקט קריית המודיעין בנגב: הקבוצה הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו עתירה מנהלית ובקשה למתן צו ביניים במעמד צד אחד סביב המכרז היוקרתי, שבו זכתה כזכור חברת שיכון ובינוי  לפני כחודשיים תמורת 4.9 מיליארד שקל. שיכון ובינוי עצמה דיווחה על כך הבוקר (ה') לרשות לניירות ערך. 

במסגרת העתירה מתבקש בית המשפט לאסור על ועדת המכרזים להתקשר בהסכם עם התאגיד הייעודי שהוקם על ידי שיכון ובינוי לטובת הקמת הפרויקט, וכן להורות על ביטול החלטת ועדת המכרזים לבחור בתאגיד הייעודי כזוכה במכרז. עוד מבקשת מגישת העתירה להורות לוועדת המכרזים לנקד מחדש את ההצעות שהוגשו במסגרת המכרז, תוך בחינה מחודשת של עמידת המשתתפים וההצעות בתנאי הסף במכרז. 

העתירה אף כוללת בקשה נוספת, לפיה בית המשפט יורה כי החלטות ועדת המכרזים בדבר הגבלת זכות העיון במסמכי ועדת המכרזים ובהצעתו של התאגיד הייעודי בטלות, וכי על ועדת המכרזים להעביר את מלוא המסמכים שהתבקש בהם העיון על ידי הקבוצה האחרת. 

העתירה מבוססת בין היתר על טענות לכאורה לפגמים שנפלו בהצעת התאגיד הייעודי במכרז ופגמים בניקוד ההצעות במכרז, וכן על טענה בנוגע למתן הקלות לתאגיד הייעודי על ידי ועדת המכרזים"

על פי הודעת שיכון ובינוי לרשות לניירות ערך, העתירה מבוססת בין היתר "על טענות לכאורה לפגמים שנפלו בהצעת התאגיד הייעודי במכרז ופגמים בניקוד ההצעות במכרז, וכן על טענה בנוגע למתן הקלות לתאגיד הייעודי על ידי ועדת המכרזים". החברה מציינת כי אתמול, יום הגשת העתירה, החליט בית המשפט כי תגובות ועדת המכרזים והתאגיד הייעודי יוגשו עד ל-27.09.2020. "התאגיד הייעודי לומד את פרטי העתירה ויגיש את תגובתו לבית המשפט", נכתב בהודעה.

פרויקט הקמת קריית המודיעין בנגב, בסמוך לבאר שבע, הוא אחד מפרויקטי התשתית הגדולים, היוקרתיים והמורכבים של השנים האחרונות. המכרז לפרויקט נותר "תקוע" זמן רב, ורק באמצע חודש יולי האחרון נסגר סוף-סוף עם זוכה. 

הבסיס, שיוקם במרחב ליקית, יחליף את בסיסי המודיעין של צה"ל, שרובם נמצאים כיום במרכז, ובכך יפנה עתודות קרקע באזורי הביקוש – שיאפשרו על פי ההערכות הקמה של כ-6,000 יחידות דיור חדשות. הוא צפוי לקום על שטח של כ-2,500 דונם, לא רחוק מהיישוב עומר, ולארח כ-13,500 חיילים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויבית המשפט המחוזי בתל אביבהרשות לניירות ערךקריית המודיעין בנגבעתירה מנהלית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...