מכרז שלישי של דירה להשכיר בת"א יוצא לדרך

עבור החברה זהו מכרז שני שהיא בו זוכה בתוך שבוע, לאחר שנבחרה להקים את קריית המודיעין בדרום • היא תשלם עבור הזכייה כ-203 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח

שיתוף הכתבה
מנכ"ל דירה להשכיר, יאיר טל, על רקע הדמיית הפרויקט בדרך השלום (הדמיה: olin; צילום: ניר קידר)מנכ"ל דירה להשכיר, יאיר טל, על רקע הדמיית הפרויקט בדרך השלום (הדמיה: olin; צילום: ניר קידר)

פרויקט שלישי של החברה הממשלתית דירה להשכיר בתל אביב – ובאחד המקומות המבוקשים בה: לאחר הליך התמחרות הודיעה אתמול (א') החברה כי שיכון ובינוי נבחרה להקים את פרויקט דירה להשכיר בדרך השלום בתל אביב, הכולל 164 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח בבניין שיתנשא לגובה של 23 קומות, מעל חזית מסחרית של 750 מ"ר. שיכון ובינוי תשלם עבור הקמת הפרויקט כ-203 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח.

מדובר בשטח של כ-2.5 דונמים שנמצא במקום מושבו של מפעל תעש מגן הישן, שפונה כבר לפני 24 שנים. הפרויקט ממוקם בין הרחובות עליית הנוער ודרך השלום בתל אביב, בסמיכות למרכזי התעסוקה הגדולים שברחוב יגאל אלון, למגדלי עזריאלי, לתחנת רכבת השלום ולקריית הממשלה, ובצמוד לבניין ToHa ולתחנה עתידית של המטרו. עבור שטח המפעל הישן כולו, בגודל של 55 דונם, מקודמת תוכנית מטעם רשות מקרקעי ישראל , שאושרה לפני שנתיים, ובמסגרתה יוקמו במקום 1,000 יח"ד חדשות.

הפרויקט מהווה דוגמה לתפיסת המגורים בשכירות ארוכת טווח שמקדמת דירה להשכיר בלב הערים המרכזיות בארץ"

כאמור, מדובר באזור מבוקש למדי, ועל כך יעידו השמות המשתתפים במכרז: מלבד חברת שיכון ובינוי לקחו בו חלק גם חברת הריט אזורים LIVING, אשטרום , אפי נכסים , קבוצה משותפת לאלקטרה ולקבוצת מבנה, חברת פרשקובסקי , נתנאל גרופ וכן גיא ודורון לוי. אל התהליך הסופי הגיעו שיכון ובינוי וקרן הריט של אזורים. והראשונה היא שנבחרה כזוכה בסופו של דבר, משום שהצעתה הייתה גבוהה במעט מזו של מתחרתה.

עבור חברת שיכון ובינוי מדובר בזכייה חשובה שנייה בתוך שבוע במכרז מדינה: לפני שבעה ימים בדיוק פרסמנו כאן על זכייתה של החברה במכרז היוקרתי להקמת קריית המודיעין המדוברת של צה"ל בסמוך לבאר שבע, תמורת סכום של 4.9 מיליארד שקל. הפרויקט בדרך השלום הינו הפרויקט השני של החברה במסגרת מכרזי דירה להשכיר , והוא מצטרף לפרויקט בהיקף 333 יח"ד להשכרה ארוכת טווח המתאכלס בימים אלה בשכונת ארנונה בירושלים. 

ממשיכים לקדם את הדיור להשכרה גם בתל אביב, כחלק מהפעילות שלנו להאצת פתרונות לדיור בישראל. שכירות ארוכת טווח היא אפשרות דיור חשובה מאוד שנוכל לקדם במרכז הארץ ובכל רחבי המדינה"

כאמור, מדובר בפרויקט השלישי של חברת דירה להשכיר בתל אביב: בימים אלה נמצא בשלבי בנייה מתקדמים פרויקט של כ-370 יח"ד במתחם הגדנ"ע בדרום תל אביב, הנבנה בידי קבוצת אשטרום וצפוי להיחנך במאי 2021; בפרויקט נוסף המוקם בשכונת המשתלה בצפון תל אביב, גם הוא של חברת אשטרום, נמצאות 176 יח"ד בשלבי בנייה מתקדמים. מהחברה הממשלתית נמסר כי במהלך השנה הקרובה ישווק מתחם 'מכבי יפו' בדרום העיר, הכולל עוד 180 יח"ד, וכן מכרז גדול להקמת 750 יח"ד ומעונות סטודנטים, לצד מרכזי תעסוקה ומסחר, בלב מתחם הבורסה ברמת גן.

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן: "אנו ממשיכים לקדם את הדיור להשכרה גם בתל אביב, כחלק מהפעילות שלנו להאצת פתרונות לדיור בישראל. שכירות ארוכת טווח היא אפשרות דיור חשובה מאוד שנוכל לקדם במרכז הארץ ובכל רחבי המדינה".

חלופה אטרקטיבית למי שרוצה ליהנות מסביבת מגורים מודרנית, קרובה למרכז תל אביב, תוך שהוא נהנה מהיתרונות של מגורים בשכירות לטווח ארוך ללא תלות בבעל בית פרטי וללא סיכון של עליית מחירים"

מנכ"ל דירה להשכיר , יאיר טל: "הפרויקט החשוב בדרך השלום ינגיש את אפשרות המגורים בתל אביב ויספק אלטרנטיבת דיור איכותית, יציבה ובטוחה שתקל על שוכרי הדירות בעיר. הפרויקט, הממוקם בצמוד למרכזי התעסוקה גדולים ובנגישות מלאה לצירי התחבורה המרכזיים ולכל מערכות הסעת ההמונים, מהווה דוגמה לתפיסת המגורים בשכירות ארוכת טווח שמקדמת דירה להשכיר בלב הערים המרכזיות בארץ".

אלון רווה, מנכ"ל חטיבת הזכיינות וסמנכ"ל הכספים של שיכון ובינוי אמר: "מדובר בפרויקט ייחודי שיהווה חלופה אטרקטיבית למי שרוצה ליהנות מסביבת מגורים מודרנית, קרובה למרכז תל אביב, תוך שהוא נהנה מהיתרונות של מגורים בשכירות לטווח ארוך ללא החסרונות של תלות בבעל בית פרטי וללא סיכון של עליית מחירים. אנו משוכנעים שהפרויקט, שיעוצב בשפה מודרנית וצעירה, יהיה מוקד משיכה לאוכלוסייה לא קטנה ויהווה פרויקט דגל עבורנו ועבור עיריית תל אביב".

רמ"י מנהלת את קרקעות המדינה מתוך תפיסה שהקרקע הינה משאב לאומי שיכול וצריך לעורר צמיחה כלכלית, התפתחות חברתית ומעל הכול - מענה לצורכי הדיור של אזרחי ישראל"

מנהל רשות מקרקעי ישראל , עדיאל שמרון: "מדובר בפרויקט חשוב שחברת דירה להשכיר הובילה בהצלחה. דירות להשכרה בלב אזורי הביקוש מצטרפות לשורה של פתרונות שהמדינה ורמ"י מעמידות לטובת מחוסרי הדיור ומשפרי הדיור בישראל. רמ"י מנהלת את קרקעות המדינה מתוך תפיסה שהקרקע הינה משאב לאומי שיכול וצריך לעורר צמיחה כלכלית, התפתחות חברתית ומעל הכול - מענה לצורכי הדיור של אזרחי ישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינוישכירות ארוכת טווחדירה להשכיריאיר טלעדיאל שמרוןיעקב ליצמןפרויקט דרך השלוםמפעל תע"ש מגןאלון רווה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...